Trots usla betyg – Modern Warfare 3 har sålt näst mest i USA i år

Robot
Trots usla betyg – Modern Warfare 3 har sålt näst mest i USA i år

Hogwarts Legacy kan bli fösta USA-bästsäljaren på 15 år som inte är ett CoD- eller Rockstar-spel.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #diablo-iv, #hogwarts-legacy, #starfield


Dom kan nog släppa vilken dynga som helst och så länge det står Call Of Duty på fodralet kommer det sälja mer än väl.

Medlem

Undrar varför kvaliteten på spelet är så låg.
Kan inte tänka mig vad som kan få utvecklarna att släppa ett så bristande spel. Nä, kan inte tänka mig någon anledning alls /s

Medlem

Dissonansen mellan skribenter och spelare märks i bägge nämnda spel och på The Game Awards. Läst folk som tycker väldigt bra om bägge. CoD köper väl folk generellt för multiplayer?

Medlem

Totk är alltså utan någon digital försäljning, det är en betydande bit av försäljningen så man kan ju undra om det hade vart på 1a plats om det var inkluderat. Vi får se längre fram.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Dissonansen mellan skribenter och spelare märks i bägge nämnda spel och på The Game Awards. Läst folk som tycker väldigt bra om bägge. CoD köper väl folk generellt för multiplayer?

Av vad jag hört så är MP riktigt bra och det är väl huvudsaken för de flesta tror jag.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Av vad jag hört så är MP riktigt bra och det är väl huvudsaken för de flesta tror jag.

Jo, inte testat själv än däremot. Men hört bra om zombies och gissar att folk tycker om de gamla kartorna.

Medlem

Välförtjänt sjukt bra spel!

Medlem

Dom jag vet som spelar COD har gjort det sedan serien startade och spelar i regel inget annat.


signatur

1338 - One Step Above

Skrivet av MulletDeluxe:

Dom jag vet som spelar COD har gjort det sedan serien startade och spelar i regel inget annat.

Ja, det är väl samma sak med FIFA. För dom "utomstående" så är det samma skit varje år. Men för dom inbitna så är det skillnad varje år pga mindre förändringar. Med CoD som FIFA är ju multiplayer/online hela grejen.

Medlem

Är gratis att testa i helgen för alla skeptiker. 🤨

Medlem

Jag är nöjd.


signatur

autograph

Medlem

Samma spelpress som sågade MW3 hyllade Black Ops 4... som släpptes utan någon som helst kampanj. Spelarna bryr sig inte.

Medlem

Same old, same old. Inget har förändrats, verkar som folk gillart. Gubben ska testa det i helgen iallafall

Medlem

Jag lirar CoD för singel player kampanjerna men väntar tills en 50 % rea kommer. Kanske i sommar. Synd att storyn verkar vara så få timmar kort..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Dom kan nog släppa vilken dynga som helst och så länge det står Call Of Duty på fodralet kommer det sälja mer än väl.

Det är väl samma sak med Fifa som britterna kommer köpa varje upplaga av även om det är exakt noll skillnad från föregående upplaga..

KoP
Medlem

Såklart.

America! Guns! F*ck Yeah!

😂

It's not a lake, it's an ocean

Tyvärr verkar Alan Wake II ha floppat. Det rimmar ju dessvärre väl med att det varit knäpptyst från både Epic och Remedy om hur det har gått sedan lanseringen i oktober.

Gissningsvis har Epic-exklusiviteten skrämt iväg en del (jag tror personligen inte att frånvaron av fysisk utgåva har påverkat så mycket), men sedan ska det väl också sägas att Alan Wake aldrig varit mainstream. Vi fans har bara varit högljudda. Också en påminnelse om gapet mellan mainstreampubliken och oss "invigda" som hänger på spelforum och kollar spelgalor.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Amerikaners spelsmak är så himla deppig.

Medlem

Ja som sagt, många recensioner verkar baseras på kampanjen i spelet som är direkt undermålig av den enkla anledningen att utvecklarna fick inte den tiden dom var tänka på att utveckla spelet.

Däremot multiplayer som den övervägande majoriteten köper COD för är mycket bra och är i stort sett en uppstädning av det skräp dom släppte förra året.

Det är den enkla förklaringen i mitt perspektiv att recensenter fokuserar på en del av spelet som inte majoriteten av spelarunderlaget för spelet bryr sig nämnvärt om.

Multiplayer är riktigt kul och dom har lyckats riktigt bra med zombies-delen så för mig är spelet värt högre betyg än vad Fz gav det. Men visst tittar man bara på singel player då är betyget rätt passande.

Medlem

En miljard flugor kan inte ha fel etc

Medlem

Svårt spel att recensera. Man måste ju se till hela spelet i en recention men Sp delen är för många, inklusive mig inte alls relevant till varför jag spelar spelet.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag lirar CoD för singel player kampanjerna men väntar tills en 50 % rea kommer. Kanske i sommar. Synd att storyn verkar vara så få timmar kort..

Tydligen är MWIII`s "singleplayer" inget att se fram emot😏

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Tyvärr verkar Alan Wake II ha floppat. Det rimmar ju dessvärre väl med att det varit knäpptyst från både Epic och Remedy om hur det har gått sedan lanseringen i oktober.

Gissningsvis har Epic-exklusiviteten skrämt iväg en del (jag tror personligen inte att frånvaron av fysisk utgåva har påverkat så mycket), men sedan ska det väl också sägas att Alan Wake aldrig varit mainstream. Vi fans har bara varit högljudda. Också en påminnelse om gapet mellan mainstreampubliken och oss "invigda" som hänger på spelforum och kollar spelgalor.

https://i.imgur.com/L1yNwhp.png

Sorgligt om det inte gått bättre för Alan Wake 2 som är ett mästerverk, imo..

Mycket kompetent spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Sarato:

Amerikaners spelsmak är så himla deppig.

Är inte för inte som USA det mest obildade västerländska landet

Medlem

Bästa COD på flera år! Dessutom bästa Zombieläget (var lite trött på round based..)

Det som gör det ännu bättre är att utvecklarna verkligen ser ut att ha örat mot rälsen denna gång, för de har direkt hörsammat en hel rad saker som fixats.

Enda gruset, vilket är mer som makadam tbh, är att servrarna är så instabila. Mycket underligt för ett så stort företag och SJUKT irriterande när man förlorar sina saker i zombies....


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Sarato:

Amerikaners spelsmak är så himla deppig.

Hur ser det ut sverige i jämförelse?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hur ser det ut sverige i jämförelse?

Nästan lika trist: Mest COD och fotbollsspel.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Tyvärr verkar Alan Wake II ha floppat. Det rimmar ju dessvärre väl med att det varit knäpptyst från både Epic och Remedy om hur det har gått sedan lanseringen i oktober.

Gissningsvis har Epic-exklusiviteten skrämt iväg en del (jag tror personligen inte att frånvaron av fysisk utgåva har påverkat så mycket), men sedan ska det väl också sägas att Alan Wake aldrig varit mainstream. Vi fans har bara varit högljudda. Också en påminnelse om gapet mellan mainstreampubliken och oss "invigda" som hänger på spelforum och kollar spelgalor.

https://i.imgur.com/L1yNwhp.png

Det visar dock inte hela bilden:
https://nordic.ign.com/alan-wake-ii/76679/news/alan-wake-2s-s...

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av ulphen:

Så är det förstås, och detsamma kan delvis sägas om Nintendos titlar där den digitala försäljningen inte är inkluderad (vilket gör topplistorna missvisande). Men om Alan Wake II hade sålt väldigt bra och/eller nått en milstolpe finns det ju ingen anledning för Remedy eller Epic att hålla tyst om det. Jag hoppas att vi får officiella nyheter snart.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar