Steamworld Build

Robot
Steamworld Build

De ångdrivna robotarna är tillbak i en ny genre, men med spelglädjen intakt.

#steamworld-build


Releasehästryttare

Fredag kan inte komma snabbt nog!

Medlem

Alla dom här spelen är så jävla bra.

Releasehästryttare
Skrivet av Divion:

Alla dom här spelen är så jävla bra.

MM dig 2 och hand of gilgamesh va ju superba, tråkigt att build lider av samma sak som de att de ej har bra återspelningsvärde dock :/

Medlem

Testade demot för flera månader sen, blev intresserad redan då.
Nu ökar suget ytterligare!

Medlem

Kul att det kommer till game pass, kommer lätt att testa det!

Medlem

Oh! Hur är kontrollstödet? Körde igenom Dig spelen i somras på Steamdecken. Bra skit.

Skribent
Skrivet av baxtex:

Oh! Hur är kontrollstödet? Körde igenom Dig spelen i somras på Steamdecken. Bra skit.

Verkar vara "playable" med steamdecken, check på allt förutom liten text. Så antar att det även har stöd för handkontroller rent allmänt. Dock inget jag själv testat.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det var på tiden att det släpps! Väntat över ett år

Medlem

Ugh, släpps det redan? Min backlog är redan fylld till bristningsgränsen, och två spel kommer tillkomma denna vecka (reor)

Medlem

Blir nog mittnförsta steamworld spel!

Fattar inte hur denna ”lilla” studio bara pumpar ut spel efter spel.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Verkar riktigt roligt, ser fram emot detta


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tack för bra recension
Verkar ju väldigt lovande så det blir till att testa i helgen
Spelade demot när det kom ut och fastnade för enkelheten, charmen och DK-vibbarna (under jord).

Medlem

Testade precis på steamdeck. Funkar okej men inte jätte bra. Får nog bli datorn istället. Eller en handkontroll funkar nog med.

Medlem

Har spelat några timmar nu på Game Pass.

Ett habilt city builder spel med lite tower defence.

Men inget som överraskar eller har något större djup. Hade väntat mig något mer extra eller skruvat från utvecklarna.

City builder delen är välgjord, balanserad och gör precis vad den ska (läs lite tråkig) och något linjär vilket inte bådar gott inför nästkommande kartor.

Tower defence delen... nja. Man kikar nog lite på "Dungeons" men det blir tyvärr inte mycket mer än kika.

Men som sagt, allt är välgjort och putsat och följer mallen, en 3:a i betyg.

Sen får det ett extra plus för den grafiska stilen och dess signum, så en 3+ blir det ändå.

Och tror faktiskt att det är därför ändå betygen ligger så pass högt (än så länge), dom lever på sitt "Steamworld-varumärke".

Hoppas dom drar ner på dom säkra korten till nästa spel och låter robotarna överraska oss igen

Medlem

asså jag har spelat de flesta steamworld spelen och tyckt dem varit meh... Vet inte varför folk hyllar dem, att köra samma tröttsamma concept i alla spel och ändra genre! Nä, det känns lite ledsamt nästan! Oh vi har ett vinnande koncept här, vi kör all in... Ni har inte hört det innan men det kommer snart ett TCG med Steamworld... oups!!!!!!! Sa jag för mycket nu?

Testade Build i 10 minuter innan jag avinstallerade det... Känns som man spelat spelet innan men ändå inte! Orkar inte med det dock... hoppas nån har kul med det!

Medlem

Har spelat tidigare Steamworld-titlar och hade enormt mycket högre förväntningar än detta. Buildern är klumpig, intetsägande och... tråkig. Även fast det är "gratis" på gamepass så orkade jag inte mer än 60 minuter innan quit och uninstall.

Jag blev grymt besviken på detta spel.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

1
Skriv svar