Bethesda frestar oss med "nya sätt att resa" till Starfield

Robot
Bethesda frestar oss med "nya sätt att resa" till Starfield

Såväl som stadskartor och annat.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

I stället för markfordon så hade ju drömmen varit att kunna resa (snarare än fast-travla) från planet till planet. Och/eller resa sömlöst till planeters yta.

Medlem

Känns som att det är dags för en stor uppdatering snart! Ser fram emot att återvända så småningom till Starfield.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

I stället för markfordon så hade ju drömmen varit att kunna resa (snarare än fast-travla) från planet till planet. Och/eller resa sömlöst till planeters yta.

Har har funderat på hur många som faktiskt vill ha detta och som faktiskt skulle använda det mera än 10gånger. Alla jag känner som spelet tex No Mans Sky (och inte gillat flight sim spel) har tröttnat på det efter några fåtal gånger).

Medlem

Kommer vara en hel del som kommer få äta upp sina egna ord om det släpps markfordon. Var en av de saker jag själv efterfrågade, och fick ganska starka motreaktioner på (av någon oförklarlig anledning)

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

I stället för markfordon så hade ju drömmen varit att kunna resa (snarare än fast-travla) från planet till planet. Och/eller resa sömlöst till planeters yta.

Det går "typ" redan nu att göra, flera har testat med konsoll kommandon att öka skeppets hastighet och har rest manuellt mellan planeterna. Problemet blir när dem kommer fram att dem inte kan interagera med planeten och landa.

Men även om den delen så skulle lösas så är det nog något som jag aldrig själv kommer göra, tröttnade själv väldigt fort på sånt resande i "No mans sky". Något som däremot hade varit mer intressant vore om det fanns som i "Freelancer" typ rymdmotorvägar mellan planeterna som hjälpte en att flyga snabbare mellan planeterna. Fast det vore nog helt ologiskt när människan redan har uppfunnit grav-driven.

Medlem

Om de har svårt att få till fordon med hjul så ser jag gärna att de ger oss jet-propelled pogo-sticks så att vi kan ta oss fram snabbare i bästa Hulkstil.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Jag vill ha en Warthog och stöd för co-op sen är jag nöjd!

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Har har funderat på hur många som faktiskt vill ha detta och som faktiskt skulle Anna-Lena det mera än 10gånger. Alla jag känner som spelet tex No Mans Sky (och inte gillat flight sim spel) har tröttnat på det efter några fåtal gånger).

Fram tills nu var fanns det för liten andel Anna-Lena här på FZ. Kärlek🥰

Medlem
Skrivet av floke:

Om de har svårt att få till fordon med hjul så ser jag gärna att de ger oss jet-propelled pogo-sticks så att vi kan ta oss fram snabbare i bästa Hulkstil.

"From now on we soar, like eagles. Eagles on pogo-sticks!"

Medlem

Förhoppningsvis blir det en Cyberpunk story där dom uppdaterar mycket och haters vänder om vid något tillfälle. Tror det är möjligt med detta spel och situationen med uppköp av Bethesda

Medlem
Skrivet av TTuffing:

Fram tills nu var fanns det för liten andel Anna-Lena här på FZ. Kärlek🥰

Hahaha, måste älska rättstavningsprogram ibland

Medlem

Vet inte riktigt hur de ska lösa det, om det kanske är själva rymden och alla avstånd av ingenting, men en sak som förstör upplevelsen väldigt mycket är resandet mellan platser.

Jag spelar dessutom med kontroll och har mappat om hoppknappen till där ALLA andra spel har hoppknappen och det får följden att man inte kan använda kartan att landa på alla platser.

Så jag reser runt i världen genom att gå in i mission-listan och klicka ”res till början på questet”. Sen rör jag mig på en yta av en stor åker på ”den nya planeten en galax bort” innan jag går in i mission-listan och klickar på nästa ställe att åka till. Jag kan tex inte åka till New Atlantis utan att mappa om hoppknappen (eftersom jag annars bara kan resa dit det finns ett aktivt quest) så jag drar mig för att åka dit.. stället känns ganska överskattat ändå.

I Skyrim (svårt att inte jämföra) så tvingade jag mig själv att inte ens använda fast travel även om något var på andra sidan kartan.. skillnaden i immersion och spelupplevelse är total.. men jag kan inte hoppa med avbryt-knappen, det bara går inte!

Jag vill jättegärna gilla Starfield för jag älskar rpg, scifi, byggande, automatisera inkomster osv och Skyrim är fortfarande en av höjdpunkterna i mitt liv av gaming.. men Starfield lämnar tyvärr känslan att Bethesda måste steppa upp om det inte ska vara en mossig föredetting när ES6 kommer ut.

Rant out.. ska iaf bli intressant att se vad de kommer fram till om resandet.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av gundemannen:

Har har funderat på hur många som faktiskt vill ha detta och som faktiskt skulle använda det mera än 10gånger. Alla jag känner som spelet tex No Mans Sky (och inte gillat flight sim spel) har tröttnat på det efter några fåtal gånger).

Jag saknar definitivt fordon. Både för att ta sig fram och i striderna.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nytt sätt att resa? Om vi då tar deras track record så är det väl zona till en tunnelbana, gå och sätt dig på en plats, välj station, zona dit.


signatur

I drank what?

Medlem

Mina förväntningar är inte höga med tanke på motorn, men hoppas dom får till något bra. Förhoppningsvis har kritiken mot spelet varit ett wake up call för Todd och studion och kanske kan vi förvänta oss större tekniska kliv i TES VI.

Skrivet av Najkan:

Förhoppningsvis blir det en Cyberpunk story där dom uppdaterar mycket och haters vänder om vid något tillfälle. Tror det är möjligt med detta spel och situationen med uppköp av Bethesda

Så jävla trist bara att detta börjar bli normen. Det släpps halvfärdiga spel som tar 1-2 år innan dom blir färdiga.

Man har ju redan hunnit spela det eller tröttna. Det är inget kul och vara beta testare, det känns nuförtiden som att man är det. Ofrivilligt.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Har har funderat på hur många som faktiskt vill ha detta och som faktiskt skulle använda det mera än 10gånger. Alla jag känner som spelet tex No Mans Sky (och inte gillat flight sim spel) har tröttnat på det efter några fåtal gånger).

Jo det skulle ju förvisso förutsätta att det kunde finnas något att se/göra längs vägen.

Medlem

Jag vill ha en rymdmoped.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Mina förväntningar är inte höga med tanke på motorn, men hoppas dom får till något bra. Förhoppningsvis har kritiken mot spelet varit ett wake up call för Todd och studion och kanske kan vi förvänta oss större tekniska kliv i TES VI.


signatur

I drank what?

Medlem

Hoppas på det bästa att dom bygger ut spelet så att det blir bättre. Dlc/gratis uppdateringar. Och att deras nästa spel blir färdigt vid release. Dom borde släppa mindre spel dom klarar av och sen bygga ut dom med dlc eftersom. Det skulle alla tjäna på. Dom som köper spelet får en mysig upplevelse och game pass får en produkt som fungerar som en serie mer än ett stort trasigt spel med mycket utfyllnad. Nästa "Skyrim" spel tex släpp en ö(storlek av ett mindre land el flera )och sen nya öar eftersom.

Medlem

De kan lika gärna ta bort hela rymdskeppsdelen då det ändå bara är fast travel och loading screens deluxe. Ändra så man kan hoppa fritt mellan planeter på något vis istället.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Oväntat att en studio vars spel släpps på en prenumerationstjänst (vars enda syfte är att folk ska betala varje månad) släpper "uppdateringar" i flera månader efter det initiala släppet.

Inaktiv

Positivt att de lyssnar och fortsätter arbeta med det.

Angående att kunna landa. Det beror väl på vem man är och hur man spelar ett spel. För mig är fordon en stor grej och just rymdskeppet med all dess anpassningsbara delar var en intressant aspekt. Att de då endast är fast travel tar ju bort en stor del av inlevelsen. Det borde varit ett alternativ att kunna landa manuellt i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Att de då endast är fast travel tar ju bort en stor del av inlevelsen. Det borde varit ett alternativ att kunna landa manuellt i alla fall.

I mitt spel är det inte enbart fast travel. Där har jag mina kompanjoner, jag bygger om skeppet med olika moduler och möblerar om, jag använder det i strider osv. Landning är väl det som saknas, men har kommit från rymdspel som Freelancer där man inte styrde planet när det landade och har inga problem med det själv.

Som du säger, det beror på hur man spelar.

Medlem

Släppt det till PlayStation istället era as!


signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

I mitt spel är det inte enbart fast travel. Där har jag mina kompanjoner, jag bygger om skeppet med olika moduler och möblerar om, jag använder det i strider osv. Landning är väl det som saknas, men har kommit från rymdspel som Freelancer där man inte styrde planet när det landade och har inga problem med det själv.

Som du säger, det beror på hur man spelar.

Samma här. Rymdskeppet är ju en stor del av utforskningen i spelet. Poängen är ju att utforska stjärnkartan, inte alla individuella planeter till max, det är en stor del av exploration-delen som många verkar missförstå. Har haft oerhört många random encounters i rymden, och folk hittar nya hela tiden. Komma till ett nytt solsystem och utforska det är väldigt trevligt.

Vad det gäller fordon så skulle jag inte säga nej till en Mech... Visst, bannade sen Colony Wars men ändå.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Poängen är ju att utforska stjärnkartan, inte alla individuella planeter till max, det är en stor del av exploration-delen som många verkar missförstå.

Jag förstår vad du menar men samtidigt tycker jag att det är fel av dig att påstå att andra missförstår utforskningen. Folk kommer jämföra och relatera till andra Bethesda titlar med all rätt enligt mig.

Jag gillar Starfield, skarpt, det är ett riktigt bra spel. MEN den stora svagheten för mig är just att utforskningen haltar. Skeppet för mig är mer av en mobil bas än ett faktiskt rymdskepp. Jag vet dock inte vad dom skulle kunna göra bättre på rak arm när det verkar finnas begränsningar i att röra sig mellan rymd/planetyta sömlöst.

Det är för stort för mig, det ger mig tyvärr ingenting att det är så många sol- och planetsystem dessvärre är det mer av en nackdel än fördel.

Annars så är inte laddskärmarna något jag stör mig på då det går så satans snabbt. Någonting som hade gjort spelet avsevärt bättre för mig är någon form av moneysink, för det finns ingenting för mig att spendera pengar på. Jag tycker inte det är särskilt kul att bygga skepp och att bygga baser kostar inte pengar något nämnvärt.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vad det gäller fordon så skulle jag inte säga nej till en Mech... Visst, bannade sen Colony Wars men ändå.

Kanske en sadel till Vasco? Fordon på hjul har ju aldrig fungerat riktigt bra i den här motorn, men hästar har vi ju haft tidigare, så ridbara robotar?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Kanske en sadel till Vasco? Fordon på hjul har ju aldrig fungerat riktigt bra i den här motorn, men hästar har vi ju haft tidigare, så ridbara robotar?

Bra ide, men han får jogga rätt snabbt då!

12
Skriv svar