Steam verkar snart låta dig dölja enskilda spel för dina vänner

Robot
Steam verkar snart låta dig dölja enskilda spel för dina vänner

Inget officiellt sagt, men exempel finns.

#steam


Medlem

Med tanke på typen av spel som brukar ligga i toppen för "trending" är jag inte förvånad XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ahh.. perfekt! Då behöver inte.. ehm.. min vän? Ja, då behöver inte min vän göra en ny profil för all de eroti.. exotiska spelen menar jag!


signatur
Medlem

Puzzle Quest.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare

Så länge man inte kan dölja att man köpt ett spel så spelar det ju ingen roll, i aktivitets fältet så får man ju alltid upp "friend X bought game Z"

Medlem

"oh yeah"


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Devan:

Så länge man inte kan dölja att man köpt ett spel så spelar det ju ingen roll, i aktivitets fältet så får man ju alltid upp "friend X bought game Z"

Gör bara profilen privat så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Rätt konstig "feature" att man alltid ska dela allting med alla. Hur svårt kan det vara att all "delning" av whatever ska vara ett aktivt val?

Medlem
Skrivet av Ender:

Rätt konstig "feature" att man alltid ska dela allting med alla. Hur svårt kan det vara att all "delning" av whatever ska vara ett aktivt val?

Det är inte konstigt om du tänker på att steam är en butik som gör allt för att komma åt din plånbok. Ser du att 10 av dina vänner köpt ex spindelmannen två. Så ökar nog chansen att du köper det också jämfört med om du inte sett att de köpt spelet.

Moderator | Testpilot

Äh. Jag tänker stoltsera med mina 69 av 69 achievements i h*ntai beach!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

har fullt förståelse att folk vill ha den möjligheten. Men det är nog väldigt många som spelar den typen av spel, fler än vad man tror. Personligen så tycker jag att det inte är något man borde skämmas över

Medlem

Fasen vad bra. Nu behöver min kompis kompis inte längre varken köra annat konto eller dölja ett specifikt spelköp i en hög av andra billiga spel.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av sezth:

har fullt förståelse att folk vill ha den möjligheten. Men det är nog väldigt många som spelar den typen av spel, fler än vad man tror. Personligen så tycker jag att det inte är något man borde skämmas över

Releasehästryttare

Hade varit najs med en forum tråd om erotiska spel här på Fz som enbart medlemmar som är över 18 kan komma in på!

Medlem

Så, du onanerar till datorspel?

FETT! 😑

Releasehästryttare
Skrivet av Sunny:

Så, du onanerar till datorspel?

FETT! 😑

Medlem

Bra, då kan ingen se att jag spelar "Guitar Hero: Nickelback Edition".

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

signatur

Specs: PS5

Medlem

Har alltid tyckt det är konstigt att man inte kan ha sin profil privat men fortfarande visa sin "in-game" status. Man måste ha sin profil på friends-only minst för att kunna visa sin in-game status.

Medlem

Tror de bästa är om min vän fortsätter med att köra med två steam-konton istället.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar