Black friday 2023

Releasehästryttare
Black friday 2023

Black friday är den 24e november i år, vad har ni för inköps planer, nått speciellt ni väntat på att det skall bli rea på så ni kan slå till?

Hittar ni även saker under rean som är bra rabatt på så får ni även tipsa här!

Edit: ändrade rubriken

Medlem

Trodde du menade 2024 och att du var ute i väldigt god tid

Medlem

Jag skulle vilja införskaffa en projektor. TVn pajade för flera år sedan och jag har inte ersatt den med något, men känner mig sugen på en projektor istället. Mest för att spara på utrymme när jag inte tittar på film/serier.

Jag tar gärna emot tips på små och billiga projektorer om ni har några rekommendationer.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot

Ska nog bara se om jag kan hitta lite spel billigt tror jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har nog direkt inget jag behöver eller vill köpa när de gäller elektronik.

Däremot har jag varit sugen på Baldurs Gate 3 nu ett bra tag. Varit lite tveksam till fullprisköp då jag inte är något fan av turned-based. Finns ju dessutom bara digitalt så går ju inte sälja vidare om man inte gillar det. Men det känns tveksamt att de kommer prissänkas under Black week?🙃

Medlem

Om Xbox och Sony kör några erbjudanden på Gamepass Ultimate och Playstation Plus Extra slår jag troligtvis till på ett 12 månaders för att spara lite pengar kommande året.

Medlem

Verkar som Sony kör kampanj på PS5 och spel i Spanien så vi kan väl bara hoppsa det sprider sig till övriga Europa också

Medlem

Mycket jag vill köpa: nytt ljudsystem, datorkomponenter, ny tv, eltandborste, torktumlare, en ny monitor osv.
Men förmodligen kommer jag inte köpa något alls som exakt varenda år innan. När jag väl står där så känner jag "Nä, det är inte värt det" och fortsätter lägga pengarna på hög..

Medlem

En läsplatta ska jag kolla efter tänkte jag


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Kaffebryggare är något jag vill ha, har levt på snabbkaffe i två år nu.
Annars blir det bara kika runt och se, går ju bara på csn så lite begränsad haha


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Torktumlaren börjar ge upp så det får nog bli en ny.

Medlem

Behöver en ny mobiltelefon. Har egentligen ingen lust att skaffa en ny, men den gamla mobilen har börjat få dåligt batteri och en stor reva i mitten av skärmen. Ska se om jag hittar någon lämplig Android att ersätta den med.

Medlem

Hade velat införskaffa lite spel till min nya PS5. Än så länge har jag bara God of War Ragnarök och mina gamla PS4-spel.

Kommer hålla utkik efter reor på b.la. Demon’s Souls, Ratchet & Clank, Returnal, Resident Evil 4.

Medlem

Nu är NVMEs redan ganska billiga, men kommer nog hålla utkik efter något då. Någon kvalité 1TB/2TB-variant.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Fragtjuv

Finns en butik i Karlstad som brukar ha bra erbjudanden på jeans så slår nog till på det :).

När det kommer till teknik eller spel så tror jag inte att jag kommer att köpa något i år. Har det jag behöver och en rejäl backlogg.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2023/11/WCCFps5bl...

Verkar som Sony kör kampanj på PS5 och spel i Spanien så vi kan väl bara hoppsa det sprider sig till övriga Europa också

I USA sänks Series X till 399$, vilket motsvarade en sänkning med ca 1750 kr här, enligt GR.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag skulle vilja införskaffa en projektor. TVn pajade för flera år sedan och jag har inte ersatt den med något, men känner mig sugen på en projektor istället. Mest för att spara på utrymme när jag inte tittar på film/serier.

Jag tar gärna emot tips på små och billiga projektorer om ni har några rekommendationer.

Jag har både projektor och TV men skulle inte använda projektorn till spel. Ljusstyrka, färger, framerate, delay - allt är ett par snäpp under en TV. Det finns bättre projektorer än min men de matchar inte en modern TV till spel.

Om du ändå vill pröva projektor är kanske duken det största problemet. Det kan bli mycket meckande med storlek och alignment. Man kommer rätt långt med en vit vägg om det är mörkt i rummet och det är väldigt enkelt, iaf för att pröva livet med projektor.

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Behöver en ny mobiltelefon. Har egentligen ingen lust att skaffa en ny, men den gamla mobilen har börjat få dåligt batteri och en stor reva i mitten av skärmen. Ska se om jag hittar någon lämplig Android att ersätta den med.

Samma här. Jag har inget intresse alls för mobiltelefoner men är illa tvungen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

2st okompletta datorer som kanske får delar så dom blir kompletta.
Sen om nått spel man ör sugen på kommer på rea tex baldurs gate 3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Styrlådan till fyrhjulsdrift (xDrive) ger ifrån sig kråkljud vid start/stopp så det blir ingen black friday i år. 😏

Ook
Bibliotekarie (UU)

Black Friday (Week... eller vad det blir) blir ett bra tillfälle att leta efter billigt mobilabonnemang när bindingstiden går ut 1 december. Behöver ett mobilabonnemang som bättre matchar behov som innebär att kapa kostnader och leta efter ett abonnemang som har lägre mängd surf, detta eftersom jag inte förbrukar särskilt mycket. Det är lättare att byta upp sig från ett billigt abonnemang. Att ha ett dyrare abonnemang och byta ner sig går inte. Har försökt men företagen nekar.

Villhöver en massa saker men inget som känns verkligen akut då jag håller på med en flytt som innebär en massa andra kostnader.

Medlem

Börjat spela Guild Wars 2 igen så hoppas på lite rea på gems

Medlem

Ska kika på en nvme ssd 2 tb till ps5an


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Einstein:

Jag har både projektor och TV men skulle inte använda projektorn till spel. Ljusstyrka, färger, framerate, delay - allt är ett par snäpp under en TV. Det finns bättre projektorer än min men de matchar inte en modern TV till spel.

Om du ändå vill pröva projektor är kanske duken det största problemet. Det kan bli mycket meckande med storlek och alignment. Man kommer rätt långt med en vit vägg om det är mörkt i rummet och det är väldigt enkelt, iaf för att pröva livet med projektor.

Tack för svar! Jag tänkte köra med vit vägg och mörkläggningsgardiner, och projektorn är tänkt enbart för film.
(Spel kör jag på PC och 144Hz-monitor)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Är sugen på en Nintento Switch, så kommer hålla koll ifall OLED-versionen droppar något i pris.

Medlem

Vet inte om det faller under Black friday, men nu i veckan kör EA Play en drive på Playstation 5 (kostar 15 kr för en månad, kan sägas upp när som helst) och de har nyligen lagt till Dead Space Remake där. Med andra ord kan man lira det spelet för 15 kr (slog själv till just), om det ännu ligger i backloggen och är av intresse. 🙂

Medlem

Ska hålla koll på om God of War:Ragnarok sjunker i pris digitalt. Kostar i dagsläget 849kr..... sjukt pris. Borde ingå i PS-now

Ska även hålla kolla på om några bra headset för PS5 sjunker i pris.

Medlem

Utöver julklappar till familjen blir det en uppgradering av datorn. Har suttit med samma moderkort och processor i nio år, så det är minst sagt dags Sannolikt en 13600k, om det inte blir dunderbra pris på någon AMD-propp.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Hoppas på rea på Ps5 konsol som jag funderar på ge bort i julklapp

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hoppas på rea på Ps5 konsol som jag funderar på ge bort i julklapp

Webhallen lär just nu en bundle med cod för 6200:- är väl ändå helt ok pris..
Vet ju iofs inte hur det blir närmare black friday

Skriv svar