Diskutera (eller bekänn) – "Dåliga" spel du ändå spelar

Medlem

Diablo 4 och Warcraft rumble 🫣

Medlem

Jag erkänner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Starfield. Fast jag har slutat nu.

Medlem

Deadly Premonition. Otroligt jäkla skitdåligt och alldeles fantastiskt på samma gång.

Medlem

Anthem!

Anthem var spelet som kickade igång den där avsomnade kärleken till spelens underbara värld för mig under pandemin, jag hade oerhört kul med det där spelet trots alla fel och brister och någonstans kommer jag alltid känna lite extra för den där världen som inte alls fick den kärlek av EA som det någonstans förtjänade.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag gillade Too Human till Xbox 360, spelet som välte Silicon Knights, det hade många problem, men jag gillade settingen.

Sånt jävla skönt spel. Inte åldrats väl, men jag älskade det med. Önskar det blev den där trilogin av det- kul att du tog upp det!

Medlem

Spelar och spelar, vet inte om man är ute efter regelbundet spelande. Är ju svårt när jag spelar ut spel och sen går vidare.. men Wolfenstein 2 körde jag i början av året och herregud vilket skit det hade blivit av den lovande nystarten. Tvingade mig att slutföra spelet. Usch fy.

Gjorde ett nytt försök på Brutal Legend på sensommaren efter en 10 år, och för att vara metal fan så det likväl ett enormt svagt spel. Dock kom jag till credits texterna ändå.

Försöker komma på något motbud i exempel. Ryse var väl inget mästerverk egentligen men klart godkänt i mina ögon.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Hade faktiskt kul när jag spelade igenom det hatade Duke Nukem forever, minns att det va mycket längre än vad jag trodde.

Medlem

No Man Sky vid release. Spelade det barnsligt mycket. Var besviken över att det inte var som utlovats men ändå så trollbunden av det. Flera hundra timmar första månaden.

Tänk om det hade släppts idag....

Jade Cocoon till ps1. Jag hade så jäkla kul med mergingsystemet att jag sket fullständigt ifall storyn var kort, striderna sega och kontrollerna för karaktären klumpiga. Önskar verkligen något monstersamlarspel skulle använda sig av ett liknande system igen.

Medlem
Settlers New Allies

Ett av de spel jag spelat mest i år är Settlers New Allies.

En hel del av kritiken har varit befogad.

Jobbigast är att inte kunna välja karta/antal datormotståndare samt att datorns ai är medioker (bättre nu dock tycker jag, inte så ofta den fallerar totalt och inte kan bygga mer).

Att man förlorar achievementpoäng för att man sprar och avslutar ett spel är också störade när spelet kan ta flera timmar.

Det sagt så är det ett mysigt, snyggt och kul spel ändå (för mig).

Medlem

Skitiga mobilspel med gatcha. Dumpar kanske in typ 30-50 spänn per månad i snitt.
Spelat Tacticus i ett år.
Haft riktigt trevligt men nu blev jag tillslut leds.

Medlem

Har för mig att Simon's Quest anses vara dåligt men det spelet har jag väldigt varma känslor för.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har för mig att Simon's Quest anses vara dåligt men det spelet har jag väldigt varma känslor för.

Det är otroligt atmosfäriskt. Men ett tips för den som inte spelat det tidigare - Redacted-versionen gör att NPS ger en riktiga tips ist för att nästan bara rabbla lögner och nonsens. Och texthastigheten är betydligt snabbare.

Medlem

Mass Effect: Andromeda, Last of Us 2, Total War: Rome 2. Igår körde jag Battlefield 2042 med en polare, vilket var skoj.

Medlem

50 timmar Starfield skickade mig tillbaka till Skyrim som jag nu för 10:e omgången eller liknande spelat +100 timmar. Så kan det gå...

Medlem

Beror väldigt mycket på varför spelet är dåligt. Många löjliga spel kan vara underhållande medan rent ut sagt tråkiga spel undviker man gärna.

Medlem

Jag och ett par polare köpte BF2042 innan launch och var förbannade på vilket skräp vi fick.

Vi testade det igen härom veckan och det är faktiskt ganska kul nuförtiden, förvånande nog.

Medlem

Diablo IV . I akt 2 vaknade jag upp men spelade längre än så då jag trodde det skulle bli bättre. Men icke.

Medlem

The Sinking City, mys-rys jag hade mycket trevligt med.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Anthem 💖

Wow! Det där är imponerande dåligt!

Min skämskudde kommer fram när jag sätter mig o spelar Heroes of The Storm (Blizzards MOBA klon), som blizzard la ner för nått år sen. Är man beroende eller är man...

Medlem

Knytt underground på ps3 och ps vita.
Ett indie spel jag blev helt inne i, lite metroidania stuk på. Spelade genom och var helt fast.
Efteråt fick jag höra att det var ett värdelöst spel och jag är troligtvis är den enda som tycker det är bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Måste va Genshin Impact. Jag har tagit bort spelet för 5:e gången nu. Hoppas det blir sista gången.

Spelet i sig må vara vackert men gameplayen blir väldigt enformigt efter 10-15 timmar. Karaktärerna eller storyn är tråkiga. Alla ”quests” och pussel i världen känns som slös på tid. Gachan tillför inget positivt till spelet.

Jag är inte så mycket för open world-spel. 95% av striderna i spelet är ju banala och tråkiga. Zelda har bra mycket roligare gameplay och utmanande fiender!

Andra ”dåliga spel” som jag spelar är ju Dynasty Warriors, Samurai Warriors och Sengoku Basara. De är dock underhållande att köra när man inte orkar tänka och bara vill spamma lite på slåknappen.

- Thank you, you saved me!

- I’LL SHALL BE YOUR OPPONENT!

- I BOW TO YOUR SKILLS!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Vega Conflict. Har dock nyktrat till nog mycket att lägga ned det förra året Ett typiskt FTP spel

Medlem

Mass Effect Andromeda, det är inte dåligt "spel" men det är ett sämre Mass Effect, men loren man låser upp och raser man stöter på och gameplayet känns fräschare från tidigare installment gör det litegran till "guilty pleasure".


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Anthem 💖

Anthem var ju riktigt rolig. Älskade det, combaten var grym. Känslan att bara mosa allt motstånd. Hade verkligen hoppas dom skulle fixa det tillslut.

Skribent

Jag spelade Anthem så länge att jag gjorde raids på egen hand i slutet eftersom det inte fanns andra spelare att göra det med.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Spelar emellanåt LoL vilket jag anser är ren ren smörja. Ändå har jag lagt ner flera hundra timmar på skiten ☺️

Medlem

Inget dåligt spel i sig, men trots jag tröttnade på Animal Crossing: New Horizons för flera år sedan så spelas det ändå dagligen i några minuter. Hatar det. Helt enkelt för att det blivit en fix idé att skaffa alla konstobjekten till museet, vilket sker slumpmässigt. Har bara en staty kvar (diskuskastaren) som jag behöver, medan jag samtidigt har väldigt många exemplar av Mona Lisa och annat.

Medlem

Destiny 2. Jag har lagt så många timmar på det men sören vilken FOMO-känsla det finns i det spelet tack vare seasons. Du kan i dagsläget inte i spelet göra matchmaking för raids/nightfall gm utan måste använda appen för Bungie antar att du är med i en klan och inte spelar solo och faaa om du inte kan vad du gör. PvP är mög för lobbyn du hamlar i är så orättvist balanserad emellanåt, inga updates på kartor och mycket hänger på abilities. Köpblockad på det mesta och sunset på äldre content man BETALT för. Härligt spel, kommer alltid spela det men fiiiii faaaaaaa!

Skriv svar