Rykte: Kaitlyn Dever kan knipa rollen som Abby i HBO:s The Last of Us

Robot
Rykte: Kaitlyn Dever kan knipa rollen som Abby i HBO:s The Last of Us

Hon var även en kandidat för rollen som Ellie.

#Hbo, #The-last-of-us, #Tv-serier


Medlem

haha, för Ellie och Abby ser så lika ut...


signatur

I drank what?

It's not a lake, it's an ocean

Jag ville se henne i rollen som Ellie.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har inga högre förväntningar på säsong 2 tyvärr. Ganska blek första med ett par avsnitt som stack ut en aning.

Moderator | Testpilot

Taggad på säsong 2! Tyckte första var riktigt bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem

Abby i spelet var ju lite biffig och grov, Kaitlyn känns liten och nätt. Aja, de hittar väl på något där.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Har inga högre förväntningar på säsong 2 tyvärr. Ganska blek första med ett par avsnitt som stack ut en aning.

Vad hade du velat se annorlunda? Jag tycker serien var 10/10. To m frugan som inte alls gillar den typen av serier tyckte den var hur bra som helst.

Medlem

Dags för henne att börja pumpa i sig stora mängder testosteron och börja gymma då.

Medlem

Känner inte till den skådisen sen innan men googlade lite bilder och kan lugnt säga att utseendemässigt så hade hon passat riktigt bra som Ellie till skillnad från Bella Ramsey. Fast karaktärsmässigt så spelade Ramsey rollen som Ellie riktigt bra. Är duktigt peppad inför nästa säsong av serien!


signatur
Medlem

Ser inte likheten med Abby.
Men kunde Abby fixa sin kropp när samhället förfallit har ju skådespelerskan en fördel. Finns ju en del hjälpmedel om vi säger så.

Medlem

Jag litar på skaparna nu, så mycket kontroverser som de jobbat sig igenom med bravur enligt mig. Vet inte hur ett misslyckande ska kunna ske här. Ser mycket framemot säsong 2.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Vad hade du velat se annorlunda? Jag tycker serien var 10/10. To m frugan som inte alls gillar den typen av serier tyckte den var hur bra som helst.

Jag vet inte riktigt. En Ellie som inte bara känns som en jobbig skitunge till att börja med😄. Tycker castingen känns sådär och har inte övertygat mig alls än sålänge, lite för mycket B-känsla.
Kan inte riktigt sätta fingret på det men det är nått som skaver iaf. Gillade dock Henry och Sam, de kändes helrätt, likaså Bill och Frank och avsnittet med de två var nog det bästa på hela säsongen.
Kanske beror på att det är sån kontrast formaten emellan. Att uppleva världen på egen hand i spelen känns så mycket mer än att bara vara en passiv åskådare.

Medlem

Tycker personligen att de skulle bytt plats på skådespelarna. Kaitlyn Dever som Ellie och den nuvarande Ellie som Abby.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag vet inte riktigt. En Ellie som inte bara känns som en jobbig skitunge till att börja med😄. Tycker castingen känns sådär och har inte övertygat mig alls än sålänge, lite för mycket B-känsla.
Kan inte riktigt sätta fingret på det men det är nått som skaver iaf. Gillade dock Henry och Sam, de kändes helrätt, likaså Bill och Frank och avsnittet med de två var nog det bästa på hela säsongen.
Kanske beror på att det är sån kontrast formaten emellan. Att uppleva världen på egen hand i spelen känns så mycket mer än att bara vara en passiv åskådare.

Kan hålla med dig till viss del, både Bella och Pedro gör karaktärerna väldigt bra, men av någon anledning tycker jag inte att dom känns rätt. Känns mest som att Pedro och Bella fick rollerna för att det är välkända namn, även om dom är duktiga skådisar.

Förmodligen är jag väl bara påverkad av spelen för mycket och spelkaraktärernas utseende, föll ju pladask för hela världen när första spelet kom ut för många år sen.

Kan däremot köpa den här tjejen som Abby utifrån trailern, förutsatt att dom gör henne större som andra påpekat redan. Hade nog dock hellre sett henne som Ellie

Medlem

Hoppas dom med säsong 2 vågar gå ännu mera utanför spelet med nyskrivna delar, utan tvekan dom som var bäst i säsong 1. Märks att spel, även välskrivna sådana, fortfarande inte är på nivå med tv när det kommer till story och karaktärer.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av gundemannen:

Hoppas dom med säsong 2 vågar gå ännu mera utanför spelet med nyskrivna delar, utan tvekan dom som var bäst i säsong 1. Märks att spel, även välskrivna sådana, fortfarande inte är på nivå med tv när det kommer till story och karaktärer.

Nåja, det finns gott om spel med riktigt starkt manus (och gott om TV med riktigt svagt sådant).

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag vet inte riktigt. En Ellie som inte bara känns som en jobbig skitunge till att börja med😄. Tycker castingen känns sådär och har inte övertygat mig alls än sålänge, lite för mycket B-känsla.
Kan inte riktigt sätta fingret på det men det är nått som skaver iaf. Gillade dock Henry och Sam, de kändes helrätt, likaså Bill och Frank och avsnittet med de två var nog det bästa på hela säsongen.
Kanske beror på att det är sån kontrast formaten emellan. Att uppleva världen på egen hand i spelen känns så mycket mer än att bara vara en passiv åskådare.

Bella Ramsey version av Ellie är ett litet psykopatiskt monster haha. Jag frågade Troy Baker angående ilskan och empatilösheten hos Ellie och fick svar att "This is a different version of Ellie. She's a lot more violent. She's violence. And she will find a common ground with Joel to deal with that". Någonting i den stilen var svaret, minns inte exakt, det antyder att hon är någon förkroppsligad version av våldsamhet. Jämför man med Ashley-spel-Ellie som är väldigt emotionellt mogen, barnslig humor, oskyldig syn på världen och full av empati. Bella-Tv-Serie-Ellie är raka motsatsen, vilket jag tyckte var en försämring.

Medlem

Håller med det som redan sagts. Hon skulle ha spelat Ellie i stället.

Undrar varför de ens gjorde Abby så musklig i spelet till att börja med. Det verkar ju ändå inte ha spelat någon roll i slutändan.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Gen:

Abby i spelet var ju lite biffig och grov, Kaitlyn känns liten och nätt. Aja, de hittar väl på något där.

För min del hoppas jag att de fixar en av spelet stora brister i just detta.

Om Naughty Dogs mål var att vi skulle känna sympati för "andra sidan", varför i helsike designade de inte den nya karaktären till att påminna mer om Ellie? Abbys del ska visserligen mer efterlikna Joels resa i del 1, visa styrka och omhändertagande men jag tror bryggan mellan Abby och Ellie hade varit tydligare om de hade liknande roller i sina respektive samhällen men också påminde om varandra rent visuellt. Det kanske låter sjukt ytligt men jag menar inte utseende i form av attraktion, utan liknande fysiska attribut, ålder och personlighet som skulle kunna få spelaren att ibland glömma att de inte längre spelar Ellie.

Abby och Ellie borde ha påmint mer om varandra helt enkelt – på alla sätt.

Edit: Tog bort en del för att inte spoila något. Har ett längre resonmang här.

Det här är exempelvis en tidig konceptskiss på Abby från en bok om Last of Us Part II.

Medlem

Jag är livrädd för säsong 2.
Jag tror att i denna "woke" värld så kommer dom inte våga följa handlingen från spelet, ni som spelat 2an vet vad jag syftar på.

Jag blev med chokad av den handlingen men jag tyckte det var sjukt modigt av dem att göra detta, hela syftet med storyn är våld föder våld, hämnd föder hämnd och ja detta illustrerar det ganska brutalt effektivt. Hoppas dom vågar följa spelet!

eld
Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag är livrädd för säsong 2.
Jag tror att i denna "woke" värld så kommer dom inte våga följa handlingen från spelet, ni som spelat 2an vet vad jag syftar på.

Hade för mig att folk kallade spelet en woke-agenda, så du behöver nog inte oroa dig.

Medlem

Hoppas innerligen att dom följer 2ans story, fantastisk vemod rakt igenom.

Medlem
Skrivet av eld:

Hade för mig att folk kallade spelet en woke-agenda, så du behöver nog inte oroa dig.

Jo så var det iofs men det var väl mest för att dom valde en "biffig" tjej som bröt "metan" lite. Jag är sjukt anti-woke men här tyckte jag det var överdrivet, jag tyckte inte TlOu2 var överdrivet Woke faktiskt. Tvärt om faktiskt, det var ju sjukt brutalt....sen att hon var biffig och att Ellie var lesbisk...det var ju inte för WOKE-reasons utan mer för att det var logiskt och passade.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jo så var det iofs men det var väl mest för att dom valde en "biffig" tjej som bröt "metan" lite. Jag är sjukt anti-woke men här tyckte jag det var överdrivet, jag tyckte inte TlOu2 var överdrivet Woke faktiskt. Tvärt om faktiskt, det var ju sjukt brutalt....sen att hon var biffig och att Ellie var lesbisk...det var ju inte för WOKE-reasons utan mer för att det var logiskt och passade.

100% det känns som att jag blir glaslightad att det var woke. Sedan spelade jag det själv och märkte att det är inte woke överhuvud taget. Jag tror det är många där ute som har missat någon som kunde bli deras livs bästa spelupplevelse

Medlem
Skrivet av itsnotme:

100% det känns som att jag blir glaslightad att det var woke. Sedan spelade jag det själv och märkte att det är inte woke överhuvud taget. Jag tror det är många där ute som har missat någon som kunde bli deras livs bästa spelupplevelse

Det finns ju ytterligare en karaktär som kan vara en anledning till att folk tycker det är woke, en som jag personligen inte riktigt förstod just det syftet med. Vill inte riskera att spoila för folk, men att det är en person med koppling till Abby borde väl vara lugnt att säga.

Dock så tycker jag folk skriker woke lite väl lättvindigt nuförtiden.

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:

Det finns ju ytterligare en karaktär som kan vara en anledning till att folk tycker det är woke, en som jag personligen inte riktigt förstod just det syftet med. Vill inte riskera att spoila för folk, men att det är en person med koppling till Abby borde väl vara lugnt att säga.

Dock så tycker jag folk skriker woke lite väl lättvindigt nuförtiden.

Det kan jag hålla med om. Det är gränsfall överrepresenterat. Den individens dilemma kunde ha haft ett annat tema.

eld
Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jo så var det iofs men det var väl mest för att dom valde en "biffig" tjej som bröt "metan" lite. Jag är sjukt anti-woke men här tyckte jag det var överdrivet, jag tyckte inte TlOu2 var överdrivet Woke faktiskt. Tvärt om faktiskt, det var ju sjukt brutalt....sen att hon var biffig och att Ellie var lesbisk...det var ju inte för WOKE-reasons utan mer för att det var logiskt och passade.

Hemligheten är väl att woke oftast inte är så speciellt woke när man släpper tvångstankarna runt woke och bara låter sig uppleva spelet istället.

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:

Kan hålla med dig till viss del, både Bella och Pedro gör karaktärerna väldigt bra, men av någon anledning tycker jag inte att dom känns rätt. Känns mest som att Pedro och Bella fick rollerna för att det är välkända namn, även om dom är duktiga skådisar.

Förmodligen är jag väl bara påverkad av spelen för mycket och spelkaraktärernas utseende, föll ju pladask för hela världen när första spelet kom ut för många år sen.

Kan däremot köpa den här tjejen som Abby utifrån trailern, förutsatt att dom gör henne större som andra påpekat redan. Hade nog dock hellre sett henne som Ellie

Jag instämmer. Visst är det duktiga skådespelare båda två men Bella lyckas inte alls få till Ellie som i spelen tycker jag och att de inte ens är lite lika gör ju sitt också, är väl hästsvansen och skorna som sitter men det är ju inte mycket å gå på^^. Håller med om Abby, kan bli bra.

Skrivet av itsnotme:

Bella Ramsey version av Ellie är ett litet psykopatiskt monster haha. Jag frågade Troy Baker angående ilskan och empatilösheten hos Ellie och fick svar att "This is a different version of Ellie. She's a lot more violent. She's violence. And she will find a common ground with Joel to deal with that". Någonting i den stilen var svaret, minns inte exakt, det antyder att hon är någon förkroppsligad version av våldsamhet. Jämför man med Ashley-spel-Ellie som är väldigt emotionellt mogen, barnslig humor, oskyldig syn på världen och full av empati. Bella-Tv-Serie-Ellie är raka motsatsen, vilket jag tyckte var en försämring.

Håller verkligen med. Ellie är ju väldigt likeable i spelen men tvärtom i serien. Min fru kollade några avsnitt i början men tyckte även hon likadant.
Men varför ska hon egentligen göra en annan Ellie? Det finns bara en och ingen plats för egen tolkning i min mening. Läste nånstans innan serien sändes att Bella inte ens spelat spelen, känns som lite halvdålig research ändå.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Läste nånstans innan serien sändes att Bella inte ens spelat spelen, känns som lite halvdålig research ändå.

Vad jag hörde var att de frågade om Bella hade spelat spelen och hon sa nej. "Bra gör inte det".
Det tolkar jag som att de ville att hon skulle skapa en egen karaktär i stället för att härma Ellie från spelet.
Annars skulle jag nog tänka mig att hon skulle ha kollat in eller spelat spelen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av dix_xib:

För min del hoppas jag att de fixar en av spelet stora brister i just detta.

Om Naughty Dogs mål var att vi skulle känna sympati för "andra sidan", varför i helsike designade de inte den nya karaktären till att påminna mer om Ellie? Abbys del ska visserligen mer efterlikna Joels resa i del 1, visa styrka och omhändertagande men jag tror bryggan mellan Abby och Ellie hade varit tydligare om de hade liknande roller i sina respektive samhällen men också påminde om varandra rent visuellt. Det kanske låter sjukt ytligt men jag menar inte utseende i form av attraktion, utan liknande fysiska attribut, ålder och personlighet som skulle kunna få spelaren att ibland glömma att de inte längre spelar Ellie.

Abby och Ellie borde ha påmint mer om varandra helt enkelt – på alla sätt.

Edit: Tog bort en del för att inte spoila något. Har ett längre resonmang här.

Det här är exempelvis en tidig konceptskiss på Abby från en bok om Last of Us Part II.
https://i.imgur.com/2cDH79g.jpg

Det går ju rykten om att de gör en ny remaster eller remake av Last of us Part 2, så man vet ju aldrig om de ändrar på någonting då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar