Bara dåliga förslag tillåtna! Vem tycker du ska spela Link, Zelda och Ganon i Zelda-filmen?

Redaktör
Ponny
Bara dåliga förslag tillåtna! Vem tycker du ska spela Link, Zelda och Ganon i Zelda-filmen?

Idag briserade bomben: Nintendo och Sony (!) gör en The Legend of Zelda-film. Milde tid! Live-action också. Det får en förstås att fundera på... vilka skådespelare ska spela Zelda, Link och Ganon i filmen? Och vi kör en twist på det: bara dåliga förslag tillåtna!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Link: Henry Cavill. Nu när han inte längre gestaltar Geralt kan han byta hårfärg och börja svinga sitt svärd i Hyrule istället. Och gå från fåordig till stum.
Zelda: Sigourney Weaver. Hon kanske är lite äldre men hon kommer förmodligen spöa Ganon innan Link hinner fram.
Ganon: Jim Carrey. Han är ju en bra skurk i Sonic filmerna och som Grinchen. Varför inte?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Link: Samuel L Jackson.
Zelda: John Travolta (med peruk som i Hairspray).
Ganon: Michael Madsen.

Tarantino som regissör som gör filmen till Pulp Fiction 2, väskan innehöll en del av triforce!

Medlem

Link: Danny DeVito. Komplett med gröna trikåer, luva och svärd.
Zelda: Kristen Schaal. Komplett med attityd och skrikig röst.
Ganon: Steve Carell. Komplett med obekväma pauser och sarkastiska kommentarer.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Zelda: Barbaskön.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Link: Danny DeVito. Komplett med gröna trikåer, luva och svärd.
Zelda: Kristen Schaal. Komplett med attityd och skrikig röst.
Ganon: Steve Carell. Komplett med obekväma pauser och sarkastiska kommentarer.

Steve Carell som Ganon skulle kunna bli svinkul. Hade gärna sett det


signatur

PSN: OAKTHYR

Releasehästryttare

Danny de vito är lagom längd för att spela Link!

Medlem

Jag ser framför mig en mörk, mer vuxen tolkning av den episka historien, så min rollista skulle nog se ut så här:

Link: Steve Buscemi
Zelda: Queen Latifah
Ganon: Ron Perlman

Medlem

Dwayne Johnson som alla roller.

Medlem

Eller varför inte denna rollista:
Link: @Daniel Sjöholm
Zelda: @Fredrik Eriksson
Ganon: @Tomas Helenius

Medlem

Link kommer spelas av Werner Herzog då han oftast numera får spela mer skurkaktiga roller så tycker jag en hjälte roll kan passa så här på ålderns höst och tillsammans med sina motspelare tror jag det kan bli en oförglömlig skådespelarprestation.

Zelda spelas av Udo Kier får gå tillbaka och hämta inspiration från sin roller under det mer sensuella 60 och 70 talet för att hitta just den starka Zelda som den här filmen kräver.

Ganon för att få in lite mer mainstream appeal behövs en ytterligare ett namn för affischerna så varför inte Willem Dafoe tror han kommer passa in ypperligt i temat och den övriga castingen.

Vem är regissör nog för att kunna styra denna tunga trupp och ens hade mage nog att sätta ihop denna trupp för att kunna förvekliga sin syn av det klassiska japanska spelet Zelda jo igen mindre än Alejandro Jodorowsky.

Man går inte på film för att ha roligt utan det skall var lite obekvämt handlingen behöver inte vara självklar klart viktigare är att man får med sig något efteråt det är charmen men just min uppsättning Zelda, 2 1/2-3 timmar av provokationer, mörker & ångest allt som en film nörd kan vilja ha 2023 för gå emot strömmen och ge folket konst inte avkoppling.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Dwayne Johnson som alla roller.

Tur jag inte skrev samma sak men det var det första som slog mig också.

Fragtjuv

Björn Gustafsson som Link och Ulf Brunnberg som Ganondorf....fan...Ulf hade gjort den rollen ganska bra. Zelda får den gamla tanten från Titanic filmen spela ifall hon lever fortfarande...


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Link borde utan tvekan spelas av Kevin Hart. Varför undrar du? Lyssna på Kevins röst. Säg att den inte är lik Links? (Link talar inte säger du? Just det. Då kan du inte motbevisa mig!)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Link: Alyson Hannigan
Zelda: Vin Diesel
Ganon: Lizzo


signatur

I drank what?

Geeks Gaming

Link: Al Pacino
Zelda: Kristen stewart
Ganon: Nicholas Cage

Dock tveksam om det inte blir så överdrivet att det blir bra 🤔

Medlem

Nicolas Cage som Link, och John Travolta som Zelda. Och det är ett bra förslag.

Medlem

Link: Ryan Reynolds
Zelda: Rebel Wilson
Ganon: Mickey Rourke

Eller vänta nu, var det sämsta ni sa? 🤔

Medlem
Redaktör
Ponny
Skrivet av Bennii:

Eller varför inte denna rollista:
Link: @Daniel Sjöholm
Zelda: @Fredrik Eriksson
Ganon: @Tomas Helenius

TAGET!


signatur

En Bamseponny av folket

FM-guru
F.d. Sisyr

De andra vette katten, men jag vet att Steven Seagal ska spela Zelda i alla fall.

Inaktiv

Link: David Hayter
Zelda: Debi Mae West
Ganondorf: Cam Clarke

Medlem

Link: Michael Cera
Zelda: Brie Larson
Ganon: Daniel Craig

Borde bli en film helt utan någon form av personlighet.

Medlem

Alla roller spelade av AI-genererad Sean Connery.
Föreställer mig att det kommer se ut och låta lika horribelt som det här klippet.

Medlem

Link

Zelda

Ganon

Medlem

Link - Gary Busey

Zelda - Gary Busey

Gary Busey - Ganon

1
Skriv svar