Måndag hela veckan och spelhelg hela helgen – vad spelar du?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det blir Bloodborne, ska ta den sista troféen för att få Platinum.

Sedan blir det nog att köra klart Lies of P.

Därefter kanske köra klart DS3, är på sista bossen i Ringed City.

En helg i Froms tecken.

Fastnade i Bloodborne nånstans några varv nere i nån av sista dungeons och dlc på Lady Maria. Hade ingen direkt hjälp och kroppen och psyket klarade tillslut inte mer just då och det grämer mig lite men jag har gått vidare
Sjukt nöjd över det jag klarat i spelet och väldigt imponerad av det som fixar platinum. Grymt spel på alla sätt

Medlem

Kör en hel del retrospel faktiskt... på diverse platformar, det och lite kyld dryck, very nice!


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem

Jag har börjat på God of War: Ragnarök och första dryga timmen i det spelet kan va bästa inledningen jag sett i ett spel.

Medlem
Skrivet av joedanger:

Fastnade i Bloodborne nånstans några varv nere i nån av sista dungeons och dlc på Lady Maria. Hade ingen direkt hjälp och kroppen och psyket klarade tillslut inte mer just då och det grämer mig lite men jag har gått vidare
Sjukt nöjd över det jag klarat i spelet och väldigt imponerad av det som fixar platinum. Grymt spel på alla sätt

Jag tappade bollen av grindandet i chalice dungeons och kunde därför inte ta den sista troféen. Nu har jag kommit vidare och har två bossar kvar om jag har förstått det rätt.

Det var riktigt kul att spela om allt igen på New Game Plus, kanske kör ett tredje varv också.

Skrivet av joedanger:

Jag har börjat på God of War: Ragnarök och första dryga timmen i det spelet kan va bästa inledningen jag sett i ett spel.

Du har en grym upplevelse framför dig. Produktionsvärdena är helt sinnesjuka.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lirar klart Resident Evil 5 trots att det suger arsle sen ska RE6 påbörjas.

Medlem

Seglar ut till ön i Disco Elysium!

Medlem

Ska försöka hinna klart med Pokemon Shield, inte mycket kvar nu...

Medlem

Mario Kart 8. Deluxe. 😎

Körde igång på måfå igår kväll, spelade halva natten, vaknade tidigt på morgonen idag sugen på mer.

Fryser skägget av mig på ett tåg genom Sibirien .last Train hem kan vara det bästa tåg spelet på länge.


signatur

New life, New hope

Medlem

Jobbhelg men jag hoppas hinna spela lite Alan wake 2 som jag tycker är riktigt riktigt vasst spel.

Medlem

Har skaffat halo infinite för 49kr på elgiganten och halo master chief collection för 122kr på xbox store, så tänkte köra igenom allt från reach tom infinite! (inte under samma helg såklart hehe).

Saknas bara ett series x men det ryms inte i budgeten nu buhuuu så får bli xbox one då..

Annars blir det lite battlefield v på PC


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Håller på att avsluta Sea of Stars men true ending tar lite tid att få till. Tycker spelet blir bättre när man kommit lite längre i det.

Medlem

Det blir att leta runor i Wow Sod hela helgen

Medlem

Blir två spel som jag tar mig tillbaka till.

Snowrunner
Persona 5 Royal

Medlem

Körde lite Getskit Impact med polaren.

Pullar getlort.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Efter gårdagens julbord med jobbet får det bli lugna spel. Ska testa Honour mode i bg3 och eventuellt lite cities 2.

Medlem

Blev färdig med AC: Mirage i. Nu är det Jusant och Hogwarts men ikväll ska jag spela CoC med papper och tärningar.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Gran Turismo 7 och license-gold-grind, sista hindret för platinum!
Råkade bli ratt och pedaler under BF så racingsim-suget kom tillbaka.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av Fulci:

Öppnade Ubisoft Connect och såg att Ubisoft vill ha 740kr för Avatar: Frontiers of Pandora standard edition. Eller 1350kr för ultimate edition. Tänkte att det får vänta.

Köpte en 7800x3d och fick det "gratis"... Släpps ju tyvärr inte i helgen dock.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Efter att ha spelat Frostpunk senaste veckan så blir det SteamWorld Build i helgen.

Medlem

Håller på att försöka att ta mig igenom Control för andra gången. Jag måste varna att spelet är väldigt rörigt. Det har sin charm visst. Så på något sätt så passar det. Samtidigt som det gör spelet rätt så segt.

Medlem

Steamworld Build var planen, men det blev snabbt avklarat.

Så nu spelas det samma som förra helgen, My Time at Sandrock och Against the Storm (vilket klår Steamworld Build på alla plan).

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Lirar klart Resident Evil 5 trots att det suger arsle sen ska RE6 påbörjas.

Haha, Resident Evil 5 är ett riktigt guldkorn jämfört med jättekalkonen 6.

Oklart vad jag ska spela. Är lite ambivalent och flackar mellan en del titlar för att hitta nästa spel.

KoP
Medlem

Har bara spelat gamla Amiga spel denna helg so far. 🙂

Indyheat, Sword of Sodan, Wolfchild, Sensible golf, New York Warriors, Swiv med mera.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Håller på att försöka att ta mig igenom Control för andra gången. Jag måste varna att spelet är väldigt rörigt. Det har sin charm visst. Så på något sätt så passar det. Samtidigt som det gör spelet rätt så segt.

Jag med, trodde jag skulle förstå världen lite mer efter AW2. Bra spel men kanske borde spela AW1 först för att riktigt förstå? Eller också så är meningen att man aldrig riktigt ska förstå? Hur som, älskar världarna Remedy skapar även om man ofta ser ut som ett frågetecken. Eller kanske just därför.


signatur

7900XTX
7800X3D

Hej soelhelg ..i se What you did there


signatur

New life, New hope

12
Skriv svar