Black friday 2023

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Webhallen lär just nu en bundle med cod för 6200:- är väl ändå helt ok pris..
Vet ju iofs inte hur det blir närmare black friday

Tack för tipset att kolla nu, hittade från spelbutiken för 6189kr med nya CoD. Men jo frågan är om det blir billigare senare när rean väl drar igång.

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Webhallen lär just nu en bundle med cod för 6200:- är väl ändå helt ok pris..
Vet ju iofs inte hur det blir närmare black friday

6200 :-
jojo som hittat.

Medlem

Hittar jag en vettig 34" ultrawide OLED skärm för en vettig peng så kanske jag slår till.
Annars blir det att hålla utkik efter lite kläder.

Gen
Medlem

Nåt AM5 paket vore kul.

Medlem
Skrivet av Zero303:

6200 :-
jojo som hittat.

Lägger ingen personlig åsikt i det. Mer än det fanns där för det priset.. inte jag som sätter priser

Medlem

Löjliga priser på PS5, snart är det väl ordinariepris uppe och nosar 8000:-?

Vet att SEK är lågt, men är det så lågt? 🙂

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Webhallen lär just nu en bundle med cod för 6200:- är väl ändå helt ok pris..
Vet ju iofs inte hur det blir närmare black friday

Väntar en lite tills Black Week drar igång går det nog att få riktigt bra pris

Medlem

Kanske att det blir ett nytt tangentbord om jag hittar något.
Här i Sverige känns det verkligen som att om man sett en sidas Black-friday erbjudande så har man sett alla då dem oftast har erbjudande på samma saker överallt, speciellt Komplett gruppen. Väntar och ser om inet kommer med något mer roligt då jag inte hittat något tangentbord som lockar ännu om inte någon har något tips på någon modell?

Medlem

Jag kommer nog hålla koll på ett headset till ps5..
känns som 3dpulse kan sjunka rätt mycket då de nya kommer nu..
vilka är annars prisvärda?

Medlem

Hoppas hitta en MacBook till ett ok pris. Helst M1/M2 pro 14” (just för alla portarna och True motion). M3 lär ju knappast gå ner något i pris.

Vet att Power hade en bra deal på 16” när dom öppnade för ett par veckor sedan, är dock något för stor för mitt ändamål. Kollat lite på blocket, men dom priserna är ju typ vad nypris är.

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Jag kommer nog hålla koll på ett headset till ps5..
känns som 3dpulse kan sjunka rätt mycket då de nya kommer nu..
vilka är annars prisvärda?

Såg nu att Steelseries Arctis 7p+ kostar 1299,- på komplett just nu. 40% rabatt enligt sidan.
Dock överdrivet ordinariepris. Brukar gå att fås för runt 1800kr har jag för mig.

Är lite nervös för att köpa pulse headset eftersom jag hade Gold-headsetet till ps4 som jag tyckte var brutalt obekvämt. Pulse har också helt runda öronkåpor som det hade.

Länk till komplett/arctis 7p

Skribent
Skrivet av BiffTannen:

Såg nu att Steelseries Arctis 7p+ kostar 1299,- på komplett just nu. 40% rabatt enligt sidan.
Dock överdrivet ordinariepris. Brukar gå att fås för runt 1800kr har jag för mig.

Är lite nervös för att köpa pulse headset eftersom jag hade Gold-headsetet till ps4 som jag tyckte var brutalt obekvämt. Pulse har också helt runda öronkåpor som det hade.

Länk till komplett/arctis 7p

https://www.fz.se/testpilot/284923-steelseries-arctis-7p-wire...
*wink wink*

Kostade 2 000:- när jag recenserade dem 2020. Sen har det ju hänt en del med kronkursen och annat, men enligt Prisjakt är det inte ovanligt att de ligger på 1299.

Medlem
Skrivet av Shadee:

https://www.fz.se/testpilot/284923-steelseries-arctis-7p-wire...
*wink wink*

Kostade 2 000:- när jag recenserade dem 2020. Sen har det ju hänt en del med kronkursen och annat, men enligt Prisjakt är det inte ovanligt att de ligger på 1299.

<Uppladdad bildlänk>

Där ser man. Hursomhelst ett hyfsat pris tycker jag. Nu när dom har relativt nya Nova-modeller känns det som detta kan blir lite billigare ändå

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tack för tipset att kolla nu, hittade från spelbutiken för 6189kr med nya CoD. Men jo frågan är om det blir billigare senare när rean väl drar igång.

Gick att inhandla en PS5 för runt 5000 igår hos Amazon p.g.a. tekniskt strul med deras "100 kr max i rabatt om du spenderar 500 kr" erbjudande, som under ett kort tidsfönster (ett par timmar) medförde att varje spenderad femhundring bidrog till 100 kr rabatt (d.v.s 1200 kr vid köp av PS5 för 6200)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

I år verkar det bli extra svårt att hålla koll på lurendrejare. Det är svårt att veta om butikerna passade på att höja lite mer än det normala förra månaden. Det är ju bara för dem att skylla på inflationen och låg kronkurs. Så vi får nog räkna med att årets BF-rea snarare är ordinarie priser och de som shoppade under oktober har betalat ockerpriser.

Medlem

Borde vara krav att butiker listar ''tidigare lägsta pris'' vid dessa tider. Ser att Mio gör det på vissa produkter.

Ifall någon råkar uppgradera moderkort, cpu och minnen så kan jag vara intresserad att köpa det gamla(så länge det är bättre än mitt nuvarande(i5 9600k, 16b ddr4))


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Borde vara krav att butiker listar ''tidigare lägsta pris'' vid dessa tider. Ser att Mio gör det på vissa produkter.

Det är vanligt men bara priset 30 dagar innan. Kolla historiskt pris på tex prisjakt för lite extra säkerhet.

Edit: Ser att den funktionen nu verkar vara borta på flera hemsidor så det höll inte länge, blev kanske tufft att redovisa alla bluff priser öppet så alla kan se vad de hålls med.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Löjliga priser på PS5, snart är det väl ordinariepris uppe och nosar 8000:-?

Vet att SEK är lågt, men är det så lågt? 🙂

Får ju räkna med våran pissiga skatt med. Men 6190kr som CoD-bundlen är på Webhallen är ju fan inte farligt. 6k för en PS5 är inte dyrt. Rena rama kapet om man jämför med många andra elektronikprylar.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Det är vanligt men bara priset 30 dagar innan. Kolla historiskt pris på tex prisjakt för lite extra säkerhet.

Edit: Ser att den funktionen nu verkar vara borta på flera hemsidor så det höll inte länge, blev kanske tufft att redovisa alla bluff priser öppet så alla kan se vad de hålls med.

Jag jobbar inom E-handel/marknadsföring och det var ett tillägg i prisinformatinslagen. Alltså att vid sänkt pris ska prishistorik för senaste 30 dagarna även kunna visas. Vet att funktionen finns på bland annat Webbhallen. Nya reglerna började gälla för typ ett år sedan men företagen har väl fått lite uppskov för att hinna fixa till det. Jag kan tänka mig att många företag "råkat glömma det" nu i den starka kampanjperioden. Prisjakt har ju en betydligt längre kurva man kan titta på... dock lite segt att leta upp varje produkt där

Medlem

Elgiganten verkar slå knut på sig själva och kör i år trestegsraket:

- Vissa erbjudanden släpptes redan igår (men enbart för medlemmar)
- "Riktiga" rean öppnar på onsdag kl 20
- Förutom spelerbjudanden som går live på fredag kl 00

Och då är vi ändå en hel vecka före "riktiga" Black Week? Herrejävlar vad okonsumentvänligt och urvattnat det här har blivit. Stackars personal som behöver hantera alla frågor som måste uppstå bara för att vissa butiker vill vara först på bollen. Kan inte Svensk Handel gå in och styra upp att det verkligen är en vecka det gäller?

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Jag jobbar inom E-handel/marknadsföring och det var ett tillägg i prisinformatinslagen. Alltså att vid sänkt pris ska prishistorik för senaste 30 dagarna även kunna visas. Vet att funktionen finns på bland annat Webbhallen. Nya reglerna började gälla för typ ett år sedan men företagen har väl fått lite uppskov för att hinna fixa till det. Jag kan tänka mig att många företag "råkat glömma det" nu i den starka kampanjperioden. Prisjakt har ju en betydligt längre kurva man kan titta på... dock lite segt att leta upp varje produkt där

Det var det jag hade för mig men sidor som innan haft den funktionen har idag det inte så visst har de gjort något.

KoP
Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag skulle vilja införskaffa en projektor. TVn pajade för flera år sedan och jag har inte ersatt den med något, men känner mig sugen på en projektor istället. Mest för att spara på utrymme när jag inte tittar på film/serier.

Jag tar gärna emot tips på små och billiga projektorer om ni har några rekommendationer.

Har en sån här själv och är nöjd. Finns många inställningsmöjligheter, går att ansluta chromecast direkt till projektorn eller usb-stickor med media.

https://www.netonnet.se/art/tv/projektor/andersson-pdx-f2500/...

Absolut värd sitt pris.

Komplettera med ett par externa högtalare istället för att använda dom inbyggda så blir det en trevligare upplevelse.

Är dock "bara" en full-hd projektor men ska man ha en 4K projektor börjar det bli dyrt.

Medlem
Skrivet av JayKay:

Elgiganten verkar slå knut på sig själva och kör i år trestegsraket:

- Vissa erbjudanden släpptes redan igår (men enbart för medlemmar)
- "Riktiga" rean öppnar på onsdag kl 20
- Förutom spelerbjudanden som går live på fredag kl 00

Och då är vi ändå en hel vecka före "riktiga" Black Week? Herrejävlar vad okonsumentvänligt och urvattnat det här har blivit. Stackars personal som behöver hantera alla frågor som måste uppstå bara för att vissa butiker vill vara först på bollen. Kan inte Svensk Handel gå in och styra upp att det verkligen är en vecka det gäller?

Förra året hade de ju black month.

Skribent
Skrivet av BiffTannen:

Där ser man. Hursomhelst ett hyfsat pris tycker jag. Nu när dom har relativt nya Nova-modeller känns det som detta kan blir lite billigare ändå

Håller med. Mitt inlägg var inte till för att säga emot ditt tips eller något sådant, utan mer för att bekräfta din tes om att ordinariepriset kändes överdrivet samt länka till recensionen jag skrev för ett par år sedan - om nu någon skulle vilja ha mer info om dem.

Medlem

NetonNet har bra deal på Mario Red Switch OLED!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

NetonNet har bra deal på Mario Red Switch OLED!

När man ser försäljningssiffrorna så undrar man om det verkligen finns någon kvar som inte har köpt ett Switch än.

Medlem
Skrivet av GustavA:

När man ser försäljningssiffrorna så undrar man om det verkligen finns någon kvar som inte har köpt ett Switch än.

Finns alltid någon unge som inte har den än eller "bara" har vanliga och "måste uppgradera" till OLED

Om jag shoppar loss på nedsatta varor under Black Week. Bidrar jag då till att få ner eller upp inflationen? Antar det beror på vad samma vara kostade 12 månader tidigare?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Finns alltid någon unge som inte har den än eller "bara" har vanliga och "måste uppgradera" till OLED

Jo så är det såklart. Och med handen på hjärtat så blir man lite sugen. Jag vet ju att den kan säljas för det dubbla om ett år.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Hade velat införskaffa lite spel till min nya PS5. Än så länge har jag bara God of War Ragnarök och mina gamla PS4-spel.

Kommer hålla utkik efter reor på b.la. Demon’s Souls, Ratchet & Clank, Returnal, Resident Evil 4.

Några av de spelen finns på Elgiganten. Det står att Black Friday-priset avslöjas 00:01 på fredag.

Skriv svar