Starship Troopers: Terran Command vinner TIGA-priset för bästa strategispel

Robot
Starship Troopers: Terran Command vinner TIGA-priset för bästa strategispel
Medlem

Det existerar ju knappt några riktiga strategispel nu för tiden (där man har en bas).. senaste stora RTSet var väl floppen AoE 4

Releasehästryttare
Skrivet av Majorkraft:

Det existerar ju knappt några riktiga strategispel nu för tiden (där man har en bas).. senaste stora RTSet var väl floppen AoE 4

Under 2024 skall det släppas en rejäl bunt med RTS spel så håll ut!

Medlem

Tycker alien marauder är bättre, men det är fortfarande i early access. Det är typ en blandning mellan Starcraft och they are billions.
Age of darkness är nice också, det är en blanding mellan Warcraft och they are billions. Är dock inte fan av att dom släpper små delar av kampanjen istället för att vänta och släppa hela kampanjen istället.

Spelade igenom Star ship troppers, det är klart en av dom bättre rts spelen som släppts senaste åren.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skribent
Skrivet av rmpyro:

Tycker alien marauder är bättre, men det är fortfarande i early access. Det är typ en blandning mellan Starcraft och they are billions.
Age of darkness är nice också, det är en blanding mellan Warcraft och they are billions. Är dock inte fan av att dom släpper små delar av kampanjen istället för att vänta och släppa hela kampanjen istället.

Spelade igenom Star ship troppers, det är klart en av dom bättre rts spelen som släppts senaste åren.

Måste kolla in spelen du nämnde.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Aliens: Dark Descent är riktigt nice också. Men det är ett tactical rts. Om man är ett alien fan, så gillar man nog det spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skribent
Skrivet av rmpyro:

Aliens: Dark Descent är riktigt nice också. Men det är ett tactical rts. Om man är ett alien fan, så gillar man nog det spelet.

Det spelar jag på Xbox just nu. Riktigt bra spel som fångat Alienkänslan.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Devan:

Under 2024 skall det släppas en rejäl bunt med RTS spel så håll ut!

https://youtu.be/Rb_vmlGiOpI

Vill också rekommendera folk att hålla koll på "last train home" som faktiskt släpps snart
https://www.youtube.com/watch?v=DhqorBOSI0Y

Medlem

Är inte nya Dune-spelet RTS med bas?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Är inte nya Dune-spelet RTS med bas?

Det är ju omgångsbaserat som jag förstod. Så inte ett RTS...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är ju omgångsbaserat som jag förstod. Så inte ett RTS...

Åh faan! Trodde det var som Westwoods Dune-spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Dune spice wars väldigt bra rts

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Åh faan! Trodde det var som Westwoods Dune-spel.

Nja, Dune Spice Wars var mycket mer resurshantering, politik och annat som inte hör hemma i ett RTS (resurshantering bortsett).
Jag är glad det fanns på Gamepass när jag hade det så man inte pröjsade. Jag hoppades på något liknande Westwood spelet men tji fick jag.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar