Sweeney släpper Fortnite på Steam om utvecklarna får en "awesome deal"

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Epic Games har numera bättre reor än Steam. Steam var riktigt bra förut med -75% som nästan standard. Nu är det -33-50% som dominerar.

Denna julrea t.ex. har Epic Games gjort riktigt bra och jag tvivlar på att Steam klår den, nästa vecka vet vi säkert.

Epic Games har bättre reor men jag köper hellre spelen på Steam. Mycket stabilare och bättre plattform.

Medlem

Tänk den dagen steam och epic slår upp butik på switch ps och xbox! För priserna där är ju hemska

Medlem

Säger företag som lever på att lura enorma summor från barnfamiljer för kosmetiskt skit.

Medlem

Hmm, men, varför ger de inte 99.5% rabatt på alla ingame köp på fortnite? Det är ju en awesome deal för kunden...

Samt det reflekterar ju det riktiga värdet för skins.
Ett par mantimmar för ett skin som sedan säljs för miljontals dollar är ju fullständig scam på sina kunder om man nu skall prata om shyssta avgifter, eller?

Medlem
Skrivet av nicbex:

Säger företag som lever på att lura enorma summor från barnfamiljer för kosmetiskt skit.

Det där tycker jag inte att man kan klandra Epic för. Föräldrar kan välja att hantera detta på flera olika sätt. Så länge de är beredda på att göra jobbet som att vara förälder faktiskt kräver.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det där tycker jag inte att man kan klandra Epic för. Föräldrar kan välja att hantera detta på flera olika sätt. Så länge de är beredda på att göra jobbet som att vara förälder faktiskt kräver.

Fast det är ju det affärsmodellen bygger på.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Säger företag som lever på att lura enorma summor från barnfamiljer för kosmetiskt skit.

cs skins då? kul med gambling för kidsen 😂

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

cs skins då? kul med gambling för kidsen 😂

Du kan åtminstone sälja dina skins på cs.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Säger företag som lever på att lura enorma summor från barnfamiljer för kosmetiskt skit.

Det är väl inte ngt specifikt företag som gör så, det är åt det hållet hela branchen drar

Medlem

Detta är ju bara för att de måste ha mera pengar, annars kunde de likgärna INTE lägga spelet på steam. Tror inte valve bryr sig om att fortnite måste vara på steam, dessutom lär de redan få en bra deal eftersom Valve ändrade sina regler för flera år sedan nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Konstig bild, den där med cdpr stämmer ju inte alls, antar att bilden är från Witcher3-tiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kom på att det är en smart sak för epic att släppa spelet på steam om man vill sprida sin egen launcher, för alla som kommer vilja testa spelet som inte har gjort det innan kommer säkert behöva ha deras egen så som Ubi och EA gör.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Du kan åtminstone sälja dina skins på cs.

Även om de är aktiverade på ditt konto?

12
Skriv svar