Veckans fråga: Vad är extra viktigt när du köper speldator?

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Tillhör du dem som tycker PS5 är ful? ☺️
(Jag tycker den är assnygg).


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Gen:

Hade personligen aldrig köpt en färdig dator, det är alltid roligare att bygga själv plus att det ofta blir billigare

Billigare vetefasen men går ju bygga vidare på..

HAR SAMMA DATOR SEN TYP ÅR 2000.. fast ändå inte .. ett ständigt bygge där jag bytt ut de som blivit för omodernt ..

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Tillhör du dem som tycker PS5 är ful? ☺️
(Jag tycker den är assnygg).

Snorful har min gömd bakom tvn o starta o stänger av me dual sense kontrollen ..

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Tillhör du dem som tycker PS5 är ful? ☺️
(Jag tycker den är assnygg).

JA! Fulaste spelkonsolen sedan första ps3.

Skrivet av Slimebeast:

Chassit ska vara stilrent och rektangulärt, inte nåt gamingchassi med former från rymdskepp eller formel 1-bil.

Precis, Xbox series X helt i min smak.

Medlem
Skrivet av joejjeman:

Billigare vetefasen men går ju bygga vidare på..

HAR SAMMA DATOR SEN TYP ÅR 2000.. fast ändå inte .. ett ständigt bygge där jag bytt ut de som blivit för omodernt ..

Nog blir det väl oftast billigare, har då kollat massor med byggen som jag hjälpt folk att fixa ihop och i de flesta fall så har det varit billigare att köpa delarna och fixa ihop själv jämfört med färdigbyggt (jag tänker lite att de lär ju tjäna nåt på att sälja färdigbyggt också så) Har ingen värsting-burk, uppgraderade från en amd fx 6350 samt ett GTX 960 4GB till en Ryzen 3700x och ett RTX 3060 12 GB. Moderkort, cpu, ram (16GB) samt grafikkort gick på runt 12k (och då var det under tiden som grafikkorten var jäkligt mycket dyrare, bara det kostade 6k) Dock fick jag dessa grejor som födelsedags-present så jag klagade då inte.


signatur

Nothing is power without Control

Nuförtiden har jag en dator som blinkar och lyser. Är det inte fläktar med ljus så är det fanimej RGB-ljus i skärmens detaljer som lyser upp då och då.
Men!
Det har visat sig väldigt användbart med att ha en regnbåge som fladdrar i datorrummet för när dottern var nyfödd och upprörd blev hon alltid lugn av ljusen. Det fungerar fortfarande.
Så man fattar ju varför kidsen vill ha massa RGB-ljus som blinkar hit och dit.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Prisvärdhet skulle jag säga. Mycket bang for the buck. Så personligen har jag ofta landat på mellanklasshårdvara då det gett bra prestanda för en förhållandevis ok summa.

Medlem

Första prioritet är givetvis RGB-belysning...
Nä men seriöst så är prestandan viktigast och därefter låg ljudnivå.
Sedan många år behöver dock inte det ena uteslutna det andra.
Chassit skall vara diskret och vad det anbelangar belysning så skall det inte vara mer än någon diod för ström och lagringsaktivitet.

Valde grafikkort och kylning/ljudnivå.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

JA! Fulaste spelkonsolen sedan första ps3.

Vafalls! Original-PS3 ful?!
Snyggaste konsollen som gjorts ju, med sin ovala form och svarta pianolack.
Som en italiensk mafiosos hår:

Sen kanske det inte va den mest praktiska designen... 😁

Medlem

Snygga färger. Ska helst se ut som en upplyst saftblandare i regnbågens alla färger.

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Vafalls! Original-PS3 ful?!
Snyggaste konsollen som gjorts ju, med sin ovala form och svarta pianolack.

Inte ens med nostalgi brillor på kan det åbäket vara annat än den fula ankungen i Playstation familjen. Men gillar man plastiga smörgåsgrillar kanske den är något…

12
Skriv svar