Tredje kostympaketet i Street Fighter 6 kostar sammanlagt 100 dollar

Robot
Tredje kostympaketet i Street Fighter 6 kostar sammanlagt 100 dollar

Vill du vara fin får din plånbok lida pin.

#Capcom, #Street-Fighter-6


Medlem

Är väl ändå billigare än många andra spel som säljer cosmetics?

Medlem

Jag minns den gamla goda tiden när man köpte ett spel för 599 eller 699 och expansion senare för några hundra så hade man ett komplett spel.

Idag är det tusentals kronor som gäller på microtransactions, boosters, nycklar, månadsprenumerationer och mera inventory i mmo, pay2win, skins till cs, card packs kortspel, cosmetics, fortnite, street fighter etc.

Man köper ett spel för 700 kr idag för att få en licens till att spendera tusentals kronor i spelet för att kunna spela ordentligt,

Detta är anledningen att jag börjat gilla Nintendo mer och mer igen. Dom släpper färdiga spel där man inte måste spendera mer pengar i hög utstreckning i efterhand. Till skillnad från många andra spel och spelföretag. Dessutom får dom många priser för att faktiskt göra bra spel.

Medlem

Tur att det är frivilligt!


signatur

Here to play.

Medlem

Snart får man betala extra för att få spelen i färg

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag minns den gamla goda tiden när man köpte ett spel för 599 eller 699 och expansion senare för några hundra så hade man ett komplett spel.

Idag är det tusentals kronor som gäller på microtransactions, boosters, nycklar, månadsprenumerationer och mera inventory i mmo, pay2win, skins till cs, card packs kortspel, cosmetics, fortnite, street fighter etc.

Man köper ett spel för 700 kr idag för att få en licens till att spendera tusentals kronor i spelet för att kunna spela ordentligt,

Detta är anledningen att jag börjat gilla Nintendo mer och mer igen. Dom släpper färdiga spel där man inte måste spendera mer pengar i hög utstreckning i efterhand. Till skillnad från många andra spel och spelföretag. Dessutom får dom många priser för att faktiskt göra bra spel.

Köpte D4, spelar D4 än, köper jag en massa skins å skit? Nej. Spelar jag det än? Yes

Men jag förstår dig, spelen var bättre för när de släpptes och var kompletta.

Medlem

Riktigt vidrigt med tanke på att det inte är F2P.

Kommer inte stötta detta. Hade köpt det om hela paketet kostade 19.99€ men att det ska kosta mer än självaste spelet är bara idiotiskt girigt.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Är väl ändå billigare än många andra spel som säljer cosmetics?

Nej, verkligen inte med tanke på att själva spelet inte är gratis. Dota och Fortnite bl.a. som just är gratis har betydligt mer generösa och rättvisa mikrotransaktioner. Fortnite har du möjligheten att få ihop v-bucks gratis och köpa premium cosmetics utan att lägga pengar själv, i SF6 har du inte det, trots att det kostar utöver allt detta. Riktigt äckligt beteende.

Medlem

Var lite sugen på det, även om jag inte ser hur jag skulle ha tid med att spela. Nu slipper jag ju våndas ändå. Det måste vara ett oerhört sug efter själva spelet för att tvinga mig över en sådan tröskel av girighet.
Fuck Them.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Är väl ändå billigare än många andra spel som säljer cosmetics?

Är det ens ett argument?

Medlem
Skrivet av delli:

Men jag förstår dig, spelen var bättre för när de släpptes och var kompletta.

Vad är ett komplett spel? Mig veterligen är majoriteten av dagens AAA kompletta vid release. Dvs de innehåller det utvecklaren har bestämt ska finnas med från release. Att de sen fortsätter släppa kosmetika och andra dlc är ju för att det går bra för spelet, dvs de har råd att vidareutveckla. Det är inte så att de sitter och håller inne på saker bara för att... Går det dåligt lägger de ju ned spelet a la Mass effect Andromeda, Anthem eller Hyperscape.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Nej, verkligen inte med tanke på att själva spelet inte är gratis. Dota och Fortnite bl.a. som just är gratis har betydligt mer generösa och rättvisa mikrotransaktioner. Fortnite har du möjligheten att få ihop v-bucks gratis och köpa premium cosmetics utan att lägga pengar själv, i SF6 har du inte det, trots att det kostar utöver allt detta. Riktigt äckligt beteende.

Fortnites Battle Pass ger en dessutom tillräckligt med V-bucks för att gå plus efter du köpt nästa säsongs pass, vilket gör att det första du köper är en engångskostnad så länge du spelar. Dessutom får du rätt gott om innehåll i varje säsongs BP. Visst kostar skins osv onödigt mycket, men då är ju ändå spelet gratis, så...well done.

Fortnite är en av dem som gör det rätt, och jag vill tro att det är en anledning till att det går så bra.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Vad är ett komplett spel? Mig veterligen är majoriteten av dagens AAA kompletta vid release. Dvs de innehåller det utvecklaren har bestämt ska finnas med från release. Att de sen fortsätter släppa kosmetika och andra dlc är ju fler att det går bra för spelet, dvs de har råd att vidareutveckla. Det är inte så att de sitter och håller inne på saker bara för att... Går det dåligt lägger de ju ned spelet a la Mass effect Andromeda, Anthem eller Hyperscape.

Problemet är att du idag aldrig kommer veta ifall du fått "fulla spelet" vid köp eller ifall det är en nedbantad version där tanken är att du ska köpa spelinnehållet som de inte tog med från början. Detta gör spelen fattigare innehållsmässigt sett. När detta "fenomen" inte bara gäller saker som skins utan även spelfunktioner som sedan prackas på dig som en QoL för pengar, ja då är det riktigt illa.

Tyvärr så är det ju dit vi är på väg. Folk verkar helt oförmögna med att se framåt, utan accepterar företagens låtsas förklaringar med varför de "måste" släppa spelen i ett sådant skick för att hanka sig fram.
Så nu har stiger kostnaderna för tunga titlar, medan de får store och Battle Pass från dag ett, och foll bara viker sig. Varför tror ni att det kommer stanna där? Det påpekas ju konstant av försvararna att "ett företags roll är att tjäna pengar, inte välgörenhet".

De har ingen moralisk gräns...den egna gränsen de har är när tillräckligt många slutar betala för deras senaste tilltag. Då låtsas pudlar de sig och slänger ut några "godsaker" som ett gratis emote, samtidigt som de justerar ner vad det nu var de hittade på till vad folk accepterade sist. Deras gyllene mål verkar ofta vara den gyllene medelvägen, vilket är folks smärtgräns...nivån där folk accepterar/inte accepterar vad de håller på med.

Så jo, träl, de sitter och håller inne på saker "för att". Ju fler som gör det desto större blir norm och acceptans. Men fortsätt att försvara, du kan inte göra dem en större tjänst.

Medlem

Ska ni sälja skins då ska skiten vara gratis. Så enkelt är det!

Medlem

Man behöver inte ha dom kosmetiska kostymerna för att spela single player spelet. Man kan tom få dom första kosmetiska kostymerna genom att spela single player. Men när dom släpper kostymer en och en (dom såldes i 5 pack i SF5) och man kan välja att köpa en till den karaktären man spelar känns det helt okej. Och dom är extremt välgjorda samt har alla färger tillgängliga från början.

När dom försökte sig på det här under Street fighter x Tekken spelet sålde dom gems för pengar för autocombos och autoblocks som man kunde använda sig av i matcher och turneringar... Så dom har lärt sig att inte ta i för mycket

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Det är inte så att de sitter och håller inne på saker bara för att...

JO! Det är ju just det som är grejen....

Nått gammalt street fighter hade dlc karaktärer redan på skivan man köpte. Men man var tvungen att betala för att låsa upp dom.
Starwars battlefield (eller va skiten hette) hade alla karaktärer färdiga. Men ville man spela med dom så fick man betala pengar eller spela löjligt många timmar innan du kunde låsa upp en karaktär!
Osv osv

Medlem
Skrivet av Ralf:

JO! Det är ju just det som är grejen....

Nått gammalt street fighter hade dlc karaktärer redan på skivan man köpte. Men man var tvungen att betala för att låsa upp dom.
Starwars battlefield (eller va skiten hette) hade alla karaktärer färdiga. Men ville man spela med dom så fick man betala pengar eller spela löjligt många timmar innan du kunde låsa upp en karaktär!
Osv osv

Det var Street fighter x Tekken. Dom var inte först med detta men det hittades av communityt och alla blev rasande. ALLA multiplayerspel har en season pass roadmap för att hålla liv i sina spel längre. Det är inget konstigt öht, det var bara capcom som ville spara på utrymme och ha assets klart på skivan.

KoP
Medlem

Bara hoppas att ingen är såpass lättlurad så att denne köper detta.

Medlem

Sen finns det inte mycket anledning till att köpa hela paketet, man kör ju oftast bara ett par stycken karaktärer ändå.

Medlem

Ser inga som helst problem med detta. En rolig extra grej som inte ger någon fördel i själva spelet. Hade Capcom inte kunnat ta betalt för det hade dom aldrig tagit fram kostympaketet.
Inget jag själv skulle lagt några jättepengar på men köpte en kostym i SFV och var nöjd med det.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Ser inga som helst problem med detta. En rolig extra grej som inte ger någon fördel i själva spelet. Hade Capcom inte kunnat ta betalt för det hade dom aldrig tagit fram kostympaketet.
Inget jag själv skulle lagt några jättepengar på men köpte en kostym i SFV och var nöjd med det.

just detta svar visar problemet med detta.
Varför kan det inte finnas alla dessa kostymer i spelet att låsa upp genom att spela spelet?
Varför ska allt "extra" vara något dom ska ta extra pengar för så dom får in hutlösa vinster på spelen dom tillverkar. Självklart ska dom kunna gå med vinst. Men det gör dom ändå med råga för vi tar och slickar upp allt dom ger oss nu förtiden istället för att säga nu får det vara nog. GE oss först och främst det vi betalar för, sen ta extra när ni har gjort massa nytt något år senare när spelet varit släppt längre tid.

Jag har inget i mot DLC kostymer etc, men då ska det inte kännas som det borde funnits med i original spelet först och främst.

Medlem
Skrivet av Natrium:

just detta svar visar problemet med detta.
Varför kan det inte finnas alla dessa kostymer i spelet att låsa upp genom att spela spelet?
Varför ska allt "extra" vara något dom ska ta extra pengar för så dom får in hutlösa vinster på spelen dom tillverkar. Självklart ska dom kunna gå med vinst. Men det gör dom ändå med råga för vi tar och slickar upp allt dom ger oss nu förtiden istället för att säga nu får det vara nog. GE oss först och främst det vi betalar för, sen ta extra när ni har gjort massa nytt något år senare när spelet varit släppt längre tid.

Jag har inget i mot DLC kostymer etc, men då ska det inte kännas som det borde funnits med i original spelet först och främst.

Det är precis vad dom släppte spelet med... Möjligheten att spela för att låsa upp allas costume 2. Nu har dom släppt 3orna och vill ha någon slags kickback.

Att alla köper alla är orimligt, att alla köper en till sin karaktär är också orimligt. Men att några köper några kostymer till sina favoritkaraktärer är helt rimligt.

Då får dom tillbaka tiden det tagit att sitta och göra dom här kostymerna som är otroliga

Medlem

För ett f2p spel är detta okej, de måste få in pengar på nåt sätt. Att begära över 700kr för själva spelet och sen också lägga in mikrotransaktioner är en äcklig trend som kommer bli normalt inom kort.

Medlem

[quote postid="4449968" userid="12211" name="Natrium"

Jag har inget i mot DLC kostymer etc, men då ska det inte kännas som det borde funnits med i original spelet först och främst.
[/quote]

Nu har jag inte köpt SFVI än om det är som V fanns det massa dräkter man kunde låsa upp genom att spela men sen kunde man köpa extra kostymer också för pengar. Det såg jag som sagt inga problem med för i grundspelet ingick ändå det man kunde förvänta sig.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Vad är ett komplett spel? Mig veterligen är majoriteten av dagens AAA kompletta vid release. Dvs de innehåller det utvecklaren har bestämt ska finnas med från release. Att de sen fortsätter släppa kosmetika och andra dlc är ju för att det går bra för spelet, dvs de har råd att vidareutveckla. Det är inte så att de sitter och håller inne på saker bara för att... Går det dåligt lägger de ju ned spelet a la Mass effect Andromeda, Anthem eller Hyperscape.

Självklart sitter de och håller inne på saker för att släppa som DLC eller cosmetics och annat. Inte bara för att, utan för att tjäna pengar. Innehållet är planerat för flera år framöver, lite beroende på typ av spel. Det är inget de impulsivt kommer på om det råkar sälja bra.

Det är business, inte Frälsningsarmén vi pratar om.

Medlem

Finns två vägar som jag ser det. Antingen släpper ett företag ett spel och så går dom vidare till nästa. Eller så fortsätter dom att släppa innehåll, events, mästerskap osv. och då måste dom ju rimligtvis ta betalt för det.
Vet inte hur det är i just det här fallet men tanken att inte kunna sälja digitala saker när man fortsätter att uppdatera spelet tycker jag är korkad, även om man säljer grundspelet till fullpris.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag minns den gamla goda tiden när man köpte ett spel för 599 eller 699 och expansion senare för några hundra så hade man ett komplett spel.

Idag är det tusentals kronor som gäller på microtransactions, boosters, nycklar, månadsprenumerationer och mera inventory i mmo, pay2win, skins till cs, card packs kortspel, cosmetics, fortnite, street fighter etc.

Man köper ett spel för 700 kr idag för att få en licens till att spendera tusentals kronor i spelet för att kunna spela ordentligt,

Detta är anledningen att jag börjat gilla Nintendo mer och mer igen. Dom släpper färdiga spel där man inte måste spendera mer pengar i hög utstreckning i efterhand. Till skillnad från många andra spel och spelföretag. Dessutom får dom många priser för att faktiskt göra bra spel.

Instämmer.
Det är en tråkig utveckling.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Finns två vägar som jag ser det. Antingen släpper ett företag ett spel och så går dom vidare till nästa. Eller så fortsätter dom att släppa innehåll, events, mästerskap osv. och då måste dom ju rimligtvis ta betalt för det.
Vet inte hur det är i just det här fallet men tanken att inte kunna sälja digitala saker när man fortsätter att uppdatera spelet tycker jag är korkad, även om man säljer grundspelet till fullpris.

Undrar hur dom gjorde förr. När man ändå släppte tillägg till sitt spel utan att splittra spelarbasen

Medlem
Skrivet av yoggi:

Undrar hur dom gjorde förr. När man ändå släppte tillägg till sitt spel utan att splittra spelarbasen

Vilka spel då? Jag spelade i princip inget online förr så jag har ingen koll på det


signatur

PSN: OAKTHYR

12
Skriv svar