Se samtliga trailers från The Game Awards 2023

Robot
Se samtliga trailers från The Game Awards 2023

Massor och åter massor av trailers.

#Game-awards


Medlem

Poets of the Fall – Herald of Darkness
Bra låt, fasen vad Sami Järvi/Sam Lake ser nöjd ut när han är med på showen

Medlem

rätt tunn show för "world premieres" jämfört med tidigare år

Medlem

Var inte ready or not med?

Medlem

Väldigt tunt med intressanta world premieres imo, men ändå en bra show, speciellt pga att Zelda inte gick och vann massa priser det inte förtjänar

Skribent
Skrivet av DarkSvenn1002:

Var inte ready or not med?

Tillagt 👍

Skägg.
10 Chambers
Skribent

No Rest For The Wicked ser jäkligt trevligt ut. Riktigt snygg stil och spelmekaniken ser också inbjudande ut.

Medlem

Asgards Wrath 2 ser väldigt intressant ut, ett riktigt AAA VR spel.
Meta har låtit Sanzaru Games jobbat på stor budget nått som tyvärr dom flesta VR utvecklare bara kan drömma om.
Det lovas 40 timmars äventyr men folk som gjort previews säger att det är ett riktigt action rpg spel som tar bra bit över 100 timmar om man vill göra allt.
Allt hänger bara på att det inte blir "långtråkigt".
Spelet har även ett rogue-lite läge som bara i sig ger mycket speltid.
Läste också att vissa portaler i spelet ska ta en till ens egna värld (mixed reality) om det var o roguelite läget eller i storymode minns jag inte men det skulle vara uppbyggt på ett sätt att det inte kändes "off".
Vissa har skrivit att spelet är nästa "half life alyx" och en Quest 3 killer app

Framtiden för VR gaming ser ljus ut, se till att hoppa in 🤘


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Intressant med Marvel Blade. Släpps det måhända samtidigt som någon ny film?

Medlem

Man undrar ju om det är en filmgala vi såg. Inte mycket till spelande syntes.

Förstår inte att den här branschen är så jäkla imponerade av filmvärlden att man ska härma hela tiden.

Inte undra på att de flesta vuxna inte tar gaming på allvar.


signatur

Memento Mori

Medlem

Herregud vad mycket fantasy och fantasy-ish. Absolut inte min kopp te så min personliga besvikelse är total.

Känns spelbranschen lite likriktad vad gäller genrer eller är det jag som inte begriper tydliga nyanser?

Medlem

Mer röj med Kratos! 😍

Medlem

Måste kolla allt i lugn och ro, men det som fångade mig direkt var GOW-DLC till veckan, gratis, holy shit!!

Och world of goo 2, otippat och mycket trevligt, var nog det första riktiga indie-spelet jag spelade!

Medlem

Tackar för summeringen inför morgonkaffet.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av bluebird:

Herregud vad mycket fantasy och fantasy-ish. Absolut inte min kopp te så min personliga besvikelse är total.

Känns spelbranschen lite likriktad vad gäller genrer eller är det jag som inte begriper tydliga nyanser?

Har släppts en oerhörd kompott av olika genre i år, men sen kan också genre trenda åt olika håll beroende på hur det har tagits emot, hype samt marknadsföring. I år verkar fantasy och sci-fi ta mer rampljus (vilket jag älskar) nog för spelen Diablo 4, BG3, Hogwarts Legacy, Starfield, Dead Space, Star Wars Jedi Survivor etc. Detta är bara min intuition. Nästa år ny trend, dock för tidigt att avgöra vilken.

2025 kan nog bli bilkörning, shooter, öppen värld m.m pga GTA 6. All aboard the hype-train!

Medlem

Verkligen ett stort tack för sammanfattningen!

Hittade ett par nya spel jag blev intresserad av iaf👍. Men håller med @SlimeBeast att det är på tok för mycket film och för lite gameplay! Jag blir oftast inte det minsta sugen av en cgi-trailer såvida det inte drar in mig direkt i nån skön stämning men annars får jag bara känslan av att spelet är för långt bort i tiden om man inte kan visa ens en liten snutt gampelay.

The First Berserker: Khazan, Tales of Kenzera: ZAU och No Rest For The Wicked var helt nya för mig och såg alla riktigt intressanta ut. Utöver de tycker jag Black Myth: Wukong ser mer och mer fantastiskt ut för varje gång det visas. Kul med ett datum för det också!

Releasehästryttare
Skrivet av bluebird:

Herregud vad mycket fantasy och fantasy-ish. Absolut inte min kopp te så min personliga besvikelse är total.

Känns spelbranschen lite likriktad vad gäller genrer eller är det jag som inte begriper tydliga nyanser?

Kände detta med, väldigt många generiska 3d spel som folk kommer glömma av en vecka efter de släpps.

Av allt dessa så Pony island 2 överlägset det jag ser fram emot mest.

Medlem

Några bra spel faktiskt. Mest sugen på world of go 2 haha,

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Man undrar ju om det är en filmgala vi såg. Inte mycket till spelande syntes.

Förstår inte att den här branschen är så jäkla imponerade av filmvärlden att man ska härma hela tiden.

Inte undra på att de flesta vuxna inte tar gaming på allvar.

Jo jag förstår inte riktigt aversionen mot gameplay, det är ungefär som att utvecklarna tänker att ingen ska behöva se det pinsamt primitiva i den grafik som det måste skruvas ner till för att gameplay ska kunna uppstå. Det är helt bakvänt. Själv tycker jag storyn i spel 19 av 20 gånger är sämre än nästan vilken icke-bottenfilm eller -bok som helst och det känns väldigt konstigt att det är det enda som lyfts fram (vissa skulle kanske kalla det att det är stämningen/tonen som lyfts fram men jag skulle säga att det är storyn oftast). Det är som om det skulle vara en musikgala för återförenade gamla rockband, men utan musik; i stället enbart en modeshow där de visar upp sina scenkläder som består av jeans, ibland löst sittande läderbyxor, ibland byxor med tribalmönster på, och svart t-shirt.

Medlem

Kanske lite Kratos i mellandagarna dårå!

Medlem
Skrivet av bluebird:

Herregud vad mycket fantasy och fantasy-ish. Absolut inte min kopp te så min personliga besvikelse är total.

Känns spelbranschen lite likriktad vad gäller genrer eller är det jag som inte begriper tydliga nyanser?

För mig känns ju fantasy som det mest självklara och älskvärda temat i spel, sen finns såklart andra teman som är bra.

Vad är det för settings du gillar då? Sci-fi, militärer, polis och tjuv, skräck?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

För mig känns ju fantasy som det mest självklara och älskvärda temat i spel, sen finns såklart andra teman som är bra.

Vad är det för settings du gillar då? Sci-fi, militärer, polis och tjuv, skräck?

Ja, jag fattar ju att det är tacksamt att jobba med som spelutvecklare. Men jag kan verkligen inte med fantasy som genre, oavsett medium.

Jag gillar ju både sci-fi, samtid och historiska settings. Och så kan man lägga till lite magisk overklighet. Men monster, magi och orcher är inte min grej. Tyvärr.

Medlem

Rise of the Ronin blev jag ännu mer pepp på när release är så nära! Sen va de lite kul med en GoW-DLC.
Resten var ganska trist!

Medlem

Riktig snarkfest detta året. Blir kul med Segas grejer även om jag tror spelen blir högst medelmåttiga egentligen.

Medlem

No rest for the wicked och Blade var höjdpunkterna.

Medlem

Open world spel med crafting och liknande brukar inte alls tilltala mig men Hello Games nya spel Light No Fire såg lockande ut.
En annan sak. Är det inte tråkigt att dem inte körde en "one more thing.."?

Medlem
Skrivet av Stripe:

En annan sak. Är det inte tråkigt att dem inte körde en "one more thing.."?

Jo jag satt ju mest och väntade på Elden Ring dlc :'(

Medlem
Skrivet av bluebird:

Ja, jag fattar ju att det är tacksamt att jobba med som spelutvecklare. Men jag kan verkligen inte med fantasy som genre, oavsett medium.

Jag gillar ju både sci-fi, samtid och historiska settings. Och så kan man lägga till lite magisk overklighet. Men monster, magi och orcher är inte min grej. Tyvärr.

Jag tycker sånt är intressant, skillnader i smak av den typ vi är inne på.

Jag har lite svårt för de flesta samtida settings med pangpang, bovar, action och sånt.

Aja, du gillar historiska settings i alla fall. Det är väldigt najs. 😚


signatur

Memento Mori

Medlem

Underbart med Rise of the Golden Idol och nästan gång man spelar Brothers så blir det med nya texturer.

12
Skriv svar