Rapport: Modern Warfare 3 utvecklades rekordsnabbt

Robot
Rapport: Modern Warfare 3 utvecklades rekordsnabbt

CoD-teamet ska ha jobbat kvällar och helger.

#call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem

Slapp de sitta och bli förslappade.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är uppenbart. Ingen är förvånad.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Släpp ett nytt CoD varannat år istället. Mata ut billig dlc (finns redan skins, men jag menar banor osv) under tiden. Spelen lever längre och dom skulle tjäna ännu mer på sina spel PLUS att det garanterat skulle vara bättre kvalitet på produkten dom släpper.

Medlem

Inte direkt Rockstar tid.

Medlem

Ändå bara 4 månader längre än Skull Island.

Medlem

Dåliga villkor och kultur verkar vara ett återkommande fenomen hos stora spelutvecklare.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Skulle välja skull island före mw3 för de har jag inte spelat innan

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Dåliga villkor och kultur verkar vara ett återkommande fenomen hos stora spelutvecklare.

Och ändå säljer det massor...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Och ändå säljer det massor...

Nu vet jag inte om du hade en poäng med det eller om det bara var en reflektion, men vi konsumerar generellt sett mängder av produkter gjorda av människor (ibland även barn) med usla villkor… så för slutkunden är det nog tyvärr skitsamma.

På ett personligt plan undrar jag om spelutvecklare ur ett karriärmässigt perspektiv ser de stora drakarna, t.ex. Activision som en åtråvärd arbetsgivare?

Ursäkta off topic-spåret 😅


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Nu vet jag inte om du hade en poäng med det eller om det bara var en reflektion, men vi konsumerar generellt sett mängder av produkter gjorda av människor (ibland även barn) med usla villkor… så för slutkunden är det nog tyvärr skitsamma.

På ett personligt plan undrar jag om spelutvecklare ur ett karriärmässigt perspektiv ser de stora drakarna, t.ex. Activision som en åtråvärd arbetsgivare?

Ursäkta off topic-spåret 😅

Eftersom folk fortfarande sökte jobb och söker jobb på Blizzard även fast många inte ens hade råd att äta i Blizzards egna kafeteria så skulle jag gissa att dom är rätt åtråvärda arbetsgivare.

Medlem

Ja det är väl inte så svårt att trycka CTRL+C och sen CTRL+V xD


signatur
Medlem
Skrivet av pastapapa:

Nu vet jag inte om du hade en poäng med det eller om det bara var en reflektion, men vi konsumerar generellt sett mängder av produkter gjorda av människor (ibland även barn) med usla villkor… så för slutkunden är det nog tyvärr skitsamma.

På ett personligt plan undrar jag om spelutvecklare ur ett karriärmässigt perspektiv ser de stora drakarna, t.ex. Activision som en åtråvärd arbetsgivare?

Ursäkta off topic-spåret 😅

Ingen fara

Generellt tycker jag att det är vi konsumenter som har det primära ansvaret här. Ser Activision/Blizzard att något säljer dåligt eller kanske som i detta fall, får dåliga betyg överallt så kanske de ändrar på något.

Det har åtminstone börjat hända en del inom filmindustrin med Disney: https://www.moviezine.se/nyheter/vill-hoja-kvaliteten-pa-disn... och de börjar även se över Marvel-universumet som inte gett någon bra film på länge: https://www.moviezine.se/nyheter/disney-drar-i-nodbromsen-for...

När spelarna blir missnöjda så måste även de stora AAA-företagen rätta sig i ledet. Det hände med D4, senaste Battlefield och kan hända med COD också så småningom.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

CTRL + C och sen CTRL + V och vipps så har man nästa års CoD färdigt.

Medlem

Synd det är så dåliga arbetsförhållanden som spelutvecklare, nu är det kanske inte alla arbetsplatser men det verkar vara väldigt vanligt förekommande iaf.

Medlem

Hej alla barn nu är det Datorprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram. Ett litet tangentbord och nu ska ni höra vad man med ett litet tangentbord kan göra. Slå näven i bordet å kniddeliknodd så har vi gjort oss ännu ett COD.

Tjoooofrääääs

Medlem

Visar 748 recensioner som matchar filtren ovanför ( Mestadels negativa )

Medlem

Tråkigt. CoD -kampanjerna har alltid varit en favorit under spelåret. Lite som när en ny Bäck-film/avsnitt dyker upp. Inte något nyskapande direkt, men en trofast och mysig upplevelse man ser fram emot.

Skrivet av MrStrange:

Ja det är väl inte så svårt att trycka CTRL+C och sen CTRL+V xD

Av ditt inlägg att döma, nej inte direkt 😄

Medlem

Varför hetsa fram någonting halvdant när en kan ta lite mer tid på sig och skapa faktisk kvalitet? Tråkig utveckling.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Hej alla barn nu är det Datorprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram. Ett litet tangentbord och nu ska ni höra vad man med ett litet tangentbord kan göra. Slå näven i bordet å kniddeliknodd så har vi gjort oss ännu ett COD.

Tjoooofrääääs

Årets inlägg. Jag fuck ont i magen av skrattanfallet.

Medlem
Skrivet av Popski:

Årets inlägg. Jag fuck ont i magen av skrattanfallet.

Hahah, kul man kan roa någon 😃

1
Skriv svar