Diskutera – Vilken Xbox-konsol är din favorit?

Medlem

Ägde aldrig första, men röstar för första ändå, Den kan inte ha varit sämre än 360.

Mitt 360 var i tyskland för reparation längre tid än fungerande vid tvn. Bytte till Playstation efter den erfarenheten.

Medlem

Aah, 360 tiden ❤️

Trots red ring of Death och en fläkt som lät som en jetmotor så har den konsollen en speciell plats i hjärtat.

Medlem

Absolut första xboxen, har kvar den inkopplad under tvn ännu.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Xbox 360, utan konkurrens, jösses vad många bra spel som släpptes. Och då skickade jag ändå iväg den 4 gånger på lagning.

Medlem

[/360blabla]
Series s är oförlåtligt... buss på dem sony!
[360blabla]


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Hade galet kul med min 360 när det begav sig. Guitar hero, alla arkadspel, GOW och annat smaskens.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

OG Xbox. Xbox 360 hade bra spel och mjukvara men det var en riktig RMA maskin med en DVD-läsare som skulle kunna överrösta en lövblås.

Medlem

Rent nostalgiskt är det första Xboxen. Men förnuftsmässigt är det Series X. Väldigt prisvärd, otroligt tyst och sval och snabb!

Medlem

Xbox tre hundra sextio (360)

Medlem
Skrivet av xverminator:

Xbox tre hundra sextio (360)

Jag kommer aldrig uttala den annorlunda!

Medlem

Gillar inte någon av dem. Har en Series X, utlånad sen ett år till syrrans knodds. Där uppskattas den desto mer

Medlem

360:n kändes grym när man la vantarna på den. Handkontrollerna var perfekta på den tiden. Första xboxens handkontroll, not so much…

Medlem

PC master


signatur

//monster

Medlem

Fostrad i gamla Xboxen... men visst, 360'n hade fler musklertitlar.. så kanske 360 då...

Här är min gamla "Betta"


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem

Jag har ljuvaste minnen från samtliga Xbox men om jag måste välja så är Xbox 360 på topp. Spel med vänner framför allt.

Medlem

XSX. Så mycket valuta för pengarna.

Medlem

Första. Hade chippat min så spelade ny spel varje dag. Var roliga tider för en 15 åring. Halo 4 player eller 8 player local MP var löjligt kul också.
Men har även bra minnen med 360. Speciellt gears, sen var kinect en kul förfest pryl. Men spelade mest pc den generationen.

Medlem

360:n (det är dock den enda Xbox:en jag ägt), Höll på en del med custom firmare och flashade DVD-läsarna på polarnas boxar så vi fattiga studenter kunde piratkopiera ☠️ Det var tider!

Medlem

Får nog säga original Xbox ändå. Första Halo var banbrytande. Sen gillade jag verkligen One S men det var tack vare att jag kunde spela alla gamla 360 spel som jag missat för att jag aldrig ägde en 360. Play anywhere var också grymt då man kunde fortsätta spela när datorn blev upptagen.

Medlem

Fick tag på en hackad orginal Xbox en gång i tiden.

Det roliga är att jag då aldrig spelade xbox spel på den utan det var emulatorer och så hade jag den kopplad till datorn så att det gick att spela nerladdad film och mp3 på den som ett mediacenter.

Annars är det Xbox series X som är min riktiga erfarenhet av Xbox.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

360 helt klart. Tyvärr kommer vi nog aldrig få se en sådan generation igen och definitivt aldrig mer ett sådant generationsskifte som det mellan Xbox och X360. Jäklar vad bra spel det kom, mycket skit också såklart men även skiten höll en betydligt högre kvalitet än vad bottenskrapet har idag. En del är så dåliga idag att jag snart troligen är beredd att betala för att slippa se skiten i butikerna.

Medlem

Har bara haft 360 och 360 slim. 360it fick RROD och vi fick betala mellanskillnaden till ett slim om jag minns rätt. Många timmar Halo Reach, Banjo Kazooie nuts and bolts och senare GTA V.

Medlem

Original Xbox, fick uppleva tre första Splinter Cell på den maskinen vilket gjöt min kärlek till stealth action spel


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Series X faktiskt. Att inte ha något som låter som en jet-motor i vardagsrummet är det jag uppskattar allra mest.

Medlem

Köpte Xbox OG på releasedagen. Kön var lång på OnOff i jönköping (Inte!). Har haft alla versioner från då till nu (förutom Series S).
Min favorit är nog ändå Xbox One. Då satte microsoft mycket på plats som följt med till Series X.

Medlem

Xbox 360. Kommer ihåg när Jet Pack kom med den.....igen och igen.....och igen. Så jag packade aldrig upp den sista vändan den var till supporten och blev "fixad". Den är i en låda nästgårds min Amiga 1200 och Saturn. Efter det så har jag inte rört en Xbox och kör mest Ps och Pc.

Medlem
Skrivet av Sailcat:

360:n kändes grym när man la vantarna på den. Handkontrollerna var perfekta på den tiden. Första xboxens handkontroll, not so much…

<Uppladdad bildlänk>

Ja, 360 hade den första handkontrollen som satt bekvämt i mina händer. Hade Sony inte gjort om designen på sin kontroll mellan PS3 och PS4 så hade jag aldrig bytt till Playstation.

Medlem

Min favorit är XSX. Mina varmaste minnen kommer dock från tiden med original-Xbox och då särskilt från spelen Morrowind, KOTOR, Shenmue 2, Half-Life 2 samt Halo.

Medlem

Xbox 360 pga kontrollen var ovanligt skönt än vad man var van vid. De hade spenderar massor med pengar för få fram en bra kontroll och de lyckades med tycker jag.

Medlem
Skrivet av takaii:

Xbox 360 pga kontrollen var ovanligt skönt än vad man var van vid. De hade spenderar massor med pengar för få fram en bra kontroll och de lyckades med tycker jag.

Håller helt med! Efter Gamecube-kontrollen håller jag den som den bästa någonsin! Har bara hunnit testa PS5-kontrollen som hastigast så har ingen riktig uppfattning om den, minns att den låg skönt i handen men ingenting speciellt så tror de behåller sina tronplatser.

Skriv svar