Diablo 4 blir inte pay-to-win säger Blizzard igen, igen, igen, igen, igen och igen

Robot
Diablo 4 blir inte pay-to-win säger Blizzard igen, igen, igen, igen, igen och igen

Om du inte hörde första gången.

#diablo-4, #diablo-iv


Medlem
Quake-konnässsör

Bellular News svar på Blizzards svar.

Något som de också nämner i videon, är att han är fascinerad över att alla nyhetssidor gick på kostnaden för expansionen i undersökningen, istället för den delen som Bellular News menade är mest oroväckande, att de grundläggande funktionerna i spelen ligger bakom en betalvägg.

Någon som verkar intressant är att Blizzard går ut i en total förnekelse gällande denna undersökning. "Nej vi skulle aldrig tänka tanken att göra något sådant...."

Egentligen är det skitsamma, deras spel, deras taktik och sälj vad som helst, sälj plats för stashen, sälj Pay to Win. Det är bara att deras spelarbas som eventuellt minskar. Men de har fått in de pengar de behöver redan, och nu är det dags för alla valar och betala till företaget.

Medlem

Vad man säger och vad man gör är ofta två olika saker.

Medlem

Sen säsong 2 kom igång har jag haft riktigt kul i D4 igen! Ser fram emot nästa säsong redan då det förbättras hela tiden!

Medlem

Ska spara den här till den oundvikliga dagen när det blir P2W.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Förstår inte att folk tror att det kommer bli P2W. Blizzard har aldrig gjort några av sina spel P2W förutom Diablo Immortal, Vilket är gjort av en kinesisk utvecklare i samarbete med Blizzard för den kinesiska marknaden så det är ju inte konstigt.

Medlem

Nej, men dom tar 200 kr för några kosmetiska saker istället 🤷‍♂️
Aldrig förstått det där. Hade dom sänkt priserna hade jag kunnat handla massa, nu vill jag inte handla alls.

Inaktiv
Skrivet av lolipopapa1:

Förstår inte att folk tror att det kommer bli P2W. Blizzard har aldrig gjort några av sina spel P2W förutom Diablo Immortal, Vilket är gjort av en kinesisk utvecklare i samarbete med Blizzard för den kinesiska marknaden så det är ju inte konstigt.

"förutom Diablo Immoral"

Medlem
Skrivet av Loxus:

Nej, men dom tar 200 kr för några kosmetiska saker istället 🤷‍♂️
Aldrig förstått det där. Hade dom sänkt priserna hade jag kunnat handla massa, nu vill jag inte handla alls.

Handla inte då? Simple as that

Medlem
Skrivet av Skapligt:

Handla inte då? Simple as that

Det var ju det jag sa?

Medlem

Finns inga planer = de har inte bestämt några planer än, dvs när de blir pay to win så säger de nått i stil med, vi har haft planer länge på implementera detta.. Mark these words för sån är deras pattern

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Förstår inte att folk tror att det kommer bli P2W. Blizzard har aldrig gjort några av sina spel P2W förutom Diablo Immortal, Vilket är gjort av en kinesisk utvecklare i samarbete med Blizzard för den kinesiska marknaden så det är ju inte konstigt.

Vad menar du? I Wow kan du för riktiga pengar köpa tokens och sälja på auktionshuset för guld och nu försprång till nya expansionsreleasen, i diablo 3 kunde du köpa gear på auktionshuset för riktiga pengar, i Overwatch 2 kan du köpa access till nya hjältar och spela dem innan de som inte betalar.

Diablo 4 kommer att börja med mindre pay2win-formulas som sedan accelereras när de som spelar blir mer van vid att detta finns tillgängligt.

Medlem
Skrivet av Tobbehansson:

Vad menar du? I Wow kan du för riktiga pengar köpa tokens och sälja på auktionshuset för guld och nu försprång till nya expansionsreleasen, i diablo 3 kunde du köpa gear på auktionshuset för riktiga pengar, i Overwatch 2 kan du köpa access till nya hjältar och spela dem innan de som inte betalar.

Diablo 4 kommer att börja med mindre pay2win-formulas som sedan accelereras när de som spelar blir mer van vid att detta finns tillgängligt.

Jupp, genom att kunna köpa guld ingame i WoW så kan du sedan spendera ditt guld på raid carries, pvp boosts etc etc. WoW har tyvärr blivit pay2win, dock kan du fortfarande uppnå allt som någon som betalar en massa pengar för guld etc i WoW vilket är räddningen.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Det var ju det jag sa?

Så säg det då! Och handla inte.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av robbis:

Sen säsong 2 kom igång har jag haft riktigt kul i D4 igen! Ser fram emot nästa säsong redan då det förbättras hela tiden!

Håller med, men önska vorre slippa aspects och fokusera på items istället.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Håller med, men önska vorre slippa aspects och fokusera på items istället.

Kan hålla med om det, känns inte särskilt Diablo med aspects...

Medlem
Skrivet av Loxus:

Kan hålla med om det, känns inte särskilt Diablo med aspects...

Skulle hellre set att dem var i mid tier builds, men själva end game builds fullt ut med items, men men säsong 2 var kul hoppas 3:e blir minst lika rolig med ändringar och content!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ju fler gånger de nämner det, ju mer övertygad blir jag att det kommer sluta upp som pay-to-win.

Medlem

Det gör ingen skillnad om det är pay-to-win eller inte. De har redan fyllt det med så många andra typer av dynga att pay-to-win bara skulle bli ytterligare ett lager av ruttet slem ovanpå vad som ser ut att kunna ha varit ett potentiellt bra spel under allt live service-skräp.

Blizzards nedgång från att ha varit en av de mest respektabla utvecklarna till att bara skyffla samma skit som resten av "AAA"-packet är fan tragisk.

Medlem

Spelet lider ändå av sviterna, alla uniques saknar unika cosmetics och istället lägger dom alla unika cosmetics i betalshoppen. Nu har dom ändå knappt gjort några uniqes så kanske inte hela världen. Men tråkig utveckling nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Tobbehansson:

Vad menar du? I Wow kan du för riktiga pengar köpa tokens och sälja på auktionshuset för guld och nu försprång till nya expansionsreleasen, i diablo 3 kunde du köpa gear på auktionshuset för riktiga pengar, i Overwatch 2 kan du köpa access till nya hjältar och spela dem innan de som inte betalar.

Diablo 4 kommer att börja med mindre pay2win-formulas som sedan accelereras när de som spelar blir mer van vid att detta finns tillgängligt.

Säg att du inte spelat WoW på flera år utan att säga att du inte spelat WoW på flera år.

Finns ju ingenting i WoW man kan köpa med guld som gör att man vinner automatiskt.... en raid carry kostar typ 60 dollar värd av Tokens. och du blir ju inte bättre in PvP för att du har gear. en spelar som faktisgt kan spela kommer vinna över nån som inte har några skills i PvP hela tiden

Medlem
Skrivet av pattern:

Spelet lider ändå av sviterna, alla uniques saknar unika cosmetics och istället lägger dom alla unika cosmetics i betalshoppen. Nu har dom ändå knappt gjort några uniqes så kanske inte hela världen. Men tråkig utveckling nuförtiden.

Det håller jag verkligen med om. Likadant med gratis cosmetics man får i battle pass jämfört med dom 10 ggr så många man får om man betalar.

Medlem

Hahaha, det blir inga planer för att spelet floppade totalt.

Om spelet faktiskt varit bra och det plogat på miljontals spelare så var planen 100% garanterat att patcha in pay2win element.

Men nu i desperation så oops, då får man backa lite

Medlem
Skrivet av Allexz:

Hahaha, det blir inga planer för att spelet floppade totalt.

Om spelet faktiskt varit bra och det plogat på miljontals spelare så var planen 100% garanterat att patcha in pay2win element.

Men nu i desperation så oops, då får man backa lite

Vad är logiken i detta? "Spelet floppade, så vi kommer inte införa saker som gör att vi tjänar mer pengar"

(Inte för att det floppade, men...)

Medlem

ser fram emot item rework som kommer season 4 , behövs verkligen. annars s2 är bra mycket bättre fortsätt så

Medlem

Har haft så jävla roligt med season 2, levlat både en necro och en babbe till lvl 100 och säsongen är inte i närheten av slut än. Idag kom dessutom Abbattoire of Zir för oss som är helt klara med säsongen. Som flera redan skrivit. Spelet är som bäst just nu. Bara att hoppas att de kan fortsätta förbättra det med kommande säsonger och framför allt expansionen.

Medlem
Skrivet av pattern:

Spelet lider ändå av sviterna, alla uniques saknar unika cosmetics och istället lägger dom alla unika cosmetics i betalshoppen. Nu har dom ändå knappt gjort några uniqes så kanske inte hela världen. Men tråkig utveckling nuförtiden.

De kan såklart inte göra samma misstag angående det som Diablo 2...se på kostnaden, och hur dåligt det gick för det spelet.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Säg att du inte spelat WoW på flera år utan att säga att du inte spelat WoW på flera år.

Finns ju ingenting i WoW man kan köpa med guld som gör att man vinner automatiskt.... en raid carry kostar typ 60 dollar värd av Tokens. och du blir ju inte bättre in PvP för att du har gear. en spelar som faktisgt kan spela kommer vinna över nån som inte har några skills i PvP hela tiden

Host *riggadjämförelse* host. En medioker spelare i fullt gear kommer alltid ha en fördel mot en medioker spelare utan fullt gear.

Skrivet av Loxus:

Det håller jag verkligen med om. Likadant med gratis cosmetics man får i battle pass jämfört med dom 10 ggr så många man får om man betalar.

Som jag sa från början när folk pratade om "gratis Battle Pass". Det enda som är "gratis" i sammanhanget är Blizzards reklamplatser till just Battle Pass. Du ska uppmanas till att gå in där och hämta dina "rewards" (brödsmulor) för att suktas av allt du inte får.
Vissa gick t.o.m. så gått på det att det talades om "tre versioner av Battle Pass": en gratis, en betal och en premium, som om att den sistnämnda inte bara var ett sätt för Blizzard att ta extra betalt för samma innehåll från otåliga spelare.

Skrivet av Loxus:

Vad är logiken i detta? "Spelet floppade, så vi kommer inte införa saker som gör att vi tjänar mer pengar"

(Inte för att det floppade, men...)

Därför att de inte vinner något på att tvinga bort fler spelare. Ifall itne valarna har någon att visa sitt bling för så kommer även valarna sluta spela. Nu måste de få tillbaka de redan förlorat först.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Säg att du inte spelat WoW på flera år utan att säga att du inte spelat WoW på flera år.

Finns ju ingenting i WoW man kan köpa med guld som gör att man vinner automatiskt.... en raid carry kostar typ 60 dollar värd av Tokens. och du blir ju inte bättre in PvP för att du har gear. en spelar som faktisgt kan spela kommer vinna över nån som inte har några skills i PvP hela tiden

Vem har sagt att man måste "vinna automatiskt"? Det finns möjlighet att köpa sig till en fördel över den som inte lägger ut riktiga pengar, punkt.

12
Skriv svar