Valve skickar ut Dota 2-julklappar – och i vissa paket ligger perma-bans

Robot
Valve skickar ut Dota 2-julklappar – och i vissa paket ligger perma-bans

Levereras till stygga spelare i form av en "Highly toxic lump of coal".

#Dota-2, #Valve


Releasehästryttare

HAhah! Underbart!

Medlem

Detta var nog det bästa jag läst på länge.☺️

Medlem

Det är så vackert så man får en tår i ögat!

Medlem

14 års ban för att smurfa, kekw

Medlem

Well, att börja ett konto på en ny kula tycker inte jag är en horribel sak att göra. Om man gör det med flit om och om igen är det en annan sak, men åtminstone en gång borde vara okej.

Tråkigt för dom som blivit felaktigt bannade, för jag tvivlar inte på att det stämmer att vissa personer spelar tillsammans på sina konton, till exempel om man har en vän över på besök som råkar vara mycket bättre på spelet och kör något game på ditt konto.

Men hoppas att kriterierna varit uppenbara och att rätt personer blivit bannade i samtliga fall, men sannolikt är inte det 100% sant, tänker jag.

Medlem
Skrivet av Erik Void:

........Tråkigt för dom som blivit felaktigt bannade, för jag tvivlar inte på att det stämmer att vissa personer spelar tillsammans på sina konton, till exempel om man har en vän över på besök som råkar vara mycket bättre på spelet och kör något game på ditt konto....

Fast hur ofta har man en vän över som använder din dator +konto. Inte varje dag iallafall.
Loggar han även in på sitt account märks det tydligt i loggarna att det är en annan person.

Delar man nu konto med andra i sitt hushåll, bör även detta synas i loggarna tycker jag. Det bör vara jämt ojämt med MMR. Sen vet jag inte vad ToS säger om att man får dela konto.

Synd om oskyldiga blir bannade.
Dota2 är nog mitt mest spelade spel på Steam, så detta är bra nyheter.


signatur

It´s a me

Medlem

Undrar hur många det är som inte vågar öppna paketet.

Medlem

Måste funka jättebra då han sitter och spelar fortfarande

Medlem
Skrivet av noreason:

Måste funka jättebra då han sitter och spelar fortfarande

Man vill bli av med beteendet, inte personen. Han är trots allt en stor profil i community:t.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av ProPain:

Undrar hur många det är som inte vågar öppna paketet.

1. Skicka trojanskt paket.
2. Spåra statistik från spelare om de öppnar eller inte öppnar paketet.
3. Undersök de som inte gör det.
4. Skattkista.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kul info, killen som blev bannad och har fått viral spridning pga. denna videon har ungefär nu dubbla viewers på Twitch jämfört med innan.
Så tack vare att Valve gjorde en "targeted ban" mot honom har han nu fått massor mer subs, views och pengar för att han använde boosters för att få upp hans "social credit score" i spelet.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kul info, killen som blev bannad och har fått viral spridning pga. denna videon har ungefär nu dubbla viewers på Twitch jämfört med innan.
Så tack vare att Valve gjorde en "targeted ban" mot honom har han nu fått massor mer subs, views och pengar för att han använde boosters för att få upp hans "social credit score" i spelet.

Nu vill jag inte öppna Pandoras ask, men…

Fenomenet är inte nytt bland proffs (även världsmästare i Dota). Det hade varit bisarrt att banna alla proffs som smurfat vid något tillfälle. Jag vet att det låter som dubbelmoral och särbehandling, men så insatt är jag inte att jag vet hur det resoneras runt det.

Det var många år sen jag spelade Dota.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

1
Skriv svar