Stalker 2:s huvudsakliga handling tar runt 40 timmar att klara

Robot
Stalker 2:s huvudsakliga handling tar runt 40 timmar att klara

Hävdar åtminstone GSC Game World själva.

#Gsc-game-world, #Stalker-2


Medlem

Jag förstår inte denna fixering med spellängd nu för tiden?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Jag förstår inte denna fixering med spellängd nu för tiden?

Inget nytt men average gamer vill ha kvantitet före kvalitet (verkar det som)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av magma:

Jag förstår inte denna fixering med spellängd nu för tiden?

Inte jag heller egentligen. Jag vill hellre ha reda på om man kan leva sig in i spelet. Har nog 100 timmar i Call of Pripyat och då har jag ändå inte spelat jättemycket av storyn utan jag har spenderat tiden med att låtsas vara en överlevare. Utforska världen, undvika fiender och försöka hitta bättre utrustning. Tycker fortfarande att det är fantastisk stämning i det spelet. Tänker på alla dom gånger som en storm var på ingång och jag var tvungen att springa till skeppsvraket som var huvudbasen i första området för att ta skydd.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget nytt men average gamer vill ha kvantitet före kvalitet (verkar det som)

Jag vill gärna ha båda, med begränsad budget så vill jag ha kvalitet och långvarig upplevelse.
700-900 kr för 6-8 timmar är för mycket pengar för mig, men om spelet räcker i flera veckor så ändras det lite.

Medlem

Har man begränsat med tid så är kvalitet helt klart det man prioriterar men det beror helt på spelet. Control var lagom kort och hade nog blivit lite segt om det dragit ut så mycket längre medan RDR2 (Chapter 2-4) gärna fått vara lite längre.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Inte jag heller egentligen. Jag vill hellre ha reda på om man kan leva sig in i spelet. Har nog 100 timmar i Call of Pripyat och då har jag ändå inte spelat jättemycket av storyn utan jag har spenderat tiden med att låtsas vara en överlevare. Utforska världen, undvika fiender och försöka hitta bättre utrustning. Tycker fortfarande att det är fantastisk stämning i det spelet. Tänker på alla dom gånger som en storm var på ingång och jag var tvungen att springa till skeppsvraket som var huvudbasen i första området för att ta skydd.

Speltid har på senare dar blivit en mer viktig faktor för mig, jag har varken tid eller ork för att sitta med för många spel som tar över 100timmar.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Jag vill gärna ha båda, med begränsad budget så vill jag ha kvalitet och långvarig upplevelse.
700-900 kr för 6-8 timmar är för mycket pengar för mig, men om spelet räcker i flera veckor så ändras det lite.

Det är sant men sällan man får båda.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det ena utesluter ju inte det andra och för egen del köper jag i princip aldrig spel som är under 20 timmar långa, då väljer jag heller spel jag tror/vet har kvalité men också ett spel som håller mer än i någon vecka, värde för pengarna

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är sant men sällan man får båda.

Också sant, är nog en skala som vardera man landar på olika platser. för fullpris så landar jag runt 20+ timmar för att jag ska inte känna mig lurad, kvalitén på spelet kan flytta ned timmarna om det är exceptionellt, men inte mer än ett par timmar.

Är det som tex BG3 och höll 90+ timmar kvalitét för 60 euro så har jag vunnit lotto, dock så gick kvalitén ned i tredje akten.

Nuförtiden om det är ett single-player lir och är på kortare sidan så väntar jag tills det är kraftigt nedsatt i pris eller kör dag 1 om det kommer till tex gamepass.

Medlem

Kinesiska Gamersky blev Gamerspy, antar att det det ligger närmare till hands med tanke på att Kina och spioneri går hand i handske😄

Medlem

Ca 40 timmar för average person och 1h 47 min och 42 sek för speedrunners...typ


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Skribent
Skrivet av Majorkraft:

Kinesiska Gamersky blev Gamerspy, antar att det det ligger närmare till hands med tanke på att Kina och spioneri går hand i handske😄

Freudiansk felskrivning

Medlem
Skrivet av magma:

Jag förstår inte denna fixering med spellängd nu för tiden?

Folk är rädda att det ska ta slut för fort. Personligen tycker jag det tar evigheter för mig att spela vilket spel som helst. Det brukar bli det dubbla om inte mer för mig i spel timmar.

Medlem

Ser så jävla bra ut, men frågan är om jag vågar spela det 😅 Har blivit så feg på äldre dagar.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

40 timmar låter lite i överkant. Tog 6 månader för mig att klara RDR2 och då skippade jag många cutscenes i den andra halvan p.g.a. stress.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Låter lämpligt, hinner oftast bli less på spel som bara drar ut på saker bara för att.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så länge storyn är bra så får gärna spelet var långt.
Jag ser ingen klaga på Witcher 3 och Baulders Gate 3 som är långa spel 😀

Medlem

Helt rätt. 40 timmar för huvudstoryn och förhoppningsvis 100 timmar till för sidouppdrag och att bara upptäcka världen.

Det är såna här spel man vill ha, äventyr som man uppslukas av. Jag skulle aldrig betala för en interaktiv film på 8 timmar.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag fick testa Stalker 2 i 15 minuter under Tokyo Game Show 2023. Det har givetvis potential men build'en som man fick testa kändes väldigt ofärdigt/buggigt.

Givetvis kan det ändras till release men jag är försiktigt optimistisk!

1
Skriv svar