The Day Before-utvecklaren lovar återbetalning

Robot
The Day Before-utvecklaren lovar återbetalning
Medlem

Oj kom samvetet ifatt dom nu helt plötsligt ?

Medlem

"Alla som kräver återköp"

Vilket enbart är en andel.

Den andra andelen känner inte ens till att möjligheten finns.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Oj kom samvetet ifatt dom nu helt plötsligt ?

Jag gissar att de från början tänkte göra en klassisk asset flip cash grab, men deras trailers fick på tok för mycket hype och plötsligt hade man allas ögon på sig. Nu står de med skägget i brevlådan och måste vara medgörliga för att inte få hela lagboken slängd på sig.

De har dock redan döpt om studion, så stanna kvar i sofforna efter reklamen för att få reda på nästa bedrägeri...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

"shit happens". helt galet svar.

Medlem

Förtroendet är ju redan körd i botten efter alla fadäser, så dem kommer jag hålla mig långt borta från. Minns att det för många år sedan var någon annan som gjorde liknande ofärdiga spel, har till och med ett av dem i mitt bibliotek men minns inte vad han hetter. ^^
Skulle tro att Steam satte stop för pengatransaktionerna och att Fntasti helt enkelt la ut att spelare kan få pengar tillbaka för att försöka vinna lite goodwill känsla. Med tanke på att de verkar ljuga lika mycket som Putin så ger jag inte mycket för vad de säger

Skribent
Skrivet av quadratis:

https://i.imgur.com/EPROSA2.png

"shit happens". helt galet svar.

Första experience? Har de inte gjort en massa spel under andra namn?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Minst en av investerarna är de själva på något sätt. De ser till att den investeraren får pengar och därmed ger de sig själva pengar.

Att deras skalbolag får noll betyder ingenting.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

jag klarar inte alls av ett svagt "lol"...

Medlem

Skulle inte förvåna mig om ett gäng advokater ifrån Valve är på de nu.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av quadratis:

https://i.imgur.com/EPROSA2.png

"shit happens". helt galet svar.

Fast.. det var ju spelarna som hypade upp skiten.
Skiten såg inte ens bra ut från första början.

Men allt som Fnastic gjort har varit fel oavsett.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ronzem:

Fast.. det var ju spelarna som hypade upp skiten.
Skiten såg inte ens bra ut från första början.

Men allt som Fnastic gjort har varit fel oavsett.

Jo men det tyckte jag nog det gjorde faktiskt. De har ju tagit bort alla missledande trailers, men den första man fick se med bilen i gyttjan (eller var det andra?), när de smög runt i staden, in i ett hus och tog en hiss upp för att träffa massvis med zombies högt upp i en skyskrapa var lockande - och då för otroligt många. Folk gillar verkligen idén där man är i en post-apokalytisk värld i "mmo"-format.

Många gillade känslan och atmosfären i The Division, men blev uttråkade för att det var så mycket bullet sponge (fiender med mycket HP) och att det var en looter shooter. Ta något likt första spelet, gör det mer till ett överlevnadsspel, stor öppen värld med många olika omgivningar att utforska, och i något "mmo"-format är vad folk hade hoppats på. Trailer efter trailer visade att detta kanske var möjligt med The Day Before och fick folk att hypea upp det - för folk vill ha ett sådant spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har varit en helt förbluffande resa, min gissning är att någon volunteer dom hade gjorde riktigt bra trailers (mest för att dom kopierade andra) och sen så byggde dom bara snygga trailers i ett par år.

Var troligen tydligt internt att den drömmen dom sålde var onåbar med deras kapacitet, därför så valde dom att försöka mjölka hypen på andra sätt, se prop night osv, dom försökte weaponise den lilla hypade skaran till andra projekt, har för mig att dom gjorde en chat app som dom pimpade på live streams och discord dessutom.

Dom hade helt enkelt fått traction och inget sätta att monetisera den hypen, men dom försökte iaf. fungerar inte för evigt dock.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo men det tyckte jag nog det gjorde faktiskt. De har ju tagit bort alla missledande trailers, men den första man fick se med bilen i gyttjan (eller var det andra?), när de smög runt i staden, in i ett hus och tog en hiss upp för att träffa massvis med zombies högt upp i en skyskrapa var lockande - och då för otroligt många. Folk gillar verkligen idén där man är i en post-apokalytisk värld i "mmo"-format.

Många gillade känslan och atmosfären i The Division, men blev uttråkade för att det var så mycket bullet sponge (fiender med mycket HP) och att det var en looter shooter. Ta något likt första spelet, gör det mer till ett överlevnadsspel, stor öppen värld med många olika omgivningar att utforska, och i något "mmo"-format är vad folk hade hoppats på. Trailer efter trailer visade att detta kanske var möjligt med The Day Before och fick folk att hypea upp det - för folk vill ha ett sådant spel.

Ja alltså det du säger stämmer. Men för mig så såg spelet bara ut som ett dåligt spel redan från början. Och då som en taskig Division kopia. Så fanns liksom ingen hype att skapa för min del. Såg aldrig bättre ut efter fler trailers.
Men folk tycker väl olika

1
Skriv svar