PS5 "Slim" har fått pris och releasedatum i Sverige

Medlem
Skrivet av Detekt:

Det är inte ens snyggt men enligt recensioner så står den bra utan stöd.

Skivversionen verkar stå pall bra då den är en aning bredare undertill pga skivenheten. Har inte sett hur den den digitala versionen uppför sig men den är ju då en aning smalare undertill. Har man inte barn eller husdjur som springer avigt och rätt så tror jag knappast man behöver stället. Känns spontant även en aning sniket av Sony att inte inkludera det till de nya enheterna, särskilt som man ofta saluför enheten som att den ska stå upp.

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Skivversionen verkar stå pall bra då den är en aning bredare undertill pga skivenheten. Har inte sett hur den den digitala versionen uppför sig men den är ju då en aning smalare undertill. Har man inte barn eller husdjur som springer avigt och rätt så tror jag knappast man behöver stället. Känns spontant även en aning sniket av Sony att inte inkludera det till de nya enheterna, särskilt som man ofta saluför enheten som att den ska stå upp.

Här är en som testat med skivläsaren och det funkar bra.

https://www.youtube.com/watch?v=-gIEIokPux8

Medlem
Skrivet av Detekt:

Här är en som testat med skivläsaren och det funkar bra.

https://www.youtube.com/watch?v=-gIEIokPux8

Stabilt 😊.

Medlem

Jag väntar nog på ps5 slim kommer ut om något år eller så då eller om xbox hinner ner i pris innan tar jag en sådan för att rösta med plåntan lite

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vad krävs för att den ska kallas ”Slim”? Mindre och lättare är givna, krävs också lägre pris? Den grejen är ju redan paj denna generation. Nya komponenter kanske?

Tycker mig ha sett ordet ”slim” både här och där när nya PS5:an avtäcktes.

New Slimmer Size, så helt fel ute är du ju inte. Men de kallar den inte själva för PS5 Slim eller så Det är mest media, försäljare och konsumenter som använder begreppet (så pass att det blir vedertaget för alla förutom Sony själva). Var samma visa när nya PS4an avtäcktes och fick öknamnet slim även om Sony inte själva kalla den för det.

Medlem

Är det nån som följer ryktet om Sony och "channel stuffing" av PS5 som sägs vara anledningen till att Sony gått back $31.3 miljarder?
Finns det nån länk där man kan läsa mer utan att behöva kunna Japanska?


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Gen
Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Är det nån som följer ryktet om Sony och "channel stuffing" av PS5 som sägs vara anledningen till att Sony gått back $31.3 miljarder?
Finns det nån länk där man kan läsa mer utan att behöva kunna Japanska?

Oj, är det så illa?

Redaktör
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/1BU4VXofbQk

New Slimmer Size, så helt fel ute är du ju inte. Men de kallar den inte själva för PS5 Slim eller så Det är mest media, försäljare och konsumenter som använder begreppet (så pass att det blir vedertaget för alla förutom Sony själva). Var samma visa när nya PS4an avtäcktes och fick öknamnet slim även om Sony inte själva kalla den för det.

https://youtu.be/c7wbvE52w1E

Det blir krångligt för oss medier och andra när vi ska berätta om Sonys nya konsol som heter som den gamla. Slim är etablerat, så då används gärna det.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det blir krångligt för oss medier och andra när vi ska berätta om Sonys nya konsol som heter som den gamla. Slim är etablerat, så då används gärna det.

Jo, det blir ju enklare för oss läsare också att hänga med i vilken version som menas Men Sony själva använder det inte. Ville bara ringa in det om det var oklart för någon.

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Är det nån som följer ryktet om Sony och "channel stuffing" av PS5 som sägs vara anledningen till att Sony gått back $31.3 miljarder?
Finns det nån länk där man kan läsa mer utan att behöva kunna Japanska?

Berätta gärna mer. Vad handlar det om och varför tappar Sony pengar? Det kanske förklarar varför Sony höjer priser på allt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Berätta gärna mer. Vad handlar det om och varför tappar Sony pengar? Det kanske förklarar varför Sony höjer priser på allt.

Det påstås från en Japansk källa att Playstation tillverkat massor med PS5 för att se ut som dom äger en större del av marknaden än vad dom gör. (dom rapporterar endast antal sålda enheter till butik, till media) Detta kallas channel stuffing.
Har sett nummer på ~15 miljoner konsoler och att det skulle vara därför butikerna är översvämmade av konsoler just nu, samt att detta är det verkliga skälet varför Jim Ryan plötsligt "pensionerar sig" och hävdar att han gjorde det för att han får jetlag.
Jag vet inte, men tjänar man runt 40 miljoner kronor per år + bonusar skulle jag nog försöka tåla att vara lite trött en gång i veckan...

Sen har dom ju fått en stämning på sig på 7,9 miljarder dollar för att ha fuskat med spelpriserna i Playstation Store, som det verkar som dom sannolikt kommer att förlora.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Det påstås från en Japansk källa att Playstation tillverkat massor med PS5 för att se ut som dom äger en större del av marknaden än vad dom gör. (dom rapporterar endast antal sålda enheter till butik, till media) Detta kallas channel stuffing.
Har sett nummer på ~15 miljoner konsoler och att det skulle vara därför butikerna är översvämmade av konsoler just nu

Det finns inte en chans i världen att de har 15 miljoner konsoler stående.

Dessutom rapporterar de sålda till kund (sold through) då och då.

"With the support of PlayStation fans, we have reached a milestone of 40 million PS5 consoles sold through* to gamers since launch."

https://sonyinteractive.com/en/playstation-5-surpasses-40-mil...

Medlem

Oavsett är det myclet märkligt hos Sony just nu.
Det är tyst.
Antingen håller man på med mastodonprojekt elöer så är det inte som det ska hos Sony Playstation.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Det påstås från en Japansk källa att Playstation tillverkat massor med PS5 för att se ut som dom äger en större del av marknaden än vad dom gör. (dom rapporterar endast antal sålda enheter till butik, till media) Detta kallas channel stuffing.
Har sett nummer på ~15 miljoner konsoler och att det skulle vara därför butikerna är översvämmade av konsoler just nu, samt att detta är det verkliga skälet varför Jim Ryan plötsligt "pensionerar sig" och hävdar att han gjorde det för att han får jetlag.
Jag vet inte, men tjänar man runt 40 miljoner kronor per år + bonusar skulle jag nog försöka tåla att vara lite trött en gång i veckan...

Sen har dom ju fått en stämning på sig på 7,9 miljarder dollar för att ha fuskat med spelpriserna i Playstation Store, som det verkar som dom sannolikt kommer att förlora.

Post-historiken skriker ”jag gillar Microsoft och ogillar Sony” så det här tas med en rejäl nypa salt.

Medlem
Skrivet av Thane:

Post-historiken skriker ”jag gillar Microsoft och ogillar Sony” så det här tas med en rejäl nypa salt.

Det är inte jag som läckt det.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Det är inte jag som läckt det.

Men det är du som sprider det utan källa och med felaktiga uppgifter. Sony rapporterar sålda enheter till ”gamers” för att använda deras egna uttryck. Sen fortsätter du spekulera att Jim Ryans avgång hade något med detta och det finns inte mycket som pekar på varken vinst eller förlust i stämnings-målet.

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Det är inte jag som läckt det.

De hade i mitten av juli sålt 40 miljoner enheter till kund.

Sedan dess har det kommit många rapporter om rekordförsäljning av PS5.

I den senaste rapporten hade man fram till den sista september skeppat (till butik) 46,6 miljoner konsoler.

För att "läckan" ska stämma måste man ha skeppat sanslösa 8,4 miljoner PS5 på ca 1,5 månad och samtidigt inte sålt en enda konsol sedan juli!

Det krävs inte mycket tankeverksamhet för att inse att "läckan" är BS. Tycker du själv att "läckan" verkar rimlig?

Medlem
Skrivet av lonian:

Berätta gärna mer. Vad handlar det om och varför tappar Sony pengar? Det kanske förklarar varför Sony höjer priser på allt.

Detta är allt jag hittar. Någon "japansk ekonom" med "insyn" tycks veta att Sonys speldivision är på randen till undergång. Låter inte jättetroligt dock.

Medlem
Skrivet av lonian:

Eftersom Sony vill ta bort den gamla ps5an då den är dyrare att tillverka och ersätta med en mindre så kommer de väl troligen inte att kalla den här slim, för då måste de väl fortfarande sälja den stora?

De fortsatte väl inte med stora ps3 eller ps2 när slim släpptes? Att de fortsatte med en stor ps4 är ju för att det var en PRO modell.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

De fortsatte väl inte med stora ps3 eller ps2 när slim släpptes? Att de fortsatte med en stor ps4 är ju för att det var en PRO modell.

Nej, de vi kallar Slim-modeller har alltid ersatt de "vanliga" och blivit dem - det har alltså inte funnits "vanliga" och "slim"-modeller sida vid sida. Pro kom ju dock med PS4an men där namnsattes den ju tydligt så och var ett komplement till PS4-familjen och inte en ersättare.

Medlem
Skrivet av Margy:

De hade i mitten av juli sålt 40 miljoner enheter till kund.

Sedan dess har det kommit många rapporter om rekordförsäljning av PS5.

I den senaste rapporten hade man fram till den sista september skeppat (till butik) 46,6 miljoner konsoler.

För att "läckan" ska stämma måste man ha skeppat sanslösa 8,4 miljoner PS5 på ca 1,5 månad och samtidigt inte sålt en enda konsol sedan juli!

Det krävs inte mycket tankeverksamhet för att inse att "läckan" är BS. Tycker du själv att "läckan" verkar rimlig?

Han räknade ut att pengarna motsvarade 13 miljoner konsoler.
Återigen, jag sökte info om uppgifterna han och andra nämner. Inte nåt annat.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Han räknade ut att pengarna motsvarade 13 miljoner konsoler.
Återigen, jag sökte info om uppgifterna han och andra nämner. Inte nåt annat.

Det hade kanske varit på sin plats med en länk för detta låter som rent påhitt?

Du pratar om "channel stuffing" av konsoler vilket uppenbarligen inte skett.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det hade kanske varit på sin plats med en länk för detta låter som rent påhitt?

Jag tyckte det var dumt att länka till twitter när nån skriver med japanska tecken, då översättningsprogrammet inte är helt hundra...och efterfrågade om nån har info om det på annat språk.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Jag tyckte det var dumt att länka till twitter när nån skriver med japanska tecken, då översättningsprogrammet inte är helt hundra...och efterfrågade om nån har info om det på annat språk.

Så det finns inte något bakom påståendet mer än ett rykte på twitter där någon frågar om mer info?

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Jag tyckte det var dumt att länka till twitter när nån skriver med japanska tecken, då översättningsprogrammet inte är helt hundra...och efterfrågade om nån har info om det på annat språk.

Du har väl rimligen läst om det någon annanstans först eller brukar du besöka japanska konton och autoöversätta?

Skrivet av Ac3 Toni:

Han räknade ut att pengarna motsvarade 13 miljoner konsoler.

Vilka pengar?

Du påstår att "Sony gått back $31.3 miljarder".

Både Sony som helhet och PS-avdelningen går med vinst.

Medlem
Skrivet av Margy:

Du har väl rimligen läst om det någon annanstans först eller brukar du besöka japanska konton och autoöversätta?

Vilka pengar?

Du påstår att "Sony gått back $31.3 miljarder".

Både Sony som helhet och PS-avdelningen går med vinst.

Twitter har auto-översättning, men den klarar inte av det jättebra när det är asiatiska tecken.
Jag vill bara veta detaljerna.

Enligt en del av en rapport jag läst har Sony skulder på 31.3 miljarder dollar.
Att dom går i vinst eller har bra rörelseresultat just nu är en helt annan sak.

Folk kan kalla mig fanboy eller vad dom vill, men MS har 2½ggr så mycket i skuld.
Skillnaden är att dom har mycket större möjlighet att betala skulderna.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Fast detta här:

Skrivet av Ac3 Toni:

Är det nån som följer ryktet om Sony och "channel stuffing" av PS5 som sägs vara anledningen till att Sony gått back $31.3 miljarder?
Finns det nån länk där man kan läsa mer utan att behöva kunna Japanska?

Och detta här:

Skrivet av Ac3 Toni:

Twitter har auto-översättning, men den klarar inte av det jättebra när det är asiatiska tecken.
Jag vill bara veta detaljerna.

Enligt en del av en rapport jag läst har Sony skulder på 31.3 miljarder dollar.
Att dom går i vinst eller har bra rörelseresultat just nu är en helt annan sak.

Folk kan kalla mig fanboy eller vad dom vill, men MS har 2½ggr så mycket i skuld.
Skillnaden är att dom har mycket större möjlighet att betala skulderna.

https://i.ibb.co/wcBhFDr/F-zg-Ch-CXw-AAr-Jm-W.jpg

Är två helt skilda saker fattar du väl?!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Målstolparna har flyttats ganska långt från att Sony sysslar med "channel stuffing" och har skickat ut 15 miljoner osålda konsoler till att de precis som de flesta stora företag har lån.

Medlem

Har kikat runt i butiker i Stockholm för att titta på den nya slimen irl men ingen butik har den framme trots att kartongerna finns där. Sony måste ha hotat butikerna med att inte visa upp den förrän den gamla är utsåld.

Medlem
Skrivet av Margy:

Målstolparna har flyttats ganska långt från att Sony sysslar med "channel stuffing" och har skickat ut 15 miljoner osålda konsoler till att de precis som de flesta stora företag har lån.

Jag är bara uppriktig.
Fattar inte kritiken till att jag vill ha en källa att läsa så jag kan avgöra pålitligheten själv.
Vad fan vill ni jag ska säga?


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

123
Skriv svar