Bekräftat – Brothers: A Tale of Two Sons ska få en remake

Robot
Bekräftat – Brothers: A Tale of Two Sons ska få en remake
Medlem

En fantastisk spelpärla, men kanske inte något jag drömmer om att uppleva igen. Tycker inte att det behövs någon remake heller. Spelet har en art style som åldras med värdighet, och fortfarande ser ganska bra ut idag.

Medlem

Tar gärna emot en remake, fantastiskt spel.

Medlem

Here we go again. Again. Det är ju 10 år så det är ospelbart nu, man ser inte vad grafiken ska föreställa ens.

Medlem

Spelade spelet förra vintern. Underbart spel! Men en remake behövs verkligen inte. Som @Bennii skrev; spelet har en artstyle som åldras med värdighet.

Medlem

Det ser ju riktigt bra ut som det är, men jag kan tänka mig att det kanske kan hitta ny publik som missat det.
Kan gärna tänka mig att spela om det igen.

Medlem

Kan väl tyckas lite onödigt med en remake men om det kan få fler att uppleva det är det väl positivt, fantastiskt spel. Passar på att länka TotalBiscuits video om det, mest som en påminnelse om hur bra HAN var.

https://youtu.be/lz3EmqraAxc?si=TzuYSzx8ZxVFVJEx

Medlem

Slut på idéer?

Medlem

Enda stora anledningen till Remake som jag ser är att man separerar gameplay från en spelkontroll till två = Faktisk couch co-op Har dragit mig för att spela detta med frun (vi hade otroligt kul med It Takes Two), men yxigt med en kontroll.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Here we go again. Again. Det är ju 10 år så det är ospelbart nu, man ser inte vad grafiken ska föreställa ens.

4real? Har inga problem själv.

Kan vara intresset med en remake som riktar sig till ny publik. Själv gillar jag spelet skarpt men inte något jag besöker igen. Det är ju ett spel som är helt "story" och det handlar ju bara om resan; som jag fått upplevs redan.
Är mer för en remake än en uppföljare, för var skulle en uppföljare innehålla?

Gnällkuk
Skrivet av Weeks_death:

4real? Har inga problem själv.

Kan vara intresset med en remake som riktar sig till ny publik. Själv gillar jag spelet skarpt men inte något jag besöker igen. Det är ju ett spel som är helt "story" och det handlar ju bara om resan; som jag fått upplevs redan.
Är mer för en remake än en uppföljare, för var skulle en uppföljare innehålla?

Ironi/sarkasm är inte uppenbar för alla.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

De kanske kan lansera co-op-stöd då? Blev förvånad över att det inte gick att spela spelet på två spelare när jag provade i somras. Jag tänkte bara "men det är ju två karaktärer som samarbetar, varför kan jag inte styra dem med en varsin kontroll?". På surfplatta går det att spela två spelare, det är bara att använda en varsin hand på varsin sida av skärmen. Men lite svårare att dela kontrollen till PC.

Gen
Medlem

Att få normala kontroller för couch co-op är det enda skälet till remake jag kan tänka mig.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

De kanske kan lansera co-op-stöd då? Blev förvånad över att det inte gick att spela spelet på två spelare när jag provade i somras. Jag tänkte bara "men det är ju två karaktärer som samarbetar, varför kan jag inte styra dem med en varsin kontroll?". På surfplatta går det att spela två spelare, det är bara att använda en varsin hand på varsin sida av skärmen. Men lite svårare att dela kontrollen till PC.

Det går ju dock lite emot vad spelet försöker göra. Vill ju inte spoila för de som inte lirat det, men det finns vissa ögonblick i spelet som helt bygger på att du spelar själv. Skulle till och med gå så långt att säga att det är hela poängen med spelet.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

för var skulle en uppföljare innehålla?

En ny upplevelse på ett liknande tema.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Slut på idéer?

Nä, lågt hängande cash-grab.😉

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ironi/sarkasm är inte uppenbar för alla.

Ne, det måste jag erkänna. Att läsa ett inlägg som säger någonting utan att lägga någon typ av tyngd på som skulle visa att det är ironi är rätt svår.

Vi behöver mer gnällkukar!

Medlem

Ett av mina favoritspel som jag spelar om med jämna mellanrum och drar alltid igenom hela spelet på en sittning. Med det sagt så kan jag inte personligen se någon poäng alls med en remake men kommer givetvis spela det med.

Medlem
Skrivet av Bennii:

En ny upplevelse på ett liknande tema.

Jo, fast vad skulle göra det till en uppföljare? Han får gärna göra fler spel; tyckte "It takes two" var fenomenalt roligt att spela igenom med sambon (vi höll samma! 😆), och "a way out" som jag var aningen mindre imponerad av. Skulle uppföljare vara i kategori av spel där hur man kontrollerar karaktärerna vara uppföljare nog eller skulle man föra story:n vidare.

Gimmicken med att styra två karaktärer med en kontroll var rolig och underhållande så det kan gärna komma fler.

Skribent
Skrivet av MLundin:

Enda stora anledningen till Remake som jag ser är att man separerar gameplay från en spelkontroll till två = Faktisk couch co-op Har dragit mig för att spela detta med frun (vi hade otroligt kul med It Takes Two), men yxigt med en kontroll.

Skrivet av Sebbepojken:

De kanske kan lansera co-op-stöd då? Blev förvånad över att det inte gick att spela spelet på två spelare när jag provade i somras. Jag tänkte bara "men det är ju två karaktärer som samarbetar, varför kan jag inte styra dem med en varsin kontroll?". På surfplatta går det att spela två spelare, det är bara att använda en varsin hand på varsin sida av skärmen. Men lite svårare att dela kontrollen till PC.

Tror de la in det i Switch-versionen. Dvs riktig co-op på varsin handkontroll.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror de la in det i Switch-versionen. Dvs riktig co-op på varsin handkontroll.

Trevligt. Gillar couch co-op.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

1
Skriv svar