Klart! GTA VI visas i december

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Rockstar har gjort mästerverk sedan GTA3 så varför är folk oroliga? och dom gjorde världens bästa spel i o med RDR 2 så .. bring it on!

Dom har bytt ut ledningen sedan dess. Merparten av de riktigt tunga namnen lämnade väl runtomkring där när Benzies lämnade.

Titta på hur de förstörde GTA Online gradvis exempelvis...


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Hur många miljoner exemplar sålda första veckan? Uj, ska bli jäkligt intressant.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Hur många miljoner exemplar sålda första veckan? Uj, ska bli jäkligt intressant.

20 miljoner typ

Medlem

Skiter fullständigt i om spelet blir woke eller grovt åt andra hållet. Det är inte anledningen till att jag är peppe.

Däremot är jag lite rädd över att trailern i december som alla spänt väntar på är antingen en liten teaser på 30 sekunder eller en längre trailer utan någon gameplay utan bara massa "cut scenes".

Hoppas att jag har jättefel.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Däremot är jag lite rädd över att trailern i december som alla spänt väntar på är antingen en liten teaser på 30 sekunder eller en längre trailer utan någon gameplay utan bara massa "cut scenes".

Jag skulle bli förvånad om vi fick se något gameplay. Det kommer nog snarare handla om att presentera setting och ambitionsnivå. Sedan blir det ett halvår av disserande av trailerns innehåll innan nästa trailer kommer.

Medlem

Vågar man ens spekulera prislapp ?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag skulle bli förvånad om vi fick se något gameplay. Det kommer nog snarare handla om att presentera setting och ambitionsnivå. Sedan blir det ett halvår av disserande av trailerns innehåll innan nästa trailer kommer.

Säkert, men Rockstars trailers för både gta4 och gta5 var WYSIWYG, förväntar mig en mycket bra trailer här, hoppas jag inte behöver bli besviken.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Chilli88:

Vågar man ens spekulera prislapp ?

Finns i nuläget inget skäl att tro att det kommer kosta annat än vad AAA brukar gå loss på, dvs 700-900 kr. Om du tänker på det där 150 dollar-ryktet så är väl det en sån där grej som vissa skriver om för att det drar trafik, utan att kolla varifrån det kommer.


signatur
Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Det här är nog det enda spelet som jag idag känner hype för, för 10 år sen när jag var 21 så var det mycket mera spel.

Vet inte om det är åldern över att man har förändrats på hur man ser på spel idag.

För mig är det lite likadant som med film, att jag kan bara titta på dom bästa filmerna, som Gudafadern, The Shawshank Redemption, Pulp Fiction, Fight club, osv.

När det gäller spela kan jag bara spel dom bästa, som Witcher 3, Half-life, GTA, osv.

När man vet att 98% av spel är skit, och 98% av film är skit, så orkar man bara bry sig om det som verkligen är bra, det som verkligen definiera vad ett spel eller vad en film är, jag orkar inte slösa tid på skräp. Samma sak med matlagning eller vad som helst :P. Ju äldre man blir desto mer lägger man bara tid på kvalité, iaf jag.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Finns i nuläget inget skäl att tro att det kommer kosta annat än vad AAA brukar gå loss på, dvs 700-900 kr. Om du tänker på det där 150 dollar-ryktet så är väl det en sån där grej som vissa skriver om för att det drar trafik, utan att kolla varifrån det kommer.

Tror du har rätt om grundpriset, men det kommer säkert finnas någon digital version(inte collectors edition jag syftar på) som kostar en bit över 1000Kr. RDR2 måste du betala 1049Kr om du vill ha alla uppdrag "Bank Robbery-uppdrag och gömställe".

Medlem
Skrivet av nils45:

För mig är det lite likadant som med film, att jag kan bara titta på dom bästa filmerna, som Gudafadern, The Shawshank Redemption, Pulp Fiction, Fight club, osv.

När det gäller spela kan jag bara spel dom bästa, som Witcher 3, Half-life, GTA, osv.

När man vet att 98% av spel är skit, och 98% av film är skit, så orkar man bara bry sig om det som verkligen är bra, det som verkligen definiera vad ett spel eller vad en film är, jag orkar inte slösa tid på skräp. Samma sak med matlagning eller vad som helst :P. Ju äldre man blir desto mer lägger man bara tid på kvalité, iaf jag.

Med den inställningen så låter det dock som man saknar erfarenhet. Missar man 98% så finns risken att man inte har så bra koll istället och går miste om en hel del som man dömt ut på förhand.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Dom har bytt ut ledningen sedan dess. Merparten av de riktigt tunga namnen lämnade väl runtomkring där när Benzies lämnade.

Titta på hur de förstörde GTA Online gradvis exempelvis...

Förstörde? Det var en trasig dynga vid release vad jag minns.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Ska bli riktigt spännande se trailern. Gissar på att det släpps i slutet av oktober 2024.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Med den inställningen så låter det dock som man saknar erfarenhet. Missar man 98% så finns risken att man inte har så bra koll istället och går miste om en hel del som man dömt ut på förhand.

Snarare tvärtom skulle jag säga, man har spelat en massa och sett en massa filmer som man har insett bara är ytliga under alla åren.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag skulle bli förvånad om vi fick se något gameplay. Det kommer nog snarare handla om att presentera setting och ambitionsnivå. Sedan blir det ett halvår av disserande av trailerns innehåll innan nästa trailer kommer.

Hoppas du har rätt. Jag väljer att tro dig

Medlem
Skrivet av nils45:

Snarare tvärtom skulle jag säga, man har spelat en massa och sett en massa filmer som man har insett bara är ytliga under alla åren.

Tror snarare att mycket återanvänds i alla filmer som kan varit nytt när exempelvis gudfadern kom. Fast de har ju också tagit inspiration från tidigare filmer.

Däremot kan ju nya filmer vara bra för det, Wes Anderson borde du kolla in. Tror det är lite samma med spel också, mycket känns igen.

Medlem
Skrivet av nils45:

Snarare tvärtom skulle jag säga, man har spelat en massa och sett en massa filmer som man har insett bara är ytliga under alla åren.

Kanske bara jag som är morgontrött och att du är ironisk, men filmerna du listade är ju riktigt utspelade och tråkiga jämfört med vad som finns idag.

Jag brukar se det som ett ålderstecken när man tappar intresse för vad som är nytt. Många fastnar till och med i tonåren när det kommer till bland annat musiksmak och favorit serier/filmer.

Själv upplever jag nästan aldrig att det var bättre förr, vi lever i en guldålder inom nästan all media.
Tråkigt dock att det är brist på moderna open world spel, hade gärna sett fler spel som utnyttjar Direct storage(eller motsvarigheten till detta), mer avancerade fysik och AI med mera. Hoppas att vi kommer över tröskeln för support till förra generationen nästa år och man kan fokusera på att stödja nyare features när det kommer till hårdvaran.

Ska bli spännande att se hur GTA kommer se ut. Även online delen som bör ta ett rätt stort steg framåt är intressant. Det finns stora möjligheter till skillnad från GTA 5 online där det var mer påklistrat och att det var Rockstars första försök på detta. De borde lärt sig rätt mycket de senaste 10 åren och kunnat använt det för att optimera spelet och spelmotorn till nästa spel.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

"A concerted effort to not "'punch down' by making jokes about marginalized groups," including the removal of some transphobic jokes from GTA V's next-gen port.

Jag var tvungen att googla detta och tydligen var det dragqueens i spelet, Försvann dem innan PC släppet för jag har noll minnen, efter ett par genomspelningar, av några dragueens?

Medlem

Bästa gta är ju 1an och 2an, ge oss ett sånt istället, och tonen får gärna vara hur som bara det passar med spelet, det är ingen rättighet att inte bli kränkt.

"And remember, respect is everything!"

Sen skulle jag inte vara säker på att det sker på GA, rockstar är ju rätt kända för att sakna ansikten utåt och den typen av PR/intervjuer/Promos.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Skiter fullständigt i om spelet blir woke eller grovt åt andra hållet. Det är inte anledningen till att jag är peppe.

Däremot är jag lite rädd över att trailern i december som alla spänt väntar på är antingen en liten teaser på 30 sekunder eller en längre trailer utan någon gameplay utan bara massa "cut scenes".

Hoppas att jag har jättefel.

Folk skiter i förmycket helt enkelt

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Finns i nuläget inget skäl att tro att det kommer kosta annat än vad AAA brukar gå loss på, dvs 700-900 kr. Om du tänker på det där 150 dollar-ryktet så är väl det en sån där grej som vissa skriver om för att det drar trafik, utan att kolla varifrån det kommer.

Bara mer att dom kanske pushar en ny prisskala, typ 1000 :- Jag förstår att långsamt men säkert kommer ju spel bli dyrare vilket är lite tragiskt för mig som student, men ja du satte pricken på i:et.

Skrivet av Chilli88:

Bara mer att dom kanske pushar en ny prisskala, typ 1000 :- Jag förstår att långsamt men säkert kommer ju spel bli dyrare vilket är lite tragiskt för mig som student, men ja du satte pricken på i:et.

Men jääävlar vad spel du kan köpa om du studerat något viktigt och får ett jobb med betalning därefter!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av heady89:

Bästa gta är ju 1an och 2an, ge oss ett sånt istället, och tonen får gärna vara hur som bara det passar med spelet, det är ingen rättighet att inte bli kränkt.

"And remember, respect is everything!"

Sen skulle jag inte vara säker på att det sker på GA, rockstar är ju rätt kända för att sakna ansikten utåt och den typen av PR/intervjuer/Promos.

Ett så stort bolag hade ju egentligen lätt kunnat ha ett team som jobbar med gta 1/2- varianter och ett team som gör de här open world 3d- spelen.
De hade aldrig kannibaliserat på varandra, anser jag.
Men att lägga 10-15 år på spel är bara sinnessjukt. Det är inte hållbart att spel ska hålla på längre än James Cameron editerar semestervideos.
Skulle tyvärr inte förvåna om trailern visar typ vilket typsnitt de tänkt på startsidan och that’s it…de undvek ju formuleringar som antyder något om gameplay, handling, karaktärer eller nåt. Så de kan visa precis vad som.

Medlem

Jag håller tummarna för en minnesvärd single player story och single player DLC!
Ballad of Gay Tony och Lost and Damned ligger fortfarande en varmt om hjärtat


signatur

- Bete dig för fan -
- Ingen favoritkonsol, bara favoritspel -

Medlem

Hoppas på en vidareutveckling av detaljrikedomen och interaktiviteten från RDR2s spelvärld. Bryr mig mindre om storyn men hoppas på en mörkare och mer allvarlig ton.

Jag tror att R* ännu en gång sätter ribban högt och visar att de ligger en generation före alla andra utvecklare. Finns ingen spelvärld som kommer i närheten av RDR2 ens 5 år senare. En repris på det med GTAVI, tack

Medlem

Det är ju spännande när spelbranschens största björn rör på sig, eftersom det därifrån kan trilla genredefinierande spel som stöper om branschstandarden, men om jag minns rätt har väl Rockstar gått miste om tunga namn, inte minst på manussidan? Och med tanke på hur sanslöst mycket man har tjänat på GTA:s onlinekomponent de senaste tio åren, så känns det nästan omöjligt att saker i den monetära modellen inte ska ha runnit över till single player-sidan.

Medlem
Skrivet av Sunny:

Folk skiter i förmycket helt enkelt

Haha såg nu att det lät lite hårt i tonen. Men jag förstår inte att folk ska bry sig så mycket. Det är enklare att skita i det

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Men jääävlar vad spel du kan köpa om du studerat något viktigt och får ett jobb med betalning därefter!

haha, i like the way you think!

Medlem

Jag saknar bloggen GTAsajten, den hade varit toppen om den fanns kvar för den hade nog samlat ihop mycket om GTA i alla tider. Forumet finns kvar men den är dödare än Trevor Philips dödsoffer.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag skulle bli förvånad om vi fick se något gameplay. Det kommer nog snarare handla om att presentera setting och ambitionsnivå. Sedan blir det ett halvår av disserande av trailerns innehåll innan nästa trailer kommer.

Jag är enig, med tanke att det är första så är jag extremt tveksam till att det skulle bli en GP- trailer. Som du säger så är det betydligt mer troligt att det blir en teaser där man kanske går igenom det du säger.

123
Skriv svar