Multiplayer-modd till Starfield läggs ner eftersom "spelet är så jävla dåligt"

Medlem

Smaken är som baken själv hade jag otroligt kul med Starfield 😊 Men att Bethesda själva inte inkluderade co-op redan från början är en stor miss spelet är ju lixom som gjort för co-op!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

En co-op funktion i detta spel vore underbart, förstår att det säkert är resurskrävande men vill inte alla bara kunna spela med en kompis?

Så har jag känt sedan Oblivion. Men det kanske är klurigt med deras motor.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Är det lika bra som många trodde/hoppades/ville? Nej, absolut inte. Samtidigt har jag svårt för det där "allt eller inget"-tåget. Jag hade riktigt kul med Starfield (satte trots allt fyra av fem), men det har rejäla skavanker det inte borde ha. Det är klart närmare en trea än en femma i min bok, om man säger så.

Det är också klart närmre en etta än en femma

Medlem

Jag älskar starfield, ett av de spel jag haft roligast med på länge (lätt topp-3 för mig i år). Däremot håller jag med om viss kritik där exempelvis random utforskning inte känts så givande men det var rätt väntat för mig med storleken på "världen". Jag har spelat det som ett klassiskt bethesda-spel med fokus på questande och har haft riktigt roligt med de olika städerna, faktionerna och världarna. Tror det ligger på 4/5 från min sida nu i efterhand. Gav mig in i ng+ till slut men kände mig väl rätt färdig, jag lär dock garanterat komma tillbaka om något år eller så när det kommit lite roliga moddar. Just nu har jag precis dykt ner i bg3 så hoppas väl spela det ett bra tag framåt, gillar det som tusan hittills så det kanske lyckas knipa goty-platsen för mig om det fortsätter så

Medlem

Lirade det några kvällar tills jag började bygga på en egen bas. Efter att ha pillat på den en stund funderade jag varför jag gör det. Hur påverkar en egen bas spelet? Googlade och kom fram till att det bara är ett tidsfördriv. Finns ingen mening alls. Så lade spelet på hyllan. Mest bara bortkastad tid alltihop.

Medlem
Skrivet av musse1:

Lirade det några kvällar tills jag började bygga på en egen bas. Efter att ha pillat på den en stund funderade jag varför jag gör det. Hur påverkar en egen bas spelet? Googlade och kom fram till att det bara är ett tidsfördriv. Finns ingen mening alls. Så lade spelet på hyllan. Mest bara bortkastad tid alltihop.

Basbyggandet är något även jag spenderat allra minst tid med, det enda det kan användas till just nu är att samla resurser som du sen kan sälja för att tjäna lite pengar, eller använda till att modifiera dina vapen och rymddräkter. Men det kommer säkert att utvecklas mer med kommande DLC´s.

Medlem

Han gör ju rätt om han tycker det är tråkigt.
Jag har en del timmar i spelet, kört hela Mainquest och en flock side quests. Inne på andra rundan, inte spelat på länge nu.
Hyffsat spel men inte mer 3/5, känns som ett sämre No Mans Sky.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Starfield is definitely one of the games of all time

Medlem

förstår inte varför folk hatar det. själv hade jag jätte roligt och tyckte det var riktigt bra

Medlem

Tyckte det va riktigt roligt i början, sen blev det samma sak om och om igen så man tröttnade. Tror att det hade varit mycket bättre om de hade satsat på ett välbyggt solsystem i stället för de tusen identitetslösa planeter som finns nu. Ett bra sätt att minska laddningssekvenserna hade varit att uppmana spelarna att stanna på en planet i mer än 10 minuter genom att göra dem intressanta.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tyckte det va riktigt roligt i början, sen blev det samma sak om och om igen så man tröttnade. Tror att det hade varit mycket bättre om de hade satsat på ett välbyggt solsystem i stället för de tusen identitetslösa planeter som finns nu. Ett bra sätt att minska laddningssekvenserna hade varit att uppmana spelarna att stanna på en planet i mer än 10 minuter genom att göra dem intressanta.

Skrev om det innan det släpptes att jag önskar ett rymdspel utspelandes i ett enda solsystem, kanske vårat egna solsystem. Någon svarade att det var en idiotisk idé då rymdspel går ut på att utforska.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Folk överdriver lite. Det är väl inte det folket hoppades på men det är ju ingen dåligt spel.

Medlem

Kan tänka mig att det är även en extra huvudvärk att få det att funka med alla laddningstider från område till område i spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker den här moddaren, bland sina tilltagna hyperboler, ändå slår huvudet på spiken:

Spelet är tråkigt och identitetslöst, och den huvudsakliga lockelsen med Bethesda-spel, utforskande i en livlig och handgjord värld, var helt borta.

Det är nog rätt lönlöst att försöka enas kring om Starfield är en "klassisk Bethesdatitel" eller inte - kanske främst därför att folk lägger så olika värderingar i det. För många verkar questandet vara det som gör en Bethesda-titel, och den skaran är nog betydligt mer nöjda/mindre missnöjda med Starfield. Vi som anser att behållningen med BGS-spel ligger i utforskningen och den levande världen, vi har nog en annan bild av spelet vi spelar. Någonting som ligger mer i linje med den här moddarens - ett sterilt avkok av dåliga idéer och obegripligt kassa val från en studio som borde spela på sina styrkor och ducka sina svagheter istället för tvärtom.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tyckte det va riktigt roligt i början, sen blev det samma sak om och om igen så man tröttnade. Tror att det hade varit mycket bättre om de hade satsat på ett välbyggt solsystem i stället för de tusen identitetslösa planeter som finns nu. Ett bra sätt att minska laddningssekvenserna hade varit att uppmana spelarna att stanna på en planet i mer än 10 minuter genom att göra dem intressanta.

Håller med helt och hållet. Jag hade skitkul med spelet i början. Men efter att ha lagt 40-50 timmar så gick jag totalt in i väggen med det. Nu tvivlar jag på att jag någonsin kommer spela det igen.

Det finns liksom inget djup eller känsla i spelet så när jag tröttnat på att samla gear och skepp och gjort main storyn så slutade jag tvärt.

Medlem
Skrivet av Razerrudy:

Håller med helt och hållet. Jag hade skitkul med spelet i början. Men efter att ha lagt 40-50 timmar så gick jag totalt in i väggen med det. Nu tvivlar jag på att jag någonsin kommer spela det igen.

Det finns liksom inget djup eller känsla i spelet så när jag tröttnat på att samla gear och skepp och gjort main storyn så slutade jag tvärt.

Känner ungefär likadant när det kommer till att starta upp det igen. Kommer nog inte bli av förrän Creation Kit släpps så att moddare verkligen kan sätta tänderna i det på allvar och ge oss det content som Starfield och spelarna förtjänar.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Riktigt kasst spel som få ens hade spelat om inte Bethesda var utvecklaren

Jag tror det är ett spel folk hade älskat om det bara droppade från ingenstans men folk nu hatar pga förväntningar.

Inaktiv
Skrivet av Najkan:

Fel. Ett spel folk hade älskat om det bara droppade från ingenstans men folk nu hatar pga förväntningar.

Hype har den nackdelen: Fallet blir mycket högre sätt även fast det faller till en relativt hög position.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Var ju en ganska rolig förklaring till varför dom lägger ner sin mod faktiskt. Får väl hålla med till viss del att spelet var en besvikelse. Skulle inte säga det är totalt värdelöst dock.

Jo faktiskt. Ett jävla slöseri med tid. Ångrar bittert att jag spelat över 2h och inte kan lämna tillbaka det. Nästan så att dom designat spelet runt det. Dröjer innan jag köper ett Bethesda spel igen.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Jo faktiskt. Ett jävla slöseri med tid. Ångrar bittert att jag spelat över 2h och inte kan lämna tillbaka det. Nästan så att dom designat spelet runt det. Dröjer innan jag köper ett Bethesda spel igen.

Kan förstå det om du köpte spelet. Själv körde jag det bara på Game Pass så betalade inget extra för det. Räknar det lite som "direct to game pass" lite som med filmer förrut gick "direct to dvd". dvs att de håller lite lägre kvalite.

Medlem

Jag tyckte spelet var mycket lovande till en början. Efter tre timmar tröttnade jag på att det var loading screen i princip överallt. Kunde inte ens öppna en dörr in till ett hus utan att jag fick laddskärm. Avinstallerade efter det eftersom jag inte fixade att ha en "open world" som faktiskt inte ens var "open world". Hela känslan av frihet fanns helt enkelt inte.

Medlem

Starfield är riktigt nice, inne på tredje turen nu.
Dock verkar spelet dela in spelvärlden i två läger precis som Last of us 2. Verkar inte gå att diskutera med några av dessa två grupper med sina åsikter.

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Starfield är riktigt nice, inne på tredje turen nu.
Dock verkar spelet dela in spelvärlden i två läger precis som Last of us 2. Verkar inte gå att diskutera med några av dessa två grupper med sina åsikter.

Tycker folk ändå är sakliga i vad som gör spelet ett 6/10 spel för dem.

Last of Us 2 hade många haters av idiotiska anledningar.

12
Skriv svar