Baldur’s Gate 3 kommer inte släppas på Game Pass

Robot
Baldur’s Gate 3 kommer inte släppas på Game Pass
Medlem

Bra svar från Vincke. Behövs färre spel av ”Gamepass-kvalitet” och fler riktiga spel som BG3.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bra svar från Vincke. Behövs färre spel av ”Gamepass-kvalitet” och fler riktiga spel som BG3.

”gamepass-kvalitet”? finns väl hur många kvalitativa spel som helst på gamepass?

Medlem

Ja dom har redan fått all reklam dom behöver. Så dom borde bara förlora på gamepass i längden. Och företag är alltid ute efter att maxa inkomsterna så det är naturligt.

Medlem
Skrivet av quadratis:

”gamepass-kvalitet”? finns väl hur många kvalitativa spel som helst på gamepass?

I så fall är det värre med PS-Plus. Där snackar vi skitspel. Gamepass har otroligt mycket fler kvalitativa spel jämfört med PS-Plus.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Ja dom har redan fått all reklam dom behöver. Så dom borde bara förlora på gamepass i längden. Och företag är alltid ute efter att maxa inkomsterna så det är naturligt.

Jag kan tänka mig att spelet kommer på Game Pass när försäljningen dalat lite för att ge spelet en andra andning.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag kan tänka mig att spelet kommer på Game Pass när försäljningen dalat lite för att ge spelet en andra andning.

Divinity original sin 2 har fortfarande inte dykt upp på GP såvitt jag vet, så vi kan få vänta länge 😅

Köpte spelet direkt på releasen istället, hittills väl värt pengarna! Har fortfarande inte spelat dos2 dock så kanske får ge mig på det efter bg3 om jag vill ha mer crpg 😁

Medlem

Larian kanske blev lite stötta när de såg listan över vad MS kunde tänka sig att betala för att få en del spel till Game Pass och deras spel låg "sist" på bara fem miljoner dollar.

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Divinity original sin 2 har fortfarande inte dykt upp på GP såvitt jag vet, så vi kan få vänta länge 😅

Köpte spelet direkt på releasen istället, hittills väl värt pengarna! Har fortfarande inte spelat dos2 dock så kanske får ge mig på det efter bg3 om jag vill ha mer crpg 😁

Har det inte? Jag och frugan spelade det ju i split screen?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är väl bara tidsfråga, kan både förstå och hålla med om att de inte behöver släppa det på GamePass...nu. Men om 2-3år när både priset och efterfrågan dalat, varför inte...?

Medlem

Väntar fortfarande på rea på det där, gillade aldrig vare sig DOS eller DOS 2. Vette fasiken, kanske bara tröttnat på typen helt enkelt. Har ju kört igenom några CRGP genom åren...

Medlem
Skrivet av Margy:

Larian kanske blev lite stötta när de såg listan över vad MS kunde tänka sig att betala för att få en del spel till Game Pass och deras spel låg "sist" på bara fem miljoner dollar.

Måste varit innan släppet. Inte ens Larian trodde väl att det skulle sälja något vidare vid 1.0 släppet, de som ville ha det hade redan köpt det under early access?

Mycket möjligt att det kommer i framtiden, den som lever får se!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Nice, testar på game pass sen.

Skribent
Skrivet av LancelotSwe:

Måste varit innan släppet. Inte ens Larian trodde väl att det skulle sälja något vidare vid 1.0 släppet, de som ville ha det hade redan köpt det under early access?

Mycket möjligt att det kommer i framtiden, den som lever får se!

Jag tror faktiskt ingen trodde det skulle sälja så bra som det gjorde. BG är ändå ett gammalt IP som bara de äldsta spelarna har relation till. Lägg på att det är omgångabaserade strider och fågelperspektiv så landar vi i något som skulle beskrivas som nischat. RPG idag är ju stora öppna världar i första eller tredjepersonperspektiv, så spelet borde på papper inte sålt så bra som det gjorde.

Men det fantastiskt kul att det sålt så bra, värmer mitt 43-åriga rollspelshjärta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har det inte? Jag och frugan spelade det ju i split screen?

Säker på att du inte köpt det då? Enligt reddit master list på alla historiska spel har det inte varit det och jag vet att jag hoppats på det. Kan ju ha missat av mig så klart, men reddits lista borde vara rätt..

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Säker på att du inte köpt det då? Enligt reddit master list på alla historiska spel har det inte varit det och jag vet att jag hoppats på det. Kan ju ha missat av mig så klart, men reddits lista borde vara rätt..

Alltså jag kan ha köpt det, men var så säker det var game pass. Har nämligen köpt det på PC men blev så glad att det fanns på Game Pass så vi kunde spela split screen...

Men ja du är säkert rätt, ibland köper jag spel och glömmer bort det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bra svar från Vincke. Behövs färre spel av ”Gamepass-kvalitet” och fler riktiga spel som BG3.

Du.

Enligt opartiska källor så som...
100 XboxAddict
99 Generación Xbox
98 SomosXbox
97 MondoXbox
97 Xbox Tavern
90 Windows Central
90 TheXboxHub
90 Pure Xbox

...är faktiskt Starfield ett kvalitet-spel och dess 83 Metascore är inget annat än en uppenbar konspiration emot Todd.

Så be Xbox om ursäkt nu och köp lite 12$ ingame färg i Fallout 76 shoppen som kompensation, så Microsoft har pengarna till utvecklingen av Redfall 2.

Medlem

Vet vad dom är värda, bra det. Alla kan inte gå direkt till vhs.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av deezel:

Väntar fortfarande på rea på det där, gillade aldrig vare sig DOS eller DOS 2. Vette fasiken, kanske bara tröttnat på typen helt enkelt. Har ju kört igenom några CRGP genom åren...

Om du inte gillade DOS eller DOS 2 alls, tror jag inte BG3 kommer ändra din mening. Visst är det större, mer påkostat och mer komplicerat... men I grund och botten är spelen dock väldigt lika.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Du.

Enligt opartiska källor så som...
100 XboxAddict
99 Generación Xbox
98 SomosXbox
97 MondoXbox
97 Xbox Tavern
90 Windows Central
90 TheXboxHub
90 Pure Xbox

...är faktiskt Starfield ett kvalitet-spel och dess 83 Metascore är inget annat än en uppenbar konspiration emot Todd.

Så be Xbox om ursäkt nu och köp lite 12$ ingame färg i Fallout 76 shoppen som kompensation, så Microsoft har pengarna till utvecklingen av Redfall 2.

Starfield är ett väldigt underhållande spel. Med dagens konkurrens och att allt fler spelare är överdrivet kräsna är det ändå imponerande att Starfield är ett spel som man faktiskt spelade klart.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bra svar från Vincke. Behövs färre spel av ”Gamepass-kvalitet” och fler riktiga spel som BG3.

Skrivet av quadratis:

”gamepass-kvalitet”? finns väl hur många kvalitativa spel som helst på gamepass?

Ja, självklart finns det många spel av hög kvalité på Game Pass. Vet inte riktigt vad som menas.

Lies of P, ett av årets bästa spel på Game Pass, ett snabbt exempel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

"We made a big game, so I think there's a fair price to be paid for that, and I think that that is okay."

Det kan fan inte bli mer ok. Ska med nöje köpa det strax...ska bara bli klar med julstöket bara så man får lite tid.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Om du inte gillade DOS eller DOS 2 alls, tror jag inte BG3 kommer ändra din mening. Visst är det större, mer påkostat och mer komplicerat... men I grund och botten är spelen dock väldigt lika.

Det kan vara så, därav vänta på rea. Har ju kört CRPG sen första Bards Tale, hunnit med några genom åren. Gillade ju så klart BG 1 och 2, men sista av samma typ var Dragons Age Origins. Så, har ju ingen brådis direkt heller, så får bli när det blir.

Skribent
Skrivet av deezel:

Det kan vara så, därav vänta på rea. Har ju kört CRPG sen första Bards Tale, hunnit med några genom åren. Gillade ju så klart BG 1 och 2, men sista av samma typ var Dragons Age Origins. Så, har ju ingen brådis direkt heller, så får bli när det blir.

Hörru! Pillars of Eternity då!! Det var mer BG än Dragon Age.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av quadratis:

”gamepass-kvalitet”? finns väl hur många kvalitativa spel som helst på gamepass?

Lite av en käpphäst, så förlåt inget personligt. Alla spel (på gamepass) är "kvalitativa". Om de är bra, roliga, eller av hög kvalitet är kanske mer relevant?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har det inte? Jag och frugan spelade det ju i split screen?

Det har aldrig funnits på gamepass... Det fanns på Microsofts Preview Channel ett tag. Men Larian har inget sånt samarbete med MS och har aldrig haft.

Medlem
Skrivet av deezel:

Väntar fortfarande på rea på det där, gillade aldrig vare sig DOS eller DOS 2. Vette fasiken, kanske bara tröttnat på typen helt enkelt. Har ju kört igenom några CRGP genom åren...

Då kommer du definitivt inte gilla BG3 då det är ett nytt skin till samma spel.

Medlem
Skrivet av robbis:

Då kommer du definitivt inte gilla BG3 då det är ett nytt skin till samma spel.

Eh. Nej.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hörru! Pillars of Eternity då!! Det var mer BG än Dragon Age.

Mm, men långt senare. Backade kickstartern på PoE, Wasteland II (och III), Shadowrun, Torment: Tides of Numenera, faktiskt också DOS 1&2 . Dock inte kommit in i något av dem >_< För lång backlog med spel och för lite tid En mindre vacker dag helt enkelt...

Medlem

Nämns inget om Playstation Plus så det kanske dyker upp där (någon gång i framtiden) för de som inte vill betala extra 🙂.. Landar väl på Gamepass förr eller senare också!

123
Skriv svar