Valve släpper Steam Deck med OLED-skärm

Robot
Valve släpper Steam Deck med OLED-skärm

Större skärm och bättre batteritid. Köp den från och med 16 november.

#steam-deck, #steam-deck-oled


Medlem

Jag visste det, bra man väntade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trevligt.
Såg precis LTT video om den

Medlem

Den är bara tillgänglig i USA och Kanada btw.

Medlem

Borde ha kommit från början... Jag köpte vid release men tröttnade ganska snabbt på den bleka lcd-skärmen. Min Switch Oled har mycket trevligare bild.

Hoppas att gen2 av Deck har Oled från början.

Medlem

JA!!! Jag köper direkt!

Precis det enda jag saknat på steam deck


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Greenz:

Den är bara tillgänglig i USA och Kanada btw.

Det gäller bara limited edition, vanliga 512GB och 1TB släpps här också.

Jag kom också till limited edtion sidan först och tänka "jävla sk**"

Medlem
Medlem

Dags att köpa en steam deck igen då. Sålde första just pga att jag tyckte skärmen var dålig.

Medlem

Vilken strålande uppdatering det verkar vara. Nu blev jag ruskigt sugen på en Steam Deck.

Medlem

Stannar med min Rog Ally, bra skit.

Medlem

Kul för de som precis köpt en steam deck. Min arbetskollega har haft sin i två veckor

Medlem
Skrivet av Cappachino:

Kul för de som precis köpt en steam deck. Min arbetskollega har haft sin i två veckor

be han reklamera den

Medlem

Omg Instan buy haha

Medlem
Skrivet av Greenz:

Den är bara tillgänglig i USA och Kanada btw.

Enligt vad jag kan läsa mig till är det bara Limited Edition Steam Deck OLED, a different colorway for the 1TB Steam Deck OLED som är exklusive till USA och Kanada.

"LIMITED EDITION Introducing the Limited Edition Steam Deck OLED, a different colorway for the 1TB Steam Deck OLED. Quantities are highly limited, and are only available in the United States and Canada."

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

be han reklamera den

Det måste vara produkten du köpt det är fel på för att reklamera, inte dig själv.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det måste vara produkten du köpt det är fel på för att reklamera, inte dig själv.

Falskt,öppet köp brukar kunna vara upp till 30dagar och ångerrätt i 14dagar, många recensions/unboxing kanaler på tuben brukade utnyttja det rätt friskt förr

Medlem

Nice, tycker det är viktigare komma bort från trista grådassiga LCD:skärmar än att satsa allt på upplösning etc. Priset blev ju dock rätt högt..
Märks för övrigt hur alla hänger efter Nintendo nu

Medlem

Villhöver men det har varit ett dyrt år vad gäller spelhårdvara😬


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kaealy:

Enligt vad jag kan läsa mig till är det bara Limited Edition Steam Deck OLED, a different colorway for the 1TB Steam Deck OLED som är exklusive till USA och Kanada.

"LIMITED EDITION Introducing the Limited Edition Steam Deck OLED, a different colorway for the 1TB Steam Deck OLED. Quantities are highly limited, and are only available in the United States and Canada."

Det kan vara sant. Hoppas att det är så.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Falskt,öppet köp brukar kunna vara upp till 30dagar och ångerrätt i 14dagar, många recensions kanaler på tuben brukade utnyttja det rätt friskt förr

Då min gode person är det inte en reklamation man begär. Så den du svarade på har dessbättre rätt.
Du med delvis.
Reklamera=fel
Öppet köp= ångra sig
Exempelvis.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Intressant, men blir lite för dyr. Köper nog hellre en Rog Ally då.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Då min gode person är det inte en reklamation man begär. Så den du svarade på har dessbättre rätt.
Du med delvis.
Reklamera=fel
Öppet köp= ångra sig
Exempelvis.

Ja men det är ju fel, den saknar oled!

haha nää men du har faktiskt rätt, bara jag som är lite seg, men ångerrätt kan iaf fortfarande gälla om han har tur, tror inte valve är ett omöjligt företag att ha att göra med iaf, göra kunder nöjda verkar ligga rätt högt på deras lista

Medlem

Frågan är hur lång leveranstid det blir på denna. Kan tänka mig att efterfrågan är stor.

Men oj vad dyrt det blir för denna mid-gen uppdatering! Tror man bör sikta på den dyraste modellen med anti-reflexbehandling. Annars kommer man nog störa sig på lampor i bakgrunden när man spelar ett spel med mörka bakgrunder. Men vill gärna se en jämförelse. Alla recensenter har väl fått toppmodellen?

Medlem

Min son har i princip tagit över min PC. Jag spelar mest ps5 men saknar en del sk ”mus & tangentbord”-spel på PC. Har funderat på en bärbar dator men hur är det att spela sådana spel på en Steam deck? Orkar den med Baldurs Gate 3?

Blev sugen nu

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Min son har i princip tagit över min PC. Jag spelar mest ps5 men saknar en del sk ”mus & tangentbord”-spel på PC. Har funderat på en bärbar dator men hur är det att spela sådana spel på en Steam deck? Orkar den med Baldurs Gate 3?

Blev sugen nu

BG3 är Steam deck Verified


signatur

no remorse

Skrivet av Famipan:

Frågan är hur lång leveranstid det blir på denna. Kan tänka mig att efterfrågan är stor.

Men oj vad dyrt det blir för denna mid-gen uppdatering! Tror man bör sikta på den dyraste modellen med anti-reflexbehandling. Annars kommer man nog störa sig på lampor i bakgrunden när man spelar ett spel med mörka bakgrunder. Men vill gärna se en jämförelse. Alla recensenter har väl fått toppmodellen?

Enligt Dave2D förlorar man den där Oled-magin om man väljer versionen med anti-reflexbehandlingen då svärtan inte är lika bra. Om man nu inte tänkt spela i en omgivning som ger extremt mycket reflexer på skärmen låter det som att den normala är bättre.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Frågan är hur lång leveranstid det blir på denna. Kan tänka mig att efterfrågan är stor.

Men oj vad dyrt det blir för denna mid-gen uppdatering! Tror man bör sikta på den dyraste modellen med anti-reflexbehandling. Annars kommer man nog störa sig på lampor i bakgrunden när man spelar ett spel med mörka bakgrunder. Men vill gärna se en jämförelse. Alla recensenter har väl fått toppmodellen?

Skrivet av hoppalängdhopp:

Enligt Dave2D förlorar man den där Oled-magin om man väljer versionen med anti-reflexbehandlingen då svärtan inte är lika bra. Om man nu inte tänkt spela i en omgivning som ger extremt mycket reflexer på skärmen låter det som att den normala är bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=7FKJODmcdiM

Då var inte antireflex effekten mycket att hurra över heller, så verkar ju inte vara nått man missar helt enkelt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hugger till när räntorna går ner 😅

12
Skriv svar