The Day Before-studion lägger ner p.g.a. "Slut på pengar"

Dedär är fina killar, arbetarklass killar. Fast dom har inget arbete nuråmen a, så nu är dom bara fina killar.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

De skulle tagit tid på sig och färdigställt produkten innan release istället. Skit i att leverera ett jävla releasedatum innan man vet med säkerhet att det fungerar som tänkt. Efter första trailern på E3 eller var det var skulle de kört radio silence.

Pengarna tog nog slut och ingen ville jobba gratis så dom släppte det ofärdigt i hopp om att få in lite cash innan företaget konka typ.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Märkligt spelår. Gollum, King Kong och nu den här härvan!
Hattrick i skitspel!

Payday 3 är ju ruskigt nära en scam det också. Gollum var inte sämre än Payday 3 och Redfall. King Kong behöver jag inte spela för att förstå att det är ett dåligt spel.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hoppas ingen får pengar tillbaka. Att köpa early access ska vara att köpa grisen i säcken.

Vad är det för svammel.
2 timmar 14 dagar gäller oavsett full eller early access release.
Det är inte Sony / Nintendo som gärna låter folk scammas vi har att göra med.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hoppas ingen får pengar tillbaka. Att köpa early access ska vara att köpa grisen i säcken.

Nu hoppas jag väl inte riktigt att folk inte ska få tillbaka sina pengar, men lär man sig inte av den här läxan så lär man sig aldrig. Då kan man lika gärna bli av med denna slant…


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hoppas ingen får pengar tillbaka. Att köpa early access ska vara att köpa grisen i säcken.

Då ska jag göra dig besviken enligt flertalet användare på reddit så är Steam väldigt tillmötesgående med refunds på detta debaklet.

Vissa användare säger sig ha fått refund godkänd med 10h loggade.

Tillägg: en som lyckats få refund med 47h spelade https://www.reddit.com/r/TheDayBefore/s/mSf5kOnX3Z

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Då ska jag göra dig besviken enligt flertalet användare på reddit så är Steam väldigt tillmötesgående med refunds på detta debaklet.

Vissa användare säger sig ha fått refund godkänd med 10h loggade.

Tillägg: en som lyckats få refund med 47h spelade https://www.reddit.com/r/TheDayBefore/s/mSf5kOnX3Z

Ja, det skulle bara fattas. Tänk om de hade vägrat

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Står fast vid att Fntastic borde utredas för brott. Man utvecklar inte ett spel bestående av köpta assets i 5 år för att sedan leverera en totalt trasig produkt och stänga ner verksamheten 4 dagar efter release.

nej håller med, de kan ju omöjligt vara lagligt de dom håller på med

Medlem
Skrivet av kebbe:

Folket som skrikit "scam" har gjort så från utannonseringen och menat att spelet inte existerar, att studion konkar efter lansering av ett fullt spelbart spel är en helt annan sak.

kan lova att du inte talar för alla människor som kallat spelet en scam från start..

Medlem

Jag var skeptisk men tänkte hela tiden att det kan inte vara en scam för att dom tar inga pengar från någon. Jag trodde mer på att man skulle få 10% av vad dom lovade och sen i still med "vi kommer investera i nästa projekt" och lämna ett ofärdigt spel.

Det här visste jag inte att dom skulle göra!!
Scam eller inte scam är svårt att avgöra men känns som ett medvetet sätt att få inte pengar och sen sticka.

Medlem

Ja då är det onekligen en scam och folket bakom detta borde man undvika för all framtid. Om de precis har släppt det så borde det ju finnas pengar och de borde kunna ta ett lån då om de överhuvudtaget tror på sin produkt, vilket tyder än mer på en scam.

Medlem

Fan vad skönt. Då kanske kollegan som försvarat sörjan håller truten imorgon.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Då ska jag göra dig besviken enligt flertalet användare på reddit så är Steam väldigt tillmötesgående med refunds på detta debaklet.

Vissa användare säger sig ha fått refund godkänd med 10h loggade.

Tillägg: en som lyckats få refund med 47h spelade https://www.reddit.com/r/TheDayBefore/s/mSf5kOnX3Z

47 timmar på fyra dagar är rätt sjukt ändå

De har bara sig själva att skylla. De hade kunnat göra något bra av det här men sjabblade bort det totalt.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av Joewson:

47 timmar på fyra dagar är rätt sjukt ändå

Verkligen, förstår inte hur man kan lyckas hitta så mycket att göra i det "spelet" men är väl förvisso en prestation i sig.

Eller så glömde han stänga av i lördags kväll när han inte kom in på en server..

Medlem

Nu hamnar de i flopplistan tillsammans med Evolve från 2015.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Fast du kan fortfarande köpa det på steam, antar att dom försöker lura så många som möjligt.
Var inte direkt oväntat att det skulle gå den här vägen.

Tycker folk ska börja rapportera spelet så det plockas bort, gjorde själv det idag.

Medlem

Och vilket land kommer de från?! I rest my case!

Medlem

De har släckt ner sin YouTube-kanal, en av ägarna har plockat bort sina sociala medier och på hemsidan möts man bara av ett meddelande som förkunnar studions stängning. Finns inget som helst sätt att kontakta dem.

Fräckheten i detta är på en annan nivå. Snacka om bedrägeri. Att något var fuffens visste vi, men detta?

Medlem
Skrivet av noyart:

Tycker folk ska börja rapportera spelet så det plockas bort, gjorde själv det idag.

Går inte att köpa längre

Medlem

Fy tysan, detta var nog planerat från dag 1, scamma alla

Medlem

Två namn att hålla koll på iallafall om de skulle hamna i en annan studio eller skapa ny studio.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

ELF
Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Nu hamnar de i flopplistan tillsammans med Evolve från 2015.

Njae. De försöktet få igång communityn och få in fler spelare genom att återsläppa det som f2p 2015. De kunde ha gett oss mer som köpte det, det kan jag hålla med om.
Men huvudproblemet var att spelet var lite före sin tid. Hade spelet släppts nu så hade det fått mångt fler spelare. För det var ett väldigt bra spel.
Jag skulle gjärna se ett Evolve 2 nu när spelstilen har mognat bland gamers.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Den här skitstudion gjorde bort sig redan 2018 när de försökte scama folk med Dead Dozen. De anklagade oss spelare för skitsnack och var väldigt otrevliga. Spelet levererade inte vad de hade ”lovat”, och kastade ner spelet i papperskorgen. Sedan dess har Fntastic varit på min blacklist. När de utannonserade The Day Before, reste sig ögonbrynen - men jag var väldigt tveksam! I och med min historia med Fntastic köpte jag aldrig spelet. Detta besked var dock lite oväntat, men samtidigt inte. Att det här ska behöva hända, det är helt otroligt! Ge tillbaka pengarna till samtliga personer, spelare som skådespelare och andra aktörer. Usch och fy!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Ska inte ljuga, när man såg fom första trailerna till spelet så vart man hypad, ett division spel i zombie värld. Men sen kom alla varningsklockor. Tack och lov man inte köpte skiten heller. Ptja ni skulle ha scammat oss spelet, snarare gjort det spel ni visade upp och inte nån jävla extraction looter shooter. Helt jävla fntastic jobb ni har gjort (not)

Medlem
Skrivet av ELF:

Njae. De försöktet få igång communityn och få in fler spelare genom att återsläppa det som f2p 2015. De kunde ha gett oss mer som köpte det, det kan jag hålla med om.
Men huvudproblemet var att spelet var lite före sin tid. Hade spelet släppts nu så hade det fått mångt fler spelare. För det var ett väldigt bra spel.
Jag skulle gjärna se ett Evolve 2 nu när spelstilen har mognat bland gamers.

Evolve var inte så dåligt tycker jag ändå, var rätt underhållande att spela med vänner (som de som jagade monstret).

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Glömde Starfield

Ja, det är fan den största scamen.

Medlem
Skrivet av gizm0:

Ska inte ljuga, när man såg fom första trailerna till spelet så vart man hypad, ett division spel i zombie värld.

The Division fick väl också mycket skit för att spelet saknade mycket från E3 gameplay-trailern, så visst går de i The Divisions fotspår minsann

Medlem

Förstår inte folket som resonerar kring att det inte är en scam.

Spelet är, på allvar, byggt med enbart assets från UE Storen och kartan är tagen från Epic som dem använde för att demonstrera UE5. Så det tog dem 5 år för att klippa och klistra in lite assets (värde upp till 300 dollares enligt reddit tråden) och ni ser det som ÄKTA game development?

Även trailersarna för spelet var copy+paste från andra spel och deras trailers. Det finns på riktigt inget genuint med detta spelet, ingenting.

Ni kan inte på allvar mena att det inte var en scam utan finansiellt dåliga beslut?

Vissa av er förtjänar att falla för fler sådana här fällor så ni lär er.

Till Fntastic, get rekt kid

Medlem
Skrivet av Katana:

The Division fick väl också mycket skit för att spelet saknade mycket från E3 gameplay-trailern, så visst går de i The Divisions fotspår minsann

Fast Division va ett riktigt roligt spel! New York va ju magisk. Hade det inte varit för alla glitchar som förstörde i endgame första månaderna så hade det varit en mycket större succé än vad de redan var. Försäljningsmässigt var det väl Ubisofts största release någonsin.

Vet heller inte om jag håller med att det saknade mycket från E3s gameplay. Det upplevde iallafall inte jag.

Skriv svar