FZ Game Jam 2023 - Den stora tråden!

Medlem

Nu har jag i sista stund spelat alla spelen. Så roligt att följa detta varje år och hoppas på att man kanske vågar hoppa på tåget nästa år, (sagt det i flera år) men verkligen inte på så kort tid som det är nu. Sambon får rita och jag koda.
Det är duktigt gjort av alla att få ihop spel på den korta tiden.

Superbra jobbat.

Medlem
Skrivet av Lagers:

Nu har jag i sista stund spelat alla spelen. Så roligt att följa detta varje år och hoppas på att man kanske vågar hoppa på tåget nästa år, (sagt det i flera år) men verkligen inte på så kort tid som det är nu. Sambon får rita och jag koda.
Det är duktigt gjort av alla att få ihop spel på den korta tiden.

Superbra jobbat.

För framtida jams kanske man kan rösta på tidsåtgången, denna gången ville jag testa lite kortare spurt för att se om flera kom i mål. Min åsikt är att ett för långt jam leder lätt till avhopp pga för stora mål, sena starter, tar för mkt av ens tid osv, medans ett kort blir lite mer fokus på ett litet mål som är lättare att dra i mål. Vad tycker ni andra?

Nästa års general får ha det i åtanke 🙂

Medlem
Skrivet av Morti:

För framtida jams kanske man kan rösta på tidsåtgången, denna gången ville jag testa lite kortare spurt för att se om flera kom i mål. Min åsikt är att ett för långt jam leder lätt till avhopp pga för stora mål, sena starter, tar för mkt av ens tid osv, medans ett kort blir lite mer fokus på ett litet mål som är lättare att dra i mål. Vad tycker ni andra?

Nästa års general får ha det i åtanke 🙂

Superroligt och tack att du körde en Game jam i år
Jag själv tyckte att det var ganska bra med en vecka då man blir tvingad från början att inte ha för mycket idéer 😊
Game Jam 2021 var jag helt slut efter 3 veckor av sena nätter 😅

Medlem
Skrivet av Morti:

För framtida jams kanske man kan rösta på tidsåtgången, denna gången ville jag testa lite kortare spurt för att se om flera kom i mål. Min åsikt är att ett för långt jam leder lätt till avhopp pga för stora mål, sena starter, tar för mkt av ens tid osv, medans ett kort blir lite mer fokus på ett litet mål som är lättare att dra i mål. Vad tycker ni andra?

Nästa års general får ha det i åtanke 🙂

Du har en poäng där, att ha för mycket tid kan leda till för mycket pillande och krav på detaljer. Så importerad av bidragen och att de får ut en spel på de korta tiden. Om man har jobb och kanske barn och andra saker som slåss om tiden också. Följt Game jam i flera år och tycker det är en av höjdpunkterna på FZ.

Killmonday Games
Skrivet av Morti:

För framtida jams kanske man kan rösta på tidsåtgången, denna gången ville jag testa lite kortare spurt för att se om flera kom i mål. Min åsikt är att ett för långt jam leder lätt till avhopp pga för stora mål, sena starter, tar för mkt av ens tid osv, medans ett kort blir lite mer fokus på ett litet mål som är lättare att dra i mål. Vad tycker ni andra?

Nästa års general får ha det i åtanke 🙂

Tycker en vecka känns mest troligt att få ut nåt relativt spelbart och en omröstning nästa gång vore ett bra tillägg! Jag bangar inte ifall det körs ett jam även under vår-sommar-höst!


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem
Skrivet av Lagers:

Du har en poäng där, att ha för mycket tid kan leda till för mycket pillande och krav på detaljer. Så importerad av bidragen och att de får ut en spel på de korta tiden. Om man har jobb och kanske barn och andra saker som slåss om tiden också. Följt Game jam i flera år och tycker det är en av höjdpunkterna på FZ.

Kan bara säga att jag tycker det var en riktig utmaning att hinna med och fick skrota många idéer ju längre veckan gick. Alltid kul att utmana sig själv, men för att kunna komma närmare grundtanken med Nils så hade jag nog behövt lite längre tid. Barn, studier, vardagen i sig och att behålla en dräglig dyngsrytm gjorde att det kändes lite väl snävt.

Grymt jobbat alla, sjukt imponerad av vilken kreativitet det finns här på fz, år efter år! En absolut favorit tradition <3

Medlem
Skrivet av Morti:

För framtida jams kanske man kan rösta på tidsåtgången, denna gången ville jag testa lite kortare spurt för att se om flera kom i mål. Min åsikt är att ett för långt jam leder lätt till avhopp pga för stora mål, sena starter, tar för mkt av ens tid osv, medans ett kort blir lite mer fokus på ett litet mål som är lättare att dra i mål. Vad tycker ni andra?

Nästa års general får ha det i åtanke 🙂

Jag tycker att en vecka var jättebra! Vi kom nog inte igång förrän på tisdagen och sen tänkte vi att vi ska göra det så litet som möjligt. Så jag röstar gärna på 1 vecka igen!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Morti:

För framtida jams kanske man kan rösta på tidsåtgången, denna gången ville jag testa lite kortare spurt för att se om flera kom i mål. Min åsikt är att ett för långt jam leder lätt till avhopp pga för stora mål, sena starter, tar för mkt av ens tid osv, medans ett kort blir lite mer fokus på ett litet mål som är lättare att dra i mål. Vad tycker ni andra?

Nästa års general får ha det i åtanke 🙂

Tycker en vecka är perfekt. Längre tid gör bara att jag blir utmattad och kanske skippar. Två dagar är för kort eftersom jag endast kan sitta mellan 21-23 på kvällarna i bästa fall. Så för min del är en vecka helt perfekt 🤩

Bra jobbat med modereringen, Morti!

Medlem

Resultatet är inne!

Det var en väldigt jämn topplista detta året

På plats nr 1 har vi Yulefroyd - @bloat, bra jobbat och grattis!

Sedan har vi en delad 2a plats för Tennisaurus Rex - @RiddarKatig och Four weeks until Christmas - @Burresnurre

Och till sist har vi en delad 3e plats för Sneaky Santa! - @ClockWise och Santa Game 1 - @Hanzo

Resterade låg rätt jämt under med. Bra jobbat allihopa och kul att vi fick in så många spel. Dags att se fram emot Game jam 2024

Medlem

GRATTIS!!!

BRA JOBBAT ALLIHOPA!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Morti:

Resultatet är inne!

Det var en väldigt jämn topplista detta året

På plats nr 1 har vi Yulefroyd, bra jobbat och grattis!

Sedan har vi en delad 2a plats för Tennisaurus Rex och Four weeks until Christmas

Och till sist har vi en delad 3e plats för Sneaky Santa! och Santa Game 1

Resterade låg rätt jämt under med. Bra jobbat allihopa och kul att vi fick in så många spel. Dags att se fram emot Game jam 2024

(Alla har inte samma nick på itch så svårt att para ihop spelen med användaren här på fz så nämnde bara spelen nu , hojta till i tråden/skicka pm om ni vill ha era fz namn bredvid spelen)

Grattis Yulefroyd till första plats
Och vi andra som han skapa något på en vecka 😊

Medlem

En värdig vinnare! Skrämde slag på mig så det lyckades med vad det försökte göra också, grattis!

Medlem

Yulefroyd var grymt bra! Välförtjänt vinst! Grattis! Tack och förlåt till alla som genomled mitt spel med

Medlem

Grattis och tack @Morti som arrangerade allt. Ser fram emot att vara med nästa år igen 😄

Killmonday Games
Skrivet av Morti:

Resultatet är inne!

Det var en väldigt jämn topplista detta året

På plats nr 1 har vi Yulefroyd, bra jobbat och grattis!

Sedan har vi en delad 2a plats för Tennisaurus Rex och Four weeks until Christmas

Och till sist har vi en delad 3e plats för Sneaky Santa! och Santa Game 1

Resterade låg rätt jämt under med. Bra jobbat allihopa och kul att vi fick in så många spel. Dags att se fram emot Game jam 2024

(Alla har inte samma nick på itch så svårt att para ihop spelen med användaren här på fz så nämnde bara spelen nu , hojta till i tråden/skicka pm om ni vill ha era fz namn bredvid spelen)

Ooo tack för rösterna, det värmer! Tycker också att Morti gjorde ett toppenjobb att hålla i det hela och hoppas det fortsätter


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Jag har försökt lista ut vilka som vann.
Efter att ha läst kommentarerna i tråden så har jag åtminstone identifierat alla på prispallen.

Prispallen

1. Yulefroyd - @bloat
2. Tennisaurus Rex - @RiddarKatig
2. Four weeks until Christmas - @Burresnurre
3. Sneaky Santa - @ClockWise
3. Santa Game 1 - @Hanzo

Jag vet inte om FZ.se eller Morti har planerat något pris förutom äran som sådan. I vilket fall ville jag bjuda alla på prispallen på något litet så kolla era PM.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag har försökt lista ut vilka som vann.
Efter att ha läst kommentarerna i tråden så har jag åtminstone identifierat alla på prispallen.

Prispallen

1. Yulefroyd - @bloat
2. Tennisaurus Rex - @RiddarKatig
2. Four weeks until Christmas - @Burresnurre
3. Sneaky Santa - @ClockWise
3. Santa Game 1 - @Hanzo

Jag vet inte om FZ.se eller Morti har planerat något pris förutom äran som sådan. I vilket fall ville jag bjuda alla på prispallen på något litet så kolla era PM.

Tack 😊

Medlem

Grattis alla vinnare och deltagare!

Jag är grymt imponerad av alla som deltagit och petat ut ett lir på vecka. Tycker att det var kul att spela samtliga spel då vartenda ett faktiskt väckte någon form av känsla, vare sig det var julkänsla, myskänsla, nostalgi eller något annat (typ ren och skär skräck!) förmedlat med antingen spelmekaniken, grafiken, musiken eller ljudeffekterna.

Snyggt jobbat och tack för att vi får spela era spel! 💪😁

Chefredaktör

Grattis @bloat och alla ni andra som lagt ner själ och hjärta i detta.
Så grymt jobbat!!!! ❤️❤️❤️❤️

Medlem

Det har varit galet kul att delta! Och ett speciellt tack till @Morti som chefade det hela, och @Hanzo för det fina priset! <3

Medlem

Bra jobbat alla deltagare och gratulerar till vinnarna!

Kan man kanske hoppas på en artikel där vinnaren eller Top3 intervjuas om tankar, process etc? Kan vara intressant december läsning.

Skribent

Fan vad grymma ni är! Imponerande att kunna få ihop såna här grejer på så kort tid.

Medlem

Grattis till alla vinnare! 🥳 Det var otroligt roligt att vara med men det var nog rätt lagom med en veckas jam, man var ganska sliten efter en hel vecka med sena kvällar. Men det tände den lilla spelutvecklingslågan igen som varit lite släckt ett tag. Kommer nog fortsätta jobba på Crazy Santa även framöver. Vem vet, kanske det kan släppas lagom tills nästa jul?

Medlem

Tack till Morti som arrangera årets GameJam!
Tack för en rolig och utvecklande GameJam!
Tack till alla som deltog och alla som rösta!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skriv svar