Kaiserpunk är ett storskaligt strategispel där första världskriget aldrig slutade

Robot
Kaiserpunk är ett storskaligt strategispel där första världskriget aldrig slutade

En kombination av stadsbyggande och krigsstrategi.

#Kaiserpunk, #Overseer-games


Medlem

Intressant setting (roligt att telefonen ville rätta till fettintag) och roligt upplägg. Blir något att hålla utkik efter.

Medlem
Medlem

Detta och sen lägg till strider likt total war!! =o

Medlem
Skrivet av norrby89:

Detta och sen lägg till strider likt total war!! =o

Tror inte det går att göra på ett vettigt sätt med så moderna vapen som under första världskriget.

Medlem

Blandning mellan anno1800 o total war. Kan bli intressant 😊😊😊

Skrivet av Lilagröt:

Tror inte det går att göra på ett vettigt sätt med så moderna vapen som under första världskriget.

Funkade väldigt bra i Fall Of The Samurai. Ser ingen anledning till att det inte skulle gå.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Funkade väldigt bra i Fall Of The Samurai. Ser ingen anledning till att det inte skulle gå.

Okej aldrig testat det. Men med tanke på vilken precision och eldhastighet vapnen hade under första världskriget så tror inte jag det blir bra.

Edit det spelet du pratar om utspelar sig ju under samma tid som inbördeskriget i usa. Rätt stor skillnad mot hur trupperna var utrustade under första världskriget.

Medlem

Låter intressant, det kanske redan finns sådana spel men jag saknade lite att man inte kunde bygga städer när jag spelade EU4 som allra mest.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Tror inte det går att göra på ett vettigt sätt med så moderna vapen som under första världskriget.

Finns en ww1 mod till Napoleon total war om jag minns rätt 🤔

Medlem

Finns en mod till Heart of Iron om man vill spela ett kaiser senario med samma tema som detta spel

Medlem
Skrivet av noyart:

Finns en ww1 mod till Napoleon total war om jag minns rätt 🤔

Okej hur funkar det då? För står soldaterna i klungor på 200 gubbar och skjuter som i ex empire total war men med ”moderna” vapen blir det ju rätt löjligt.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Okej hur funkar det då? För står soldaterna i klungor på 200 gubbar och skjuter som i ex empire total war men med ”moderna” vapen blir det ju rätt löjligt.

Minns faktiskt inte, du får googla. WW1 var väl inte enbart trench warfare ^^

Medlem
Skrivet av noyart:

Minns faktiskt inte, du får googla. WW1 var väl inte enbart trench warfare ^^

Nej det var ju annat med. Men det jag förknippar ”totalwar” strider med ser jag inte hur det skulle fungera med ww1 teknik. Får söka lite i morgon om jag kommer ihåg. 😛

1
Skriv svar