Xbox Game Pass - November 2023 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - November 2023 - Part 2

Dags för novembers andra påfyllning av Xbox Game Pass-biblioteket. Inte så många spel den här omgången men det blir i alla fall Dag 1-släpp av Persona 5 Tactica, rullskridskoshooter med Rollerdrome och så tar strategispelet Dune: Spice Wars klivet över till konsollpasset också nu när det har lämnat early access.

EA Play tappar några gamla Battlefield-titlar i slutet av månaden då EA stänger servrarna för dessa (8:e december).

Grounded har fått fet uppdatering med Make it and Break it som introducerar ett bygg-mode där man kan konstruera sina egna banor och annat skojsefriskt. Lite Forge-vibbar på detta!

Flight Simulator har fått en ny World Update med fokus på våra nordiska länder, mycket vackert.

Novembers första omgång spel hittas här: Xbox Game Pass - November 2023 - Part 1

Nya titlar:

Persona 5 Tactica (17 nov, konsol+PC+cloud)

Dune: Spice Wars (28 nov, konsol+cloud)

Rollerdrome (28 nov, Series X|S+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 nov: Anvil, Battlefield 1943, Battlefield: Bad Company, Battlefield: Bad Company 2, Disc Room, Eastward, Grid.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Persona 5 Tactica kan vara intressant!
Sitter och spelar Xcom 2, som är så jäääävla svårt fast man kör på easy. Tycker dock om själva spelupplägget.

Medlem

Flight sim är ett ultimat bevis på att apier och internet är billigt.

( Twitter och reddit har inte råd att låta oss använda deras gratis för lite text, javisst 🤔 )

Medlem

Kan rekommendera Rollerdrome. Riktigt bra spel!

Game Pass fortsätter att leverera en god mix för alla smaker.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Otroligt snygg nordisk uppdatering i Flight Simulator, även om jag troligtvis inte kommer spela själv

Medlem

Va faaeeen, ni implementerar Linköping men inte Västerås. Perkele...

Nu äger jag dock inte spelet men har planer på att inhandla Flight Simulator. Kanske finns i en tidigare uppdatering.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

När jag spelade Flight Sim vid release så var jag mäkta imponerad i början, sen flög jag till min hemby som visade sig se ut som en krigszon som går i specialklass. Kort därefter avinstallerade jag, jag hade för höga förväntningar 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Wohoo, Linköping!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Persona 5 Tactica kan vara intressant!
Sitter och spelar Xcom 2, som är så jäääävla svårt fast man kör på easy. Tycker dock om själva spelupplägget.

Skoja inte.
Jag spelade första xcom på normal med iron man mode och kände mig hyffsat säker.
2an fick jag kämpa på easy.
Började med spelet igen (xcom2 woc) för ett tag sen går lite lättare. Man är ju inte den smartaste annars 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Va faaeeen, ni implementerar Linköping men inte Västerås. Perkele...

Nu äger jag dock inte spelet men har planer på att inhandla Flight Simulator. Kanske finns i en tidigare uppdatering.

Jag bor i Malmö och är nöjd med trailern. Glad för Linköping också även om jag inte vet något om stan. Västerås är en jäkla miss medan det är väntat att en viss liten ort som lokalt kallas för Stockholm inte representeras.

Medlem

Linköping var mig en riktig felprioritering ja. Även om det är en ikonisk stad för stridsflyg. Hehe


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

När jag spelade Flight Sim vid release så var jag mäkta imponerad i början, sen flög jag till min hemby som visade sig se ut som en krigszon som går i specialklass. Kort därefter avinstallerade jag, jag hade för höga förväntningar 😁

Hade en liknande upplevelse. Flög över något som såg förjävligt ut , men sen upptäckte jag att det inte var grafiken som det var fel på... Jag hade helt enkelt bara flygit fel och hamnat över Flen.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skoja inte.
Jag spelade första xcom på normal med iron man mode och kände mig hyffsat säker.
2an fick jag kämpa på easy.
Började med spelet igen (xcom2 woc) för ett tag sen går lite lättare. Man är ju inte den smartaste annars 😅

Men det är ändå galet svårt, vore det inte för att man får ladda om sina saves, så vore varje mission en katastrof. Ett av dom svåraste spelen jag någonsin spelat.

Medlem

Tog lite tid att uppdatera Flight Simulator men fick hem den till slut. Visby blev uppdaterat också, är medeltidsvecka där i spelet.

Det är galet snyggt!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Flight Simulator är jätte tråkigt. Obs personlig åsikt någon annan kanske tycker annorlunda. Finns inget att göra i luften, spelet är helt utan combat, planet flyger sig själv, städerna är platta och dom 3D byggnader som finns står på fel plats och går ej sönder när man crashar och jag kan inte heller landa vart jag vill och måste åka till en flygplats och vad jag vet finns inte fast travel så man måste vänta på att komma fram innan man kan landa vilket ibland tar evigheter. Gör om gör rätt.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Flight Simulator är jätte tråkigt. Obs personlig åsikt någon annan kanske tycker annorlunda. Finns inget att göra i luften, spelet är helt utan combat, planet flyger sig själv, städerna är platta och dom 3D byggnader som finns står på fel plats och går ej sönder när man crashar och jag kan inte heller landa vart jag vill och måste åka till en flygplats och vad jag vet finns inte fast travel så man måste vänta på att komma fram innan man kan landa vilket ibland tar evigheter. Gör om gör rätt.

Flight Simulator.
Inte flight sandbox


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Flight Simulator är jätte tråkigt. Obs personlig åsikt någon annan kanske tycker annorlunda. Finns inget att göra i luften, spelet är helt utan combat, planet flyger sig själv, städerna är platta och dom 3D byggnader som finns står på fel plats och går ej sönder när man crashar och jag kan inte heller landa vart jag vill och måste åka till en flygplats och vad jag vet finns inte fast travel så man måste vänta på att komma fram innan man kan landa vilket ibland tar evigheter. Gör om gör rätt.

Berätta inte för den här snubben att det finns tågsimulatorer

Medlem

Men släpp Flight Sim på Playstation nån gång då! 🙃

Skrivet av bopp:

Wohoo, Linköping!

Inte säker på om du är ironisk eller inte men ändå, wohoo! 😃

Medlem
Skrivet av Katana:

Berätta inte för den här snubben att det finns tågsimulatorer

Ge mig inga ideer nu 😂😂😂

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Flight Simulator är jätte tråkigt. Obs personlig åsikt någon annan kanske tycker annorlunda. Finns inget att göra i luften, spelet är helt utan combat, planet flyger sig själv, städerna är platta och dom 3D byggnader som finns står på fel plats och går ej sönder när man crashar och jag kan inte heller landa vart jag vill och måste åka till en flygplats och vad jag vet finns inte fast travel så man måste vänta på att komma fram innan man kan landa vilket ibland tar evigheter. Gör om gör rätt.

Om man inte har en dopaminskadad hjärna kan man finna en oerhörd tillfredsställelse i flygsimulatorer. För mig handlar det om att hela tiden utvecklas och bli bättre genom konstant lärande. Jag började med att flyga planlöst (well...) över städer jag känner igen utan att ha någon kunskap om hur man flyger ett flygplan till att numera flyga Airbus och Boeing helt enligt gällande procedurer och regler i VATSIM där man kommunicerar med mänskliga flygledare. För mig har det konstanta lärandet och utvecklingen varit min källa till underhållning. Jag håller helt med om att bara flyga runt snabbt blir trist i längden.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Va faaeeen, ni implementerar Linköping men inte Västerås. Perkele...

Nu äger jag dock inte spelet men har planer på att inhandla Flight Simulator. Kanske finns i en tidigare uppdatering.

Tror inte det, men om inte annat så finns mods
https://flightsim.to/file/18902/esow-vsters
https://flightsim.to/file/39905/vsters-sweden

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Flight Simulator är jätte tråkigt. Obs personlig åsikt någon annan kanske tycker annorlunda. Finns inget att göra i luften, spelet är helt utan combat, planet flyger sig själv, städerna är platta och dom 3D byggnader som finns står på fel plats och går ej sönder när man crashar och jag kan inte heller landa vart jag vill och måste åka till en flygplats och vad jag vet finns inte fast travel så man måste vänta på att komma fram innan man kan landa vilket ibland tar evigheter. Gör om gör rätt.

Du kan landa vart du vill. Jag landade ex utanför min brors garage och det är ingen flygplats där.

Medlem

Snyggt att de fått med Göte-burj/Linddolmen/Glennpire State Building

Medlem
Skrivet av floke:

Hade en liknande upplevelse. Flög över något som såg förjävligt ut , men sen upptäckte jag att det inte var grafiken som det var fel på... Jag hade helt enkelt bara flygit fel och hamnat över Flen.

Hahaha


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

@Rhymst

Skrivet av Molotov:

Flight Simulator.
Inte flight sandbox

Finns inte "Y" slew längre? (fanns ju i gamla fs)

Och är den här trädbuggen vanlig?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

@Rhymst
Finns inte "Y" slew längre? (fanns ju i gamla fs)

Och är den här trädbuggen vanlig?<Uppladdad bildlänk>

Jo, det går att slewa.

Vilken bugg menar du?

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Vilken bugg menar du?

Träden på kullen bakom skogen framför X), spikraka rader med träd som nästan ser kopierade ut.
Fast det kanske faktiskt står en rakt planterad skog där, va vet jag )


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Coolt. Såg farsans hus tydligt i trailern från 2a länken.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Du kan landa vart du vill. Jag landade ex utanför min brors garage och det är ingen flygplats där.

Måste ju vara Sveriges största garageuppfart.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Men släpp Flight Sim på Playstation nån gång då! 🙃

Inte säker på om du är ironisk eller inte men ändå, wohoo! 😃

Faktisk inte ironisk, uppväxt med dånet från Draken, Viggen och Gripen i staden inklämd mellan Saab och Malmen. ✈️

12
Skriv svar