Det tog 5,5 år, men Sea of Thieves får privata servrar på torsdag

Robot
Det tog 5,5 år, men Sea of Thieves får privata servrar på torsdag

Slipp få ditt byte bortrövat.

#sea-of-theives


Medlem

Installerat och färdigt, blir roligt att återvända till soloinnehållet utan att behöva bry sig om andra spelare.

ELF
Medlem

Sådant här gillas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Förstår inte hur man kan tycka det är roligt att spendera en jädra massa tid på vattnet för att tjäna lite deg, för att sedan casha in det, för att endast kunna spendera det på kosmetiska saker som man vill "visa upp"

Medlem

Riktigt dåligt beslut. Är man en svag pirat förtjänar man att plundras.

Medlem

Alltså innehållet dom släppt har ju inte gjort spelet roligare. När det inte är någon progression förrutom kosmetiska saker förstår jag inte meningen med att spela det. Det har sin charm i gameplay och grafik, men det är allt.

Medlem

I och för sig har jag tyckt att man ska spela med den överhängande risken att bli plundrad. Men det här lär ju locka tillbaka många casualspelare och nybörjare, samtidigt som den genomsnittliga PvP-skillnivån ökar på vanliga servrar. De enda som påverkas negativt är väl de som bara spelar för att stompa noobs.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av robbis:

Alltså innehållet dom släppt har ju inte gjort spelet roligare. När det inte är någon progression förrutom kosmetiska saker förstår jag inte meningen med att spela det. Det har sin charm i gameplay och grafik, men det är allt.

Jag känner mera tvärtom, att det är riktigt uppfriskande och skönt med ett spel som inte stressar på progression på olika sätt. Bara ut och rollspela som pirat med vänner och ha skoj.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Förstår inte hur man kan tycka det är roligt att spendera en jädra massa tid på vattnet för att tjäna lite deg, för att sedan casha in det, för att endast kunna spendera det på kosmetiska saker som man vill "visa upp"

Tror inte det är enda anledning att folk spelar SoT. Det är ett roligt spel för de med vänner.

Medlem

Tråkigt. Hade varit kul om de kunde hållit sig till sin ursrpungliga vision för spelet. Själv tappade jag helt intresset när de började klämma in massor med PvE och quests i vad som skulle vara en PvP sandlåda, men det var ett jävligt kul spel de första två åren!

Forfarande mitt stoltaste ögonblick.

Gnällkuk

ÄNTLIGEN


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Kyraal:

för de med vänner.

Aha det har inte jag så det förklarar saken

Velat spela de i evigheter men pvp är inget jag orkat med så för mig är detta perfekt.

Ambassadör
Xbox

Det här är riktigt bra och något jag önskat länge. Vet många som slutat, framförallt yngre spelare, när de för femtioelfte gången blir sänkta i samma spelomgång trots att de bara försöker göra Tall Tales och inte har något av värde att ta. Det här drabbar ingen negativt förutom griefers. Riktiga PvP:are får bara roligare motstånd på High Seas servers.

Själv kan jag nog tänka mig att dra på en pod och dra ut och fiska i lugn o ro.


signatur

Jump in.

Medlem

Ah! Men då är det väl äntligen dags att installera och spela det i "safe mode" då! Kändes som alldeles för mycket try-hards som spelade det för att vara roligt, men kan man spela själv med polarna och slippa bli plundrad av folk som spelar varje dag så är det ju kokalolasos fofinontot! Gillas! <3

Mer sådant här framöver i online-spel, tack.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Skall abdolut installera det hör igen då.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av robbis:

Alltså innehållet dom släppt har ju inte gjort spelet roligare. När det inte är någon progression förrutom kosmetiska saker förstår jag inte meningen med att spela det. Det har sin charm i gameplay och grafik, men det är allt.

Enig. Hade SoT haft bra progression system som loot, lvls, kanske skills etc etc så hade det här varit ett spel för mig men nu finns det inget mål/syfte med att spela spelet överhuvudtaget..

Medlem
Skrivet av totte1015:

Förstår inte hur man kan tycka det är roligt att spendera en jädra massa tid på vattnet för att tjäna lite deg, för att sedan casha in det, för att endast kunna spendera det på kosmetiska saker som man vill "visa upp"

Det är resan och inte målet som är poängen.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Förstår inte hur man kan tycka det är roligt att spendera en jädra massa tid på vattnet för att tjäna lite deg, för att sedan casha in det, för att endast kunna spendera det på kosmetiska saker som man vill "visa upp"

Dags att skaffa sig lite vänner att spela med? När man har bra gäng med sig på samma båt finns det få saker som är roligare än det här spelet.

Medlem

Nu kanske jag kan testa det då x) Undviker spel med tvingad PvP då det inte är något för mig

Gnällkuk
Skrivet av mttbolle:

Det är resan och inte målet som är poängen.

Jobbar du på SJ? :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Safer Seas är bra om man vill spela story utan att bli störd av andra spelare som vill sänka en även fast man inte har något på skeppet, inte som man kommer att använda det läget för att försöka samla in pengar.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tråkigt. Hade varit kul om de kunde hållit sig till sin ursrpungliga vision för spelet. Själv tappade jag helt intresset när de började klämma in massor med PvE och quests i vad som skulle vara en PvP sandlåda, men det var ett jävligt kul spel de första två åren!

Forfarande mitt stoltaste ögonblick.
https://youtu.be/mo10TEylqMo?si=WoxfrKWO42lAgGaj

Jävligt fräckt. Det var sådana tillfällen man spelade för. Lyckades aldrig med något sådant själv


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Jag känner mera tvärtom, att det är riktigt uppfriskande och skönt med ett spel som inte stressar på progression på olika sätt. Bara ut och rollspela som pirat med vänner och ha skoj.

Det var kul att spela med kompisar i några dagar! Men sen inte så mycket...

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Jag känner mera tvärtom, att det är riktigt uppfriskande och skönt med ett spel som inte stressar på progression på olika sätt. Bara ut och rollspela som pirat med vänner och ha skoj.

Blir ju även då lättare för nya spelare att ta sig in i spelet och ta sig an andra spelare
Oavsett hur länge andra spelare spelat så är deras enda fördel mot nya spelare att dem kanske har lite finare prylar och inga gameplay mässiga fördelar.

Medlem

Har endast provat spelet ett par timmar vid släpp men detta anser jag är dåligt, ett stort L. För att det är väl hela vitsen med spelet att pirater slåss om skatter osv. Spelet borde endast vara PVP!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av DieZe:

Enig. Hade SoT haft bra progression system som loot, lvls, kanske skills etc etc så hade det här varit ett spel för mig men nu finns det inget mål/syfte med att spela spelet överhuvudtaget..

Varför måste måste spel ha ett mål eller syfte?

Vi äldre gamers hade skitkul hela tiden med att lira Quake/UT/Halo/Battlefield, utan någon fånig morot som motivation. Vi spelade bara för att det var kul, och inget annat.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Varför måste måste spel ha ett mål eller syfte?

Vi äldre gamers hade skitkul hela tiden med att lira Quake/UT/Halo/Battlefield, utan någon fånig morot som motivation. Vi spelade bara för att det var kul, och inget annat.

Ja jag vet inte om jag klassas som en äldre gamer eller ej med mina 30 jordsnurr hehe Men för mig känns allt spelande totalt bortkastat om jag inte har något att hela tiden jaga som en högre rank i OW eller bättre gear, mer achivements och mounts i WoW etc. Spel i sig är ju egentligen helt "meningslöst" men jag måste ha något att jobba mot, klarar inte av att spela några single player lir på grund av den anledningen haha. En bra story räcker inte, då ser jag hellre film, serie eller läser en bok ^^

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ja jag vet inte om jag klassas som en äldre gamer eller ej med mina 30 jordsnurr hehe Men för mig känns allt spelande totalt bortkastat om jag inte har något att hela tiden jaga som en högre rank i OW eller bättre gear, mer achivements och mounts i WoW etc. Spel i sig är ju egentligen helt "meningslöst" men jag måste ha något att jobba mot, klarar inte av att spela några single player lir på grund av den anledningen haha. En bra story räcker inte, då ser jag hellre film, serie eller läser en bok ^^

Det du egentligen säger är att du söker ett jobb så det är bättre för dig att ta extra skift och spara pengarna till du faktiskt hamnar i den positionen att du vill koppla av istället.

Intressant att du hellre ser en film eller läser en bok istället för spela singleplayer då det är helt tvärt emot vad du beskriver att du söker eller längtar du bara tills eftertexterna rullar, det är ju målet i en film? Gillar du som majoriteten att läsa böcker och se på filmer av anledningen att resan är det bästa borde ju istället just singleplayer vara bra för dig som avkoppling.

Det är inte bra att konstant jaga dopamin kickar. Spel ska vara engagerade och roligt, inte "tvång" och grindfest.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Det du egentligen säger är att du söker ett jobb så det är bättre för dig att ta extra skift och spara pengarna till du faktiskt hamnar i den positionen att du vill koppla av istället.

Intressant att du hellre ser en film eller läser en bok istället för spela singleplayer då det är helt tvärt emot vad du beskriver att du söker eller längtar du bara tills eftertexterna rullar, det är ju målet i en film? Gillar du som majoriteten att läsa böcker och se på filmer av anledningen att resan är det bästa borde ju istället just singleplayer vara bra för dig som avkoppling.

Det är inte bra att konstant jaga dopamin kickar. Spel ska vara engagerade och roligt, inte "tvång" och grindfest.

Hahaha, hobby psykologen har dykt upp Jag har ett jobb jag är extremt nöjd med, men tack ändå. Jagar inte dopamin kickar, allt jag gör måste ha ett syfte eller mål i princip, oavsett om det är i spel eller i andra aspekter av livet. Spel är inte kul om det inte finns tydlig progression och något att jaga efter hela tiden. Spel blir kul när du kan nå en ny rank, få bättre gear eller progressa bossar tex. Single player spel saknar nästan helt syfte om det inte rör sig om exempelvis souls spelen eller mer rpg tunga spel. Att lira ett spel bara för storyn är helt omöjligt för mig, känns meningslöst, oavsett om det är "kul" eller ej.

12
Skriv svar