Rykte: Kaitlyn Dever kan knipa rollen som Abby i HBO:s The Last of Us

Medlem

Jag hoppas att de förbereder henne och ger henne det stöd hon kan behöva i framtiden. Med tanke på hur spelet togs emot i sociala medier att det kan driva över på serien.

Ser fram emot säsong två, första var jättebra!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Hade hoppats på Dwayne Johnson


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag instämmer. Visst är det duktiga skådespelare båda två men Bella lyckas inte alls få till Ellie som i spelen tycker jag och att de inte ens är lite lika gör ju sitt också, är väl hästsvansen och skorna som sitter men det är ju inte mycket å gå på^^. Håller med om Abby, kan bli bra.

Håller verkligen med. Ellie är ju väldigt likeable i spelen men tvärtom i serien. Min fru kollade några avsnitt i början men tyckte även hon likadant.
Men varför ska hon egentligen göra en annan Ellie? Det finns bara en och ingen plats för egen tolkning i min mening. Läste nånstans innan serien sändes att Bella inte ens spelat spelen, känns som lite halvdålig research ändå.

Det sjukaste var i avsnitt ett; Bella-Ellie hugger en oskyldig soldat/polis i låret med en kniv, situationen triggar i sin tur igång PTSD i Joel som leder till att Joel slår ihjäl denna soldat. Medans knytnävsslagen hamras mot soldaten så tar Bella-Ellie ett konstigt sidokliv för att få en direkt synlig linje till soldaten som blir ihjälslagen. Hon tittar på medans slag efter slag gör mannen livlös, och hon ler... Hon tycker om vad som sker, hon vill ha mer.
Det bisarra är att tittarna till tv-serien inte har plockat upp denna övertydliga, enorma skillnad i karaktären jämfört med spelet. Bella-Ellie är en psykopat, Joels roll kommer att bli att försöka bromsa henne. Det påminner lite om Daenerys Stormborn från Game of Thrones, hon var en tyrann redan i säsong ett, men tittarna såg det inte.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det påminner lite om Daenerys Stormborn från Game of Thrones, hon var en tyrann redan i säsong ett, men tittarna såg det inte.

Har nyligen kollat genom Game of Thrones en andra gång och då blir hela serien bättre.
Man ser själva uppbyggnaden av Daenerys Targaryen att hon är en idiot från första början men att alla runt henne håller henne tillbaka.

När jag såg serien första gången så såg man ju ett avsnitt i veckan och blev då förvånad att allting gick så fort mot slutet, att hon vände så snabbt.
Reagerar inte på samma sätt nu när man sträcksett serien och vet vad som skall komma.
Troligtvis bästa serien jag sett.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det sjukaste var i avsnitt ett; Bella-Ellie hugger en oskyldig soldat/polis i låret med en kniv, situationen triggar i sin tur igång PTSD i Joel som leder till att Joel slår ihjäl denna soldat. Medans knytnävsslagen hamras mot soldaten så tar Bella-Ellie ett konstigt sidokliv för att få en direkt synlig linje till soldaten som blir ihjälslagen. Hon tittar på medans slag efter slag gör mannen livlös, och hon ler... Hon tycker om vad som sker, hon vill ha mer.
Det bisarra är att tittarna till tv-serien inte har plockat upp denna övertydliga, enorma skillnad i karaktären jämfört med spelet. Bella-Ellie är en psykopat, Joels roll kommer att bli att försöka bromsa henne. Det påminner lite om Daenerys Stormborn från Game of Thrones, hon var en tyrann redan i säsong ett, men tittarna såg det inte.

Ah väl observerat. Har inget minne alls från den scenen.

Skrivet av lonian:

Vad jag hörde var att de frågade om Bella hade spelat spelen och hon sa nej. "Bra gör inte det".
Det tolkar jag som att de ville att hon skulle skapa en egen karaktär i stället för att härma Ellie från spelet.
Annars skulle jag nog tänka mig att hon skulle ha kollat in eller spelat spelen.

Så kan det ha varit. Förstår dock inte varför någon skulle vilja se en Ellie som inte beter sig som Ellie🤔.

Medlem
Skrivet av lonian:

Har nyligen kollat genom Game of Thrones en andra gång och då blir hela serien bättre.
Man ser själva uppbyggnaden av Daenerys Targaryen att hon är en idiot från första början men att alla runt henne håller henne tillbaka.

När jag såg serien första gången så såg man ju ett avsnitt i veckan och blev då förvånad att allting gick så fort mot slutet, att hon vände så snabbt.
Reagerar inte på samma sätt nu när man sträcksett serien och vet vad som skall komma.
Troligtvis bästa serien jag sett.

Ja, jag tror att en av huvudbudskapen med GoT är att visa hur lätt det är att följa en tyrann. Sedan verkar det som att det är en högre tolerans för kvinnliga karaktärer som utför ondska eller våld, vilket är märkligt. Det var synd att serien blev så påskyndad mot slutet

Medlem

Säsong 1 var brilliant vissa delar, andra gay dessvärre.
Castingen 🤔? , Hade jag inte spelat Tlou innan så hade jag troligen gillat den. (Inget att jämföra den mot).
Får nog skruva ner Hype-o-metern rejält till säsong 2.
Håller tummarna 👍🏼


signatur

Banksy

12
Skriv svar