CoD: Modern Warfare 3 är 110 kr dyrare till konsol än andra AAA-spel

Medlem

Precis som när horse armor var uppseendeväckande (som dlc i Oblivion) så är priset på CoD detsamma. Men om 1-2 år är det normen. Det här är framtiden.

Medlem

Störande att vi ska ha euro priser.

Medlem

Ska man vara djävulens advokat så är väl CoD ett sådant spel som de kan ta 1000kr för eftersom ”normies” betalar bara och är ej intresserad av spel i stort.
Samma sak med FIFA osv.
Det är hemska priser men om folk betalar, varför ska de inte ta det priset?

Vi kan tala om dystopi osv. men dessa människor köper ett blommigt skin till sin glock för 499kr om de kan.

Man får bredda sina vyer och ge sina pengar och sin kärlek till företag som skapar konst istället för att mjölka sina kunder(!).

Medlem
Skrivet av MartaaN:

Jag har köpt det för det priset och har hur kul som helst i multiplayer, kampanjen va väl sådär men överlag är ja väldigt nöjd, Spelat multiplayer ihop med polarna ett par timmar varje kväll sen det släpptes, vet inte om ja definerar mig som en dumjävel dock 🤔

Det är bra att du har kul och det unnar jag dig, men du är med och bidrar till utvecklingen som vi ser

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Precis som när horse armor var uppseendeväckande (som dlc i Oblivion) så är priset på CoD detsamma. Men om 1-2 år är det normen. Det här är framtiden.

Tror samma här. Men det enda sättet att komma undan är att rösta med plånboken. Att gnälla i ett litet svenskt spelforum hjälper nog föga.

Själv har jag nog inte köpt ett spel för mer än 399kr de senaste åren. Bra att ha en backlogg man fyller på i reorna.

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Beror väl på en rad olika saker: utvecklarnas girighet. Samt att den svenska kronan har tappat mycket i värde.

Men den som köper CoD för 900 spänn är fan galen!

Ok. Då är jag galen. 🥳🤑🙃


signatur

autograph

Medlem

Kommer inte detta till gamepass snart? För skulle inte alla spel under Microsofts paraply komma dit eller blir det först när de skaffat olika nivåer?

Medlem

När jag såg priset första gången trodde jag det var något deluxe variant…
Dock ännu mera galet att digitala butiker kan ta 849 för spel när du får det billigare fysiskt.
Gillar dock att vissa spel bryter trenden med högre priser som AC:Mirage, Alan Wake 2, kommande Alone in the Dark.

Medlem

Activision borde se och lära av Larian som släpper en fysisk lyxutgåva av Baldurs Gate 3 som inkluderar spelet + massa som kostar mindre än vad en digital utgåva av tidernas sämsta COD gör.

De stora drakarnas girighet vet inga gränser och det ser vi i alla branscher. Bojkotta och sluta stöd skiten.

Medlem
Skrivet av baggso:

Ska man vara djävulens advokat så är väl CoD ett sådant spel som de kan ta 1000kr för eftersom ”normies” betalar bara och är ej intresserad av spel i stort.
Samma sak med FIFA osv.
Det är hemska priser men om folk betalar, varför ska de inte ta det priset?

Vi kan tala om dystopi osv. men dessa människor köper ett blommigt skin till sin glock för 499kr om de kan.

Man får bredda sina vyer och ge sina pengar och sin kärlek till företag som skapar konst istället för att mjölka sina kunder(!).

Instämmer delvis. Jag köpte mw2 förra året (men kommer inte köpa mw3) och kan inte minnas att cod nånsin varit såhär dyrt! Föregående års kampanj verkar ju ha varit rätt så mycket saftigare. Sen tjänar ju också spel som fifa och cod mycket pengar på skins och dylikt, precis som du säger, men jag tycker att det bara är ett skäl till att hålla nere grundspelspriset. Som spelare vill man ju få så mycket av kakan som möjligt, särskilt om den redan är dyr. Läste hursomhelst att spelare som lirat mw2 kan ta med sig skins som de redan äger till mw3, och det är ju schysst från Activisions sida iaf:)

Medlem

ingen risk att jag betalar så mkt för en total cashgrab som denna. pinsamt att dom gör såhär öht


signatur

//monster

Medlem
ALAN WAKE 2
Skrivet av HaxXt:

Kan tänka mig betala rejält för ett riktigt fint AAA-lir. Absolut inte detta skräp dock, ihopsatt av giriga apor i spetsen med foliehatt och en banan i röven.

Eller vem försöker jag lura, nyskapade AAA-titlar beståendes av passion och kreativitet finns inte längre.

Kolla in Alan Wake 2 där kan du finna det du söker i form av kreativitet, passion, utsökt grafik, fantastisk story som pändlar mellan 2 välgjorda huvudpersoner. Otroligt vasst spel av finnarna. Bara de använder sin berömda acnekräm...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av wallde:

så sjukt smutsig marknaden har blivit.... nada kärlek. bara pengar....

Eller hur, jag som bara vill ha coola spel och inte betala för det pga jag vill ha mina pengar... det är generöst och självuppoffrande det!

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Kommer inte detta till gamepass snart? För skulle inte alla spel under Microsofts paraply komma dit eller blir det först när de skaffat olika nivåer?

Activisions spel börjar komma 2024 till gamepass. Dom har dock inte sagt när och vilka spel som kommer först.
Men kostar CoD 900 spänn så kan jag lika gärna vänta med att spela det tills det hamnar på gamepass, så jäkla spännande spel är det inte.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Nä men vi har högre lön och mer pengar.. Kunde företagen sätta individuella priser ner till varje person så hade de gjort det.

Har inget med det att göra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Krävde pengarna tillbaka på Steam för spelet o fick mina pengar tillbaka.

Seriöst de sämsta cod sen WW2 versionen. Single player campaign är så dålig.. multiplayer är full med fuskare och förutom " ny" gamla kartor är inget mytt gjirt eller förändrat..
70 euro för en DLC är fan skrattretande

Köp inte spelet mitt råd

Medlem

Tack, men nej tack. Det bidde inget köp.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

959 för dynga som inte är värt ens 9:59:-

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sinnessjukt pris, hoppas konsumenterna säger ifrån.

Skrivet av Dudinkalv:

Nästan 1000 spänn för standardutgåvan av ett hoplappat spel som snittar 55 på Metacritic? Skoja min doja, jag hoppas att inte en enda dumjävel till gamer ger dem sina pengar.

Tyvärr så ligger det tvåa efter FC 24 (gamla Fifa) på topplistan i Playstations digitala butik så jag tror inte folk bryr sig.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av baxtex:

Nä men vi har högre lön och mer pengar.. Kunde företagen sätta individuella priser ner till varje person så hade de gjort det.

Högre lön?, har vi i sverige högre löner än norge???

Medlem
Skrivet av autograph:

Ok. Då är jag galen. 🥳🤑🙃

Ja lite iaf 😅

Folk får göra vad dem vill med sina egna pengar. Men för egen del tycker jag inte att det är en rimlig summa att betala 900 kronor för ett spel. Framförallt inte för spel som är kopior på fjolårets spel, som exempelvis CoD eller FIFA/FC.

Medlem

Skaplig cashgrab. Man släpper typ ett DLC varje år till priset av ett skitdyrt AAA-spel.

Medlem

Finns ju snart ingen anleding att ha konsoller, inte stationära i alla fall. De må vara något smidigare och något billigare (beroende på hur man ser det) men laddtid etc. är ju en PC lika bra på nu.
Sen kan man ju alltid ha en klen liten dator i vardagsrummet och spela via Parsec.

Medlem
Skrivet av wallde:

så sjukt smutsig marknaden har blivit.... nada kärlek. bara pengar....

Det är kunden som bestämmer marknaden.

Medlem

Jag läser ofta på fz att folk tycker spel är för billiga osv. Så det här bör ju vara glada nyheter.

Medlem

Att kunna utnyttja Sverige är en tradition sedan 70-talet. Cucks never complain typ.

Medlem
Skrivet av wallde:

så sjukt smutsig marknaden har blivit.... nada kärlek. bara pengar....

Finns ändå gott om spel som görs med Kärlek. Släpp de stora företagen och gå vidare i livet.

Medlem

Nu vet jag varför det är dyrare i Sverige, de har översatt och dubbat hela spelet på svenska som ett alternativ.

Medlem

Borde väl komma på gamepass ganska snart? Jag kan tänka mig att dra igenom några kampanjer. Dom brukade vara bra.

Medlem

Skrattretande prissättning som vanligt på många av dagens sk AAA-spel.
Vad som oftast är AAA är prissättningen, kvaliten på underhållningen kan däremot diskuteras


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar