Läsarnas årets spel 2023 – nominera din favorit!

Medlem

Helt klart Alan Wake 2


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Diablo IV får det bli då jag inte lirat så många spel i år.

Medlem

Orten Was The Case

Medlem

Baldur's Gate 3

Medlem
Medlem

Orten Was The Case

Medlem

Trine 5: A Clockwork Conspiracy


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

The Lord of the Rings: Return to Moria

Medlem

SpindelGösta 2 eller som det egentligen heter Spider-Man 2.

Medlem

Jag har spelat för lite nya spel i år (stämplade 2023), har lagt min lilla nominering tidigare i tråden och låst den. Men jag knep "Orten Was The Case" till Switchen idag och får bli och testa under julledigheten. Ser snyggt ut på förhand.

Medlem

Settlers new allies.

Medlem

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

JRA
Medlem
Medlem

Baldur's Gate 3, ingen tvekan om saken.

Redaktör
Ponny

NU FÅR NÅN SNART NOMINERA DEAD SPACE.

Tack på förhand, mvh


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

DEAD SPACE.

Varsågod.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Resident Evil 4!


signatur

Videomupp

Medlem

SteamWorld Build tycker jag förtjänar en nominering. Ett välgjort och mysigt spel som inte tar för lång tid

Medlem

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Medlem

Metroid Prime Remastered.

phi
Medlem

Baldur's Gate 3.

Medlem

Sigil 2 lägger jag min röst på! Och då versionen med musik av Thorr! Grymt tungt soundtrack! Bandesign på topp av Romero! Årets spel!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Medlem

Disney Speedstorm!
Har så kul i det spelet

Medlem
Medlem

Final Fantasy XVI

Medlem

Zelda: Tears of the Kingdom


signatur

Life is a game, live it double up!

Medlem

Quake 2 Remaster.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Många bra spel redan nominerade här, men jag vill nog slå ett litet extra slag för två lite mindre spel som släpptes 2023.

Bramble - Oerhört vackert och är i mångt och mycket ett kärleksbrev till gamla svenska sagor, estetiken och själva atmosfären i spelet var som en madeleinekaka tillbaka till sommarnätter som barn på mormor och morfars landställe.

Under The Waves Dels har spelet en gripande historia, trevlig gameplay men man lyckas också krydda detta med en hel del samhällskritik som aldrig faller i den där fällan som liknande spel gjort tidigare där det känns som att man som spelare nästan blir skriven på näsan. Perfekt avvägt och en väldigt trevlig upplevelse all around.

Skriv svar