Första trailern för Hogwarts Legacy på Switch är här

Robot
Första trailern för Hogwarts Legacy på Switch är här
Medlem

Så länge det flyter på bättre än Spiderman 2 (OBS! INTE Spider-Man 2!) till GBA så är jag nöjd 😄

Redaktör
Ponny

Är ändå positivt överraskad. Visst, i jämförelse med andra versioner ser det inte bra ut, men känns ändå som om det krävts en del svart magi för att få till spelet på Switchen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Är ändå positivt överraskad. Visst, i jämförelse med andra versioner ser det inte bra ut, men känns ändå som om det krävts en del svart magi för att få till spelet på Switchen.

Går den att placera bland imponerande/ambitiösa portningar som Resident Evil 2 till N64 eller Dragon's Lair till GBA (som förvisso är ospelbar men ändå rätt ambitiös)

Medlem

Jag menar, ser ju bra ut för att vara på en switch. Blir spännande att se om digital foundry analyserar detta. En portning till så klen hårdvara kräver duktiga ingenjörer. Vi såg ju samma för doom eternal också. Det är sånt här som stör mig mest av allt, de stora spelföretagen har ju säkert massor av duktiga utvecklare och ingenjörer men ändå är majoriteten av de riktigt dyra spelen trasiga på release.... talangen finns ju där men den används inte på det sätt som den "borde"...

Minns doom 2-porten till GBA som också var riktigt imponerande för sin tid. Oerhört charmigt soundtrack måste jag säga.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Är ändå positivt överraskad. Visst, i jämförelse med andra versioner ser det inte bra ut, men känns ändå som om det krävts en del svart magi för att få till spelet på Switchen.

Jag är imponerad på samma sätt som när vår gamla, ledsjuka schnauzer orkade hoppa upp i soffan. Det var inte graciöst, men den lyckades med uppgiften.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ser bra ut för att vara på Switch men...

Medlem

Mina ögon tog permanenta skador.

Medlem

Fick starka 2005 vibbar!

Medlem

Funkar säkert fint om man sitter med den bärbart, men kopplar du upp den till en stor TV så kommer de ju se ut som 144p. Äger man en Switch så har man nog köpt det mer för Nintendos spel än tredjeparts, så då blir det ju såhär och många är säkert nöjda med det.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Är ändå positivt överraskad. Visst, i jämförelse med andra versioner ser det inte bra ut, men känns ändå som om det krävts en del svart magi för att få till spelet på Switchen.

Väldigt mycket mindre svart magi än vad tears of the Kingdom måste krävt.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Gen
Medlem

Ser givetvis gräsligt ut men kudos till utvecklaren för att ha försökt sig på en "impossible port". Frågan är om det är värt mödan? De lär väl märka det på försäljningen.

Samtidigt är det väl möjligt att kunden inte bryr sig om kass fps och blockig grafik. Längtar efter DFs video

Skribent
Skrivet av Gen:

Ser givetvis gräsligt ut men kudos till utvecklaren för att ha försökt sig på en "impossible port". Frågan är om det är värt mödan? De lär väl märka det på försäljningen.

Samtidigt är det väl möjligt att kunden inte bryr sig om kass fps och blockig grafik. Längtar efter DFs video

Jag tror Potter har en rätt stark bas hos Nintendoägarna. Nu kan ju många ha spelat det redan på andra konsoler, men tror det säkert är en hel del som bara har Switch och som kommer plocka upp spelet. Det har ju dessutom fått fantastiska betyg och är hyfsat barnvänligt, vilket bara det öppnar upp för en bredare marknad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror Potter har en rätt stark bas hos Nintendoägarna. Nu kan ju många ha spelat det redan på andra konsoler, men tror det säkert är en hel del som bara har Switch och som kommer plocka upp spelet. Det har ju dessutom fått fantastiska betyg och är hyfsat barnvänligt, vilket bara det öppnar upp för en bredare marknad.

Kan även tillägga att switch är rätt populärt bland kvinnliga gamers och det är potter ofta med

Medlem

Efter att ha spelat det på pc och nu sett videon av switch versionen så känner jag att art directionen de valt verkligen inte funkar så här lågupplöst. De skulle behövt göra som square som gjorde en pocket version av final fantasy xiv som hade helt annan AD.

Medlem

De kanske får ut detta i vetskap om att det kommer gå att spela med förbättringar på NG Switch?

Medlem

Vore intressant att se en Nintendo switch vs Steam deck jämförelse på Hogwarts Legazy.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De kanske får ut detta i vetskap om att det kommer gå att spela med förbättringar på NG Switch?

Gissar dock på en ny release på switch 2.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Gissar dock på en ny release på switch 2.

Om de bemödar sig med en helt ny version och inte bara en "next gen patch" kanske det blir mer i stil med PS5 och XS-versionerna

Medlem

Lite gameplay från en Switch OLED!

1
Skriv svar