Tintin Reporter – Cigars of the Pharaoh är släppt, men i dåligt skick

Robot
Tintin Reporter – Cigars of the Pharaoh är släppt, men i dåligt skick

Rapporter om krascher och spelförstörande buggar.

#Pendulo-studios, #Tintin-cigars-of-the-pharao


Fragtjuv

Det var synd! Det är mitt favorit album med Tintin så jag har varit försiktigt optimistisk inför det här spelet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

De glömde skriva också "Ge oss nu 40 Euro för detta. har ni problem med det? köp inte spelet då"

Medlem

Får vi någon fz recension snart? Känns som att denna typ av mera AA spel är mest intressant att få snabba recensioner på då det kan påverka köp mest. AAA vet man nästan alltid vad man får ändå och indie kan man alltid chansa på pga lägre priser.

Medlem

Det e fan tid att börja styra upp spelindustrin.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ett trasigt spel släppt 2023!? Say it isn’t so.

Medlem

Känns som om Pendulo Studios och utgivaren Microïds inte har lärt sig någonting.

Deras förra spel tillsammans, Blacksad: Under the Skin, släpptes i ett extremt bedrövligt skick, fick ett rejält negativt word-of-mouth och dom förlorade nog en hel del försäljningar pga det. Och nu så händer det igen, även om jag knappast tror att Tintin är lika ospelbart som Blacksad var.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Ett trasigt spel släppt 2023!? Say it isn’t so.

Roligt att läsa gamla speltidningar från 97-02 där de klagar på att spel släpps ofärdiga och buggiga och att piratkoperingen kan förstås på det sättet, för att sedan möta samma gamla talepunkt 20 år senare lol

Testpilot
Skrivet av Kazutoyo:

Känns som om Pendulo Studios och utgivaren Microïds inte har lärt sig någonting.

Deras förra spel tillsammans, Blacksad: Under the Skin, släpptes i ett extremt bedrövligt skick, fick ett rejält negativt word-of-mouth och dom förlorade nog en hel del försäljningar pga det. Och nu så händer det igen, även om jag knappast tror att Tintin är lika ospelbart som Blacksad var.

Japp. Jag spelade igenom Blacksad nyligen och det var ett kul spel men väldigt bristfälligt på den tekniska sidan. Vissa samlarobjekt i spelet går inte ens att erhålla, vilket är under all kritik.

Medlem

De gick ut och var "transparenta" och informerade innan/när det släpptes, så allt lugnt enligt många, både spelare och recensenter. Sluta klaga!

Nä men det är väl spel nummer 75 600 som släpps i ofärdigt skick nu, helt som brukligt i vilda västern som är spelindustrin.

Medlem
Skrivet av Jinxad:

De gick ut och var "transparenta" och informerade innan/när det släpptes, så allt lugnt enligt många, både spelare och recensenter. Sluta klaga!

Nä men det är väl spel nummer 75 600 som släpps i ofärdigt skick nu, helt som brukligt i vilda västern som är spelindustrin.

Oerhört märkligt att de inte skjuter upp releasen om de nu är fullt medvetna om allt trubbel.

Medlem

Känns som det blir allt oftare jag lägger spel i wishlistan som jag sen inte köper på release då dom är så trasiga.
Aja kanske lagom patchat tills julrean på Steam.

Medlem

Undrar om de hoppas kunna få recensenterna till att avvakta med recensionerna.

På MC står det att det släpptes den 7:e nov men recensioner blir tillgängliga 8:e. Brukar väl vara tvärtom att recensionerna släpps lite före släppet.

Medlem

Fyfan vad jag är less på allt skit som får släppas i detta skick.
Denna titel är inte något som intresserar mig, men faaaan va TRÖTT jag är på spelindustrin.

Var och vartannat spel släpps som en dålig alpha, pre-alpha och man tar fullpris för dyngan.

När ska detta ta slut?
Ska man behöva vänta ett eller två år sen man köpt ett spel och det ska vara färdigt?

Har helt tappat suget för nya spel.

Medlem

Asså, att spelbolag inte fattar att de förlorar mera pengar när de släpper i dåligt skickt än att senarelägga releasen...

Testpilot
Skrivet av Rh3nium:

Asså, att spelbolag inte fattar att de förlorar mera pengar när de släpper i dåligt skickt än att senarelägga releasen...

Stämmer det då? Nu är det här kanske inte ett AAA-spel men tror nog att de säljer bra ändå då majoriteten inte kollar upp i vilket skick som spelet släpps i.

Medlem

Själv har jag så lång backlog så behöver sällan köpa spel på releasedagen. När jag väl kommer till skott så är de flesta buggarna fixade och spelet prissänkt.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Asså, att spelbolag inte fattar att de förlorar mera pengar när de släpper i dåligt skickt än att senarelägga releasen...

Nu vet jag inte hur stor utvecklaren bakom spelet är, men dom har väl helt enkelt inte råd att flytta fram releasen...

Hoppas dom grejjar till det, tintin är ju en favvorit, synd bara att dom inte döpte spelet till Tintin i kongo

Medlem

Hoppas dom hinner fixa till det inom en överskådlig framtid.

Medlem

Haha, förhandsbokade spelet då jag har så varma känslor för serien som sådan. Köpte det till PS5, men gör kanske bäst i att vänta ett tag då.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Haha, förhandsbokade spelet då jag har så varma känslor för serien som sådan. Köpte det till PS5, men gör kanske bäst i att vänta ett tag då.

Verkar främst vara PC som har stora problem. PS5 ska i alla fall fungera utan problem.

Medlem
Skrivet av roftg:

Nu vet jag inte hur stor utvecklaren bakom spelet är, men dom har väl helt enkelt inte råd att flytta fram releasen...

Hoppas dom grejjar till det, tintin är ju en favvorit, synd bara att dom inte döpte spelet till Tintin i kongo

Visst är det så, men med tanke på att en dåligt recension är kvar i all evighet trots patchar... kommer folk som har koll köpa då oavsett, förr eller senare?

Skrivet av Mutumba:

Stämmer det då? Nu är det här kanske inte ett AAA-spel men tror nog att de säljer bra ändå då majoriteten inte kollar upp i vilket skick som spelet släpps i.

Du har kanske rätt, men de som (försöker) har koll åt andra sidan... jag har inte köpt än. Fast på tex Playstation vs PC så ser man ju inte ngn betyg / forum diskussion och man kan inte returnera som på Steam, så ja, det kan ju vara ett medveten (ful)strategi.

1
Skriv svar