Hideo Kojima och Jordan Peele utannonserar skräckspelet OD

Robot
Hideo Kojima och Jordan Peele utannonserar skräckspelet OD
Medlem

Hype plus plus! Jag måste byta blöja nu!!!! 🤣

Medlem
Skrivet av Glassbilen:

Hype plus plus! Jag måste byta blöja nu!!!! 🤣

Blev också hypad! Ska bli kul vad Kojima, Peele - och tydligen flera andra - kommit upp med! Giganter inom skräck ska tydligen bidra så!

Inaktiv

Tyngsta avtäckningen, mark my words.

Medlem

Jag har svårt för skräckspel men det här ser ut att bli något speciellt.

Medlem

Coolt med Meta human. Men som vanligt fattar man inte ett skit av Kojimas teasers.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Ambassadör
Xbox

Ingen aning om hur spelet kommer att bli men man är ju onekligen nyfiken nu. Kojima alltså... haha.


signatur

Jump in.

Medlem

Allt Kojima gör förtjänar intresse.

Men detta sa verkligen ingenting.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kojima och Peele? kan inte annat än att bli skit

Medlem

Death Stranding var riktigt dåligt, nästan skrattretande likt en kass B-rulle men för tråkigt för att nå dit. Hoppas Kojimas nästa iaf blir underhållande.

Medlem

Vad i helvete. Förmodligen världens sämsta trailer.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Freakon:

Allt Kojima gör förtjänar intresse.

Men detta sa verkligen ingenting.

Nja, tyckte ändå det sade en hel del.

Roterande ljus, ett labb? Eller något mer abstrakt som universums oändlighet?
Folk som babblar som dårar, lovecraft inspirerat?
En geiger mätare som tickar iväg, scifi tema möjligen? Eller möjligen något rörande en kärnkatastrof?
Ett rum, med en dörr som öppnas, en skräckinjagande skuggfigur som skrämde vettet ur kvinnan.

Som sagt, tyckte det hade en hel del att säga, hur det ska tolkas är dock en annan fråga.

Medlem
Skrivet av anon_338444:

Tyngsta avtäckningen, mark my words.

jag håller med. Detta kan bli riktigt bra!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Death Stranding var riktigt dåligt, nästan skrattretande likt en kass B-rulle men för tråkigt för att nå dit. Hoppas Kojimas nästa iaf blir underhållande.

Det är väl det som är lite av Kojimas signum? Tilltrasslad story deluxe och lite härligt B (med glimten i ögat) på sina håll men ändå lyckas han göra det intressant och fantastiskt underhållande precis varenda gång.

Medlem
Skrivet av Cane:

Kojima och Peele? kan inte annat än att bli skit

Hoppas peele inte blivit allt för skev för "Hope" var bland de sämsta jag sett. "Get out" och "us" var bra dock. 👍

Medlem

Jag får lite SAW-vibbar ifrån trailern. Det kan bli riktigt obehagligt och kalla kårar av det här.

Jag tyckte redan att MGS5 kunde bli läskigt på många sätt, särskilt ljud- och musikmässigt. Likadant Death Stranding. Bland annat de första gångerna man kliver in i Time Rain… det var obehaglig och skrämmande! Kojima är duktig på att designa skräck, mysterie och mörker.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Hoppas peele inte blivit allt för skev för "Hope" var bland de sämsta jag sett. "Get out" och "us" var bra dock. 👍

Get out var bra Us var skräp.

Nope var också bra. 🙂

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Death Stranding var riktigt dåligt, nästan skrattretande likt en kass B-rulle men för tråkigt för att nå dit. Hoppas Kojimas nästa iaf blir underhållande.

Har inte spelat Death Stranding. Vågar inte just för att det är ett Kojimaspel. Idén att leverera varor i en stor, rå värld som är farlig är ju ascool, men jag gjorde misstaget att köpa MGS5 en gång i tiden och jag höll på att kräkas.

Jag tycker Kojima är en extremt överskattad tomte som bara spottar ur sig absurditeter ur fantasin likt ett barn (barn är underbara men bör inte designa spel). Jag ser ingen finess. För mig känns det som att bara det är tillräckligt knäppt så duger det att ha med.


signatur

Memento Mori

Medlem

Får inte direkt något ut av vad som verkar vara ett ganska standard UE5 Metahuman tech-demo. Vet vi något om spelet som ger oss anledning till någon slags hype, förutom att det är ett Kojima-spel? Förstår att det är mer än tillräckligt för somliga, men är nyfiken.

Medlem

Jag är lite skeptisk efter det som sas av Kojima. Han sa något i stil med "Det Är ett spel, men samtidigt en film och samtidigt nagot helt nytt". Han nämnde också att det görs i sammarbete med Microsoft Studio och via deras cloudlösning.
Jag är lite rädd att detta är micorosft som öppnat plånboken för att skapa något exklusivt för Microsoft för att krydda på någon av deras cloudtjänster.

Vet inte vad man ska tro. Kojima är ju en konstnär inom spel och han gör underverk men denna gång vet jag inte vad jag ska tro. Hoppas att det verkligen blir något riktigt bra 😬

Medlem

En trailer som sa noll.

Inaktiv

Jag citerar tolken brevid Kojima:

"So, I really like to always challenge new things - groundbreaking things, and that's my kind of rule. But this one, with help of Xbox Game Studios and using their cloud gaming technology - I'm kind of doing this together... But, it's really - to make immersive, and also something that never no one has seen before, is what I'm trying to do. And it is a game, don't get me wrong, but it's at the same time a movie, but the same time a new form of media."

https://www.youtube.com/watch?v=M0tmk5lJOSs&t=214s

Personligen misstänker jag att Kojima arbetar med att skapa en slags VR-film, en skräckfilm, där man antingen ståendes eller sittandes, automatiskt och/eller manuellt, hakar sig fram genom filmförloppet genom knapptryckningar som består av beslutstaganden vilket impulsivt måste tas i hans skräckinjagande berättande. Här spelar vi inte enligt traditionella metoder, det är mindre användarinteraktioner, men mer avgörande interaktioner, det är ett spel som har olika utgångar baserat på spelförloppets tagna beslut, möjligen även influerade och påverkade efter spelarens personliga, instinktiva och mänskliga reaktioner, vilket sker genom PSVR2 och Eye-Tracking, eller liknande.

Nu nämner Kojima specifikt Xbox Game Studios och dess spelmolnsteknologi, så bortom min kunskap, möjligen om detta kommer kunna spelas helt utan konsol med endast ett VR-headset, där molnteknologin och spelservrarna från Microsoft strömmar spelfilmen till hemmet (insert solution here) således samarbetet med Xbox Game Studios. Jag ställer mig dock frågan själv, varför skulle inte Sony kunna erbjuda något liknande, handlar det om exklusivitet?

Jordan Peele är med i i görningen för att han tidigare gjort skräckfilmer, en kollaboration som stärker Kojimas självförtroende och assisterar honom med vägvalen i projektet, samtidigt som Peele adderar sina filmatiska erfarenheter ur regissörperspektivet. Dessvärre faller jag kort på alla skådespelarnas medverkan, skall det nu bli spelfilm, eller 50% spel och 50% film, eller tvärtom, så finner jag ingen funktion för skådespelarna om det mycket riktigt är ett VR-projekt, eftersom VR egentligen är ur ett förstapersonsperspektiv. Visst kunde man skymta '360-graders-kamerafångstburen' i trailern genom skådespelarnas pupiller, kanske skall skådespelarna medverka i fullkroppsstorlek brevid spelarens förstapersonsperspektiv, eller kommer endast deras ansikten att representeras i spelfilmen/filmspelet, likt trailern?

Glöm aldrig att Kojima är ifrån Japan, japanare kan vara extremt minutiösa när det gäller uppsatt slutresultat, märk mina ord här, om Kojima uttrycker sig arbeta på något utmanande, något vi aldrig tidigare skådat - ett nytt slags media, finns det ingen anledning att vänta något annorlunda. Avtäckandet var utmärkt, trailern kompletterande hans beskrivning av projekt, snudd på kryptiskt, men faktiskt precis lagom avslöjande - här skall man nog hålla koll, för Kojima, han levererar inte noll.

Medlem
Skrivet av anon_338444:

Jag citerar tolken brevid Kojima:

"So, I really like to always challenge new things - groundbreaking things, and that's my kind of rule. But this one, with help of Xbox Game Studios and using their cloud gaming technology - I'm kind of doing this together... But, it's really - to make immersive, and also something that never no one has seen before, is what I'm trying to do. And it is a game, don't get me wrong, but it's at the same time a movie, but the same time a new form of media."

https://www.youtube.com/watch?v=M0tmk5lJOSs&t=214s

Personligen misstänker jag att Kojima arbetar med att skapa en slags VR-film, en skräckfilm, där man antingen ståendes eller sittandes, automatiskt och/eller manuellt, hakar sig fram genom filmförloppet genom knapptryckningar som består av beslutstaganden vilket impulsivt måste tas i hans skräckinjagande berättande. Här spelar vi inte enligt traditionella metoder, det är mindre användarinteraktioner, men mer avgörande interaktioner, det är ett spel som har olika utgångar baserat på spelförloppets tagna beslut, möjligen även influerade och påverkade efter spelarens personliga, instinktiva och mänskliga reaktioner, vilket sker genom PSVR2 och Eye-Tracking, eller liknande.

Nu nämner Kojima specifikt Xbox Game Studios och dess spelmolnsteknologi, så bortom min kunskap, möjligen om detta kommer kunna spelas helt utan konsol med endast ett VR-headset, där molnteknologin och spelservrarna från Microsoft strömmar spelfilmen till hemmet (insert solution here) således samarbetet med Xbox Game Studios. Jag ställer mig dock frågan själv, varför skulle inte Sony kunna erbjuda något liknande, handlar det om exklusivitet?

Jordan Peele är med i i görningen för att han tidigare gjort skräckfilmer, en kollaboration som stärker Kojimas självförtroende och assisterar honom med vägvalen i projektet, samtidigt som Peele adderar sina filmatiska erfarenheter ur regissörperspektivet. Dessvärre faller jag kort på alla skådespelarnas medverkan, skall det nu bli spelfilm, eller 50% spel och 50% film, eller tvärtom, så finner jag ingen funktion för skådespelarna om det mycket riktigt är ett VR-projekt, eftersom VR egentligen är ur ett förstapersonsperspektiv. Visst kunde man skymta '360-graders-kamerafångstburen' i trailern genom skådespelarnas pupiller, kanske skall skådespelarna medverka i fullkroppsstorlek brevid spelarens förstapersonsperspektiv, eller kommer endast deras ansikten att representeras i spelfilmen/filmspelet, likt trailern?

Glöm aldrig att Kojima är ifrån Japan, japanare kan vara extremt minutiösa när det gäller uppsatt slutresultat, märk mina ord här, om Kojima uttrycker sig arbeta på något utmanande, något vi aldrig tidigare skådat - ett nytt slags media, finns det ingen anledning att vänta något annorlunda. Avtäckandet var utmärkt, trailern kompletterande hans beskrivning av projekt, snudd på kryptiskt, men faktiskt precis lagom avslöjande - här skall man nog hålla koll, för Kojima, han levererar inte noll.

Mycket bra sammanfattning och intressanta spekulationer. Det skulle mycket möjligt kunna vara VR. Det skulle ju mycket väl.kunna vara något som lanseras tillsammans med ny hårdvara från Microsoft.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det är väl det som är lite av Kojimas signum? Tilltrasslad story deluxe och lite härligt B (med glimten i ögat) på sina håll men ändå lyckas han göra det intressant och fantastiskt underhållande precis varenda gång.

Death stranding var kanske inte mästerverk. Men tillräckligt coolt ändå för kunna spela igenom det. Endgame med byggandet var kul också

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Har inte spelat Death Stranding. Vågar inte just för att det är ett Kojimaspel. Idén att leverera varor i en stor, rå värld som är farlig är ju ascool, men jag gjorde misstaget att köpa MGS5 en gång i tiden och jag höll på att kräkas.

Jag tycker Kojima är en extremt överskattad tomte som bara spottar ur sig absurditeter ur fantasin likt ett barn (barn är underbara men bör inte designa spel). Jag ser ingen finess. För mig känns det som att bara det är tillräckligt knäppt så duger det att ha med.

Tror han behöver folk omkring sig som vågar säga nej och inte låta honom ha total kontroll över det kreativa, för MGS 1-3 är fortfarande riktigt bra. Death Stranding är dock nonsense rakt igenom med rörelsekontroll som saknar djup trots att hela spelat handlar om att ta sig genom svår terräng.

Medlem
Skrivet av Dres81:

Death stranding var kanske inte mästerverk. Men tillräckligt coolt ändå för kunna spela igenom det. Endgame med byggandet var kul också

Jag älskade Death Stranding och håller det som ett av mina absoluta favoritspel förra generationen. Visst är det otroligt Kojima-konstigt ibland men jag älskar det.

Medlem

Får nästan lite control-vibbar av den där nonsensmonologen.

Avstängd

Nu förstår jag varför så många avskyr Kojima. Hoppas inte Xbox pungat ut för mycket på detta


signatur

Fattar inte varför jag alltid är så öm och har så svårt att gå :(

Medlem

Hoppas det byggs ett bra spel.
Death stranding var inget för mig.

Jag skulle kunna tänka mig ett spel med mycket film om man får typ olika val genom hela spelet som exempelvis i Heavy Rain, Beyond: Two Souls och Detroit Become human.

Men jag gissar att Kojima gör något nytt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Älskar Kojimas spel och har aldrig blivit besviken och kommer nog inte att bli det denna gången heller.. Men denna trailer var verkligen värdelös haha!

12
Skriv svar