Senaste filmen du såg

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Något tips om jag nu ska se en sista (apropå mitt inlägg ovan)?

Random Acts of Violence var väldigt bra!

KoP
Medlem

Brain damage (1988).

Medlem

Dark City (1998).

Avstängd

Cape Fear 1991, Inget mästerverk, godkänd.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Den sista batchen av skräck under "Shocktober" - totalt 55 filmer blev det. Eller ja, 54 filmer och en serie

Var någon av dom bra? Isåfall vilka

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Var någon av dom bra? Isåfall vilka

Netflix-serien The Fall of the House of Usher av Mike Flanagan är stark rekommendation! Av filmerna var nog Random Acts of Violence, Spoonful of Sugar, Halloween H20, Mute Witness och When Evil Lurks de jag gillade mest av de sista där.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Den sista batchen av skräck under "Shocktober" - totalt 55 filmer blev det. Eller ja, 54 filmer och en serie

Hur hinner du?!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

SAW X

2/10. Nu räcker det.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Netflix-serien The Fall of the House of Usher av Mike Flanagan är stark rekommendation! Av filmerna var nog Random Acts of Violence, Spoonful of Sugar, Halloween H20, Mute Witness och When Evil Lurks de jag gillade mest av de sista där.

Tackar 👍

Medlem

"No One Will Save You", intressant tagning på "The Greys" och UFO fenomenet.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

When Evil Lurks (2023)
https://www.imdb.com/title/tt16300962/
Trailer (OBS! Vissa spoilers, om man är känslig för sånt):
https://www.youtube.com/watch?v=YrTnV6gNzno

Argentinsk skräckfilm som handlar om hur demoner kommer till byn. En riktigt bra skräckfilm, den bästa jag sett på ett tag. Det finns ett par smågrejer som jag inte gillade, men överlag toppen. På flera ställen brutal, ingen familjefilm direkt.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Hur hinner du?!

Haha, planen var att se en skräckfilm om dagen under hela Oktober men så blev jag sjukskriven och har tagit studieuppehåll så för att hålla mig någorlunda sane såg jag filmer istället

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, planen var att se en skräckfilm om dagen under hela Oktober men så blev jag sjukskriven och har tagit studieuppehåll så för att hålla mig någorlunda sane såg jag filmer istället

haha oki då förstår jag!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Orphan: First Kill
Inte lika bra som första Orphan som jag såg före och som var sevärd.

Medlem

Cavalcade (1933)

Oscarsvinnare nummer 6 avklarad. Påminde lite om Cimarron då den följde en grupp personers levenden under 30 år. Men väldigt ointressanta karaktärer och story, kändes mest som en anledning för att få referera till historiska händelser.

1/5

Medlem

Killers of the Flower Moon
Martin Scorsese är verkligen ett geni. Snyggt filmat i klassiskt Scorsese anda.
Leonardo DiCaprio och Robert De Niro....vilken combo det är! Ruskigt bra spelat från båda, vilket jag iofs inte är speciellt förvånad över.
Även Lily Gladstone och Brendan Fraser gjorde bra ifrån sig.
Kändes verkligen inte som 3.5 timme lång. Satt som klistrad varje minut och bara njöt.

10/10.

Medlem

Den årliga omtittningen (förutom vissa år då jag läst serien istället)!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Den sista batchen av skräck under "Shocktober" - totalt 55 filmer blev det. Eller ja, 54 filmer och en serie

Vad tyckte du om When Evil Lurks?

Medlem
Skrivet av Jimmandx:

Vad tyckte du om When Evil Lurks?

En av årtiondets bästa skräckfilmer!

KoP
Medlem
Medlem

Såg om Sagan om Ringen Trilogin, första gången jag såg åtminstone Return of the king sedan den gick på bio.

Den höll bra! Första är fortfarande bäst, med sin fantastiska atmosfär och world-building, men jag gillade även 3an med sin over the top action. Och spindelscenen är riktigt krypande.

Jag tycker Andy Serkis förtjänade en oscar för sin Gollum.

Medlem

Fast X, börjar närma sig Bollywood nu på actionscenerna.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

SAW X

2/10. Nu räcker det.

Jag håller fullständigt med! Riktigt dålig och seg film.

Medlem

såg The Equalizer 3 igår

Medlem

The sound of freedom. Spännande, välgjord och viktig.
Hörde flera i publiken som satt och grät, jag har aldrig varit med om det förut på en biovisning.

Medlem

Guardians of the Galaxy Vol. 3

Medlem

Filmer jag sett nu under Noirvember!

Medlem

10 Cloverfield Lane

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Filmer jag sett nu under Noirvember!

The Night of the Hunter! En av mina absoluta favoriter. Double Indemnity och The Third Man också! Vad tyckte du om dessa? Vilken var bäst?

Medlem
Skrivet av 9-11:

The Night of the Hunter! En av mina absoluta favoriter. Double Indemnity och The Third Man också! Vad tyckte du om dessa? Vilken var bäst?

The Night of the Hunter, Ace in the Hole och The Lost Weekend slog otroligt hårt i mig! Double Indemnity hade jag redan sett tidigare, under gymnasiet, men den växte otroligt för mig denna omtitt (antagligen för jag har vuxit också)! Varma rekommendationer!

Skriv svar