Tacktalen på Game Awards blev för korta, medger Geoff Keighley

Robot
Tacktalen på Game Awards blev för korta, medger Geoff Keighley
Medlem

Viktigare att låta Kojima stå och tala om inget i 10 minuter med Geoff ger honom en avsugning än att ge ett uns respekt åt vinnarna.

Medlem

Kortare än nya CoD!

Medlem

"Talen tog upp tio minuter av Game Awards tre timmar."

Jag såg inte galan men var det mer av en säljshow än en prisgala? Låter lite med 10 min tacktal på 3 timmar.

Medlem
Skrivet av Fulci:

"Talen tog upp tio minuter av Game Awards tre timmar."

Jag såg inte galan men var det mer av en säljshow än en prisgala? Låter lite med 10 min tacktal på 3 timmar.

Det är lite det som är poängen med galan, att sälja annonstid.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är lite det som är poängen med galan, att sälja annonstid.

Visst, men om säljdelen tar över känns det inte som en prisgala längre. Bra att jag undvek den då med andra ord.

Medlem

Är väl en balans de jobbar på kontinuerligt. Hellre för korta än evighetstal som förra året dock.

Medlem

De kunde åtminstone ha fått en minut var än 30 sek. Tyckte det var löjligt hur de knappt hann upp på scenen, göra sitt tal, och hur musiken kom igång så snabbt att många inte hann säga vad de ville, som klippet ovan. Sedan ska man inte glömma att många nominerade åkte långt ifrån hela världen för att vara på plats.

Det är ironiskt att något som heter "The game awards", knappt handlade om priserna och mer om speltrailers, inget emot mig då jag tittade pga spelen, men man kunde ha balanserat det mycket bättre än endast 10 min för själva prisutdelningen och föra bort talarna som om de inte vore värda något...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Visst, men om säljdelen tar över känns det inte som en prisgala längre. Bra att jag undvek den då med andra ord.

Japp. Tycker själv man istället ska sikta på en ideell tillställning utan reklam över huvud taget, men det är nog för mycket orealistiskt önsketänkande.

It's not a lake, it's an ocean

Jag förstår att de vill hålla talen korta så att det inte blir flera åttaminuterstal igen, Lex Judge. Men lite känsla måste man ändå ha när någon tackar en avliden kollega. Sam Lake höll ett kort och högst relevant tacktal och det var knappt han hann med det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det är såklart en svår balans när man ska klämma ihop en show som handlar om trailers och nya utannonseringar med en prisgala och en massa betald reklam utan att det blir evighetslångt.

De borde sätta lite mer fokus på priserna då de i de flesta kategorier river av både nomineringar och vinnare på några sekunder. Många som tittar kanske knappt vet hur en del av de nominerade spelen ser ut.

Medlem

Jag tycker personligen 30 sekunder räcker gott och väl haha. Ingen har väl någonsin sagt någonting intressant i ett tacktal? "Jag vill tacka min familj, mina kollegor och alla investerare", det räcker. "Tack tack" hade också fungerat. Ett litet klipp från självaste spelet hade varit trevligt, så att man får tips om bra spel från det gångna året.

Inaktiv

Är det lika mycket reklam och dylikt som andra branschers gala? Typ filmgalor? I annat fall är det väl bara girigheten som åter visar sitt feta tryne från spelvärlden. De är ju så fattiga.

Medlem

Tänkte också på det, även om jag hade somnat när Sven gick upp. Mycket trailers från ärligt talat skitspel och när äntligen något intressant vann fick de inte ens prata till punkt.

Medlem

Blir mer och mer glad att jag valde sömnen istället för TGA.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag tycker personligen 30 sekunder räcker gott och väl haha. Ingen har väl någonsin sagt någonting intressant i ett tacktal? "Jag vill tacka min familj, mina kollegor och alla investerare", det räcker. "Tack tack" hade också fungerat. Ett litet klipp från självaste spelet hade varit trevligt, så att man får tips om bra spel från det gångna året.

Om de inte har något mer att säga än bara ett "tack" så räcker väl 30 sek gott och väl, men jag tycker det är ganska trevligt när tal är lite längre. Det blir liksom lite mer personligt och inte så formellt.

Medlem

Hur mycket tid hade det kunna tjänas på om de skippade kändisar och det årligen
återkommande "Keighley pratar med sin störste idol"?

Medlem

Tacktal är ju så oerhört tråkigt att lyssna på ändå. Tack Bengt, tack Gösta och Göran, tack Britta på Bergsgatan bla bla.
Lite som en tävling i att vara så ödmjuk som möjligt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av McNord:

Tacktal är ju så oerhört tråkigt att lyssna på ändå. Tack Bengt, tack Gösta och Göran, tack Britta på Bergsgatan bla bla.
Lite som en tävling i att vara så ödmjuk som möjligt.

Att någon frivilligt sitter o kollar på den där showen är för mig ett enigma


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

1
Skriv svar