Rapport: GTA VI utannonseras i veckan, trailer i december

Medlem

Jag hoppas det stämmer att GTA6 går till Vice City stil igen. Kan tänka mig med HDR stöd så kommer all neonljus poppa ordentligt!

Medlem

Detta förhandsbokas dag 1

Limited Delux edition. Skiter i om priset är 1000 eller 5000

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Detta förhandsbokas dag 1

Limited Delux edition. Skiter i om priset är 1000 eller 5000

Jag har redan förförbokat det långt innan release (fått utgiften godkänd av sambo), men att jag faktiskt skulle lämna bort pengar till någon innan spelet faktiskt finns att laddas ner och spela, not gonna happen.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Själv är jag orolig att de lagt större delen av sina resurser på MP-delen. Att vi får en ännu kortare och fattigare kampanj än i GTA5. Rockstar sket väl i stort sett helt i SP så fort de insåg vilka groteska pengar de drog in på MP. Inte en enda dlc/expansion till SP, men 10 års utvecklande av massa trams till MP.

Fast ett GTA som i grunden är byggt för att fungera med MP kan ju vara helt fantastiskt, GTA5 hade i stort sätt påklistad MP och var knappast optimerat för det. Lite som när Bethesda försökte göra multiplayer med Creation engine, det går men resultatet blir lite sådär kan man säga.

Skrivet av JerkerRaner:

Ska bli kul se grafik/teknik lyft, om ryktena stämmer!

Direct storage, dregel Blir grymt om dem lyckas optimera för RT också så att spelet kräver det, men det är nog att hoppas på för mycket.

Man får väl i alla fall utgå ifrån att Series S versionen kommer rulla på lika bra som GTA 5 på PS3/360 gjorde.

Skrivet av Shamanfox:

GTA5 kampanjen var ju varken kort eller fattig. Den ligger ju i linje med andra GTA när det kommer till längd.

https://howlongtobeat.com/game/4064?q=Grand%2520Theft%2520Aut...

Personligen så är 30h tillräckligt långt storymässigt. Finns ju massa annat man kan göra i GTA utanför storyn.

Sen så är det ju klart att de kommer satsa på Online. Rockstar och Take Two är först och främst företag, vars huvudmål är att maximera vinst. Det är ju en anledning varför det har tagit så lång tid för att få GTA6 started i utvecklingsfasen.

GTA 6 startades innan GTA 5 vart klart, men Online slängde säkert in en skiftnyckel i maskineriet(finns en IGN artikel runt lanseringen där de säger att de har idéer för över 20 år framöver).
Jag hoppas att dem lyckas få till MP delen väldigt mycket bättre nu när spelet från grunden kan byggas för det och inte bara kännas som en påklistad feature.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag är mest orolig att jag kommer bli besviken för jag vet inte hur dom ska kunna göra ett mer detaljerat spel än RDR 2.
Såg nyligen en video om en mod till RDR 2 där man kunde spela som alla djur i spelet och alla fåglar har en egen animation för när dom ska lyfta från marken. Saker som dom flesta kommer missa men som ändå finns där.

Jag håller med för det känns lite som att många kommer att jämföra GTA6 med RDR2 och förvänta sig en jättestor värld med flera orter och delstater. Det hoppas jag lite på med förstås men det blir nog som det är i GTA5, en större stad med några orter runt omkring, men hoppas de stoppar in St Deniz eller dyl.

Men förvånar mig inte om de fokuserar för mycket på MP delen..

---

Sedan undrar jag om GTA6 kan riskera att få samma hype som Cyberpunk2077 som typ alla blev besvikna på, även när buggarna var fixade. Har också sett lite gnäll på att det kan vara en Bonnie och Clyde-par man får följa vilket jag tycker är riktigt spännande.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

GTA5 kampanjen var ju varken kort eller fattig. Den ligger ju i linje med andra GTA när det kommer till längd.

https://howlongtobeat.com/game/4064?q=Grand%2520Theft%2520Aut...

Personligen så är 30h tillräckligt långt storymässigt. Finns ju massa annat man kan göra i GTA utanför storyn.

Sen så är det ju klart att de kommer satsa på Online. Rockstar och Take Two är först och främst företag, vars huvudmål är att maximera vinst. Det är ju en anledning varför det har tagit så lång tid för att få GTA6 started i utvecklingsfasen.

Dock så sög kampanjen om man jämför med 4an, när det gäller handling men även fysiken i spelet osv. Kolla jämförelserna.. finns en video av "crowbcat" som heter gta 4 vs gta 5. Väldigt bra video, för jag minns själv när 5an kom hur besviken jag var när jag spelade det. Jag vart inte alls like immerst i världen som i 4an..

Hoppas de tagit in saker från rdr2 som är helt otroligt bra och detaljrikt. Personligen hade jag älskat om dom gjort djup bilmekanik att du t.ex måste tanka och ta hand om bilen för att den ska funka efter ordning. Lite som hästen i rdr 2. De måste göra något nytt på en markant plan, men är skeptisk efter som writern har lämnat vilket tenderar att säga en del samt att de får in så jäkla mycket pengar av mp delen..

Gnällkuk

Det är fan på tiden, öka! Udda att det inte utannonserats med trailer/datum-ish innan investors call som väl sker idag?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Sluta vara så oroliga! Det kommer bli asfett! NO HYYYYYYPE

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Dock så sög kampanjen om man jämför med 4an, när det gäller handling men även fysiken i spelet osv. Kolla jämförelserna.. finns en video av "crowbcat" som heter gta 4 vs gta 5. Väldigt bra video, för jag minns själv när 5an kom hur besviken jag var när jag spelade det. Jag vart inte alls like immerst i världen som i 4an..

Hoppas de tagit in saker från rdr2 som är helt otroligt bra och detaljrikt. Personligen hade jag älskat om dom gjort djup bilmekanik att du t.ex måste tanka och ta hand om bilen för att den ska funka efter ordning. Lite som hästen i rdr 2. De måste göra något nytt på en markant plan, men är skeptisk efter som writern har lämnat vilket tenderar att säga en del samt att de får in så jäkla mycket pengar av mp delen..

Kan det hända att du hade hunnit växa ifrån humorn som fanns i femman? Spelet var väldigt satirbetonad. Men kan ändå hålla med om att storyn till fyran var bättre men har för mig att jag tyckte Balad of gay Tony var lite bättre.. men jag vet kvar vad youtube ska bevisa.

Jag tyckte RDR2 kändes som ett GTA för vuxna som var unga när GTA 3 + VC o SA kom. Hoppas de fortsätter där i alla fall. Och håller med om att det blir en risk för MP hysteri.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Kan det hända att du hade hunnit växa ifrån humorn som fanns i femman? Spelet var väldigt satirbetonad. Men kan ändå hålla med om att storyn till fyran var bättre men har för mig att jag tyckte Balad of gay Tony var lite bättre.. men jag vet kvar vad youtube ska bevisa.

Jag tyckte RDR2 kändes som ett GTA för vuxna som var unga när GTA 3 + VC o SA kom. Hoppas de fortsätter där i alla fall. Och håller med om att det blir en risk för MP hysteri.

Ja så kan det vara.. Ja garva till nångång i 5an när michael kör yoga men trevor såg jag inte humorn i alls. Ska tilläggas att jag har väldigt skev humor. Skrattar aldrig i komedi filmer men skrattar mer i seriösa filmer. lol. Hade gameplay varit böttre än 4an så hade ja fastnat mer men eftersom det ör så nergraderat så vart jag bara besviken.

Medlem

När är the game awards?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Hoppas storyn kan spelas i Coop och att online läget handlar mer om dig som main character än nuvarande gtao är man bara en stum sido karaktär.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

GTA5 kampanjen var ju varken kort eller fattig. Den ligger ju i linje med andra GTA när det kommer till längd.

https://howlongtobeat.com/game/4064?q=Grand%2520Theft%2520Aut...

Personligen så är 30h tillräckligt långt storymässigt. Finns ju massa annat man kan göra i GTA utanför storyn.

Sen så är det ju klart att de kommer satsa på Online. Rockstar och Take Two är först och främst företag, vars huvudmål är att maximera vinst. Det är ju en anledning varför det har tagit så lång tid för att få GTA6 started i utvecklingsfasen.

Efter bara några dagars spelande tog storyn slut. För mig personligen var detta en relativt stor besvikelse. Spelet i sig var helt fantastiskt på alla plan! Det fanns ett enormt potential att fortsätta bygga på SP med allt möjligt gott. Bilar, side-stories, ny bana eller helt enkelt utbyggnad av main-story! Icke sa Rockstar, här ska allt läggas på MP!

Det är exakt den girigheten jag är orolig över. Nog f*n har de råd att bygga en stor gedigen story med sina miljardvinster. En main-story på 100h ska inte vara ett problem med deras kapital!

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Ja så kan det vara.. Ja garva till nångång i 5an när michael kör yoga men trevor såg jag inte humorn i alls. Ska tilläggas att jag har väldigt skev humor. Skrattar aldrig i komedi filmer men skrattar mer i seriösa filmer. lol. Hade gameplay varit böttre än 4an så hade ja fastnat mer men eftersom det ör så nergraderat så vart jag bara besviken.

Jag hade också svårt att köpa humorn. Ibland kändes det som det var riktad åt 17 åriga killar och har var 24 år när det kom. Ibland skrattade jag också förstås för de drev med rätt klockrena saker.

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Jag har redan förförbokat det långt innan release (fått utgiften godkänd av sambo), men att jag faktiskt skulle lämna bort pengar till någon innan spelet faktiskt finns att laddas ner och spela, not gonna happen.

Jag betalar gärna direkt och gör bort kostnaden, vet att jag kommer köpa det vad som än händer.
Din sambo vet inte ännu vad hen har gett sig in på

Medlem

Jag antar att de har eller kommer utveckla 6:an till att vara väldigt GTA RP vänligt. Jag antar att det har hjälpt till att hålla liv i MP delen rätt mycket och inte minst ger det ständig uppmärksamhet. Fortfarande massvis med tittare på Twitch.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Dock så sög kampanjen om man jämför med 4an, när det gäller handling men även fysiken i spelet osv. Kolla jämförelserna.. finns en video av "crowbcat" som heter gta 4 vs gta 5. Väldigt bra video, för jag minns själv när 5an kom hur besviken jag var när jag spelade det. Jag vart inte alls like immerst i världen som i 4an..

Hoppas de tagit in saker från rdr2 som är helt otroligt bra och detaljrikt. Personligen hade jag älskat om dom gjort djup bilmekanik att du t.ex måste tanka och ta hand om bilen för att den ska funka efter ordning. Lite som hästen i rdr 2. De måste göra något nytt på en markant plan, men är skeptisk efter som writern har lämnat vilket tenderar att säga en del samt att de får in så jäkla mycket pengar av mp delen..

För mig är det helt motsatsen. Jag gillade inte alls 4an, varken storyn eller spelkänslan. Tyckte 5an var mycket bättre, och i linje med hur San Andras, Vice City och GTA3 kändes.

Behöver inte direkt kolla jämförelser på YT då det är alltid subjektivt. Personligen kommer jag vara glad om de behåller känslan och fysiken som 5an.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Efter bara några dagars spelande tog storyn slut. För mig personligen var detta en relativt stor besvikelse. Spelet i sig var helt fantastiskt på alla plan! Det fanns ett enormt potential att fortsätta bygga på SP med allt möjligt gott. Bilar, side-stories, ny bana eller helt enkelt utbyggnad av main-story! Icke sa Rockstar, här ska allt läggas på MP!

Det är exakt den girigheten jag är orolig över. Nog f*n har de råd att bygga en stor gedigen story med sina miljardvinster. En main-story på 100h ska inte vara ett problem med deras kapital!

Frågan är inte om det är ett problem, utan snarare efterfrågan. Har inte tittat på achievements, men har en känsla att en stor majoritet har inte klarat hela 5ans story, som ändå är ”bara” 30h långt.

Jag ser hellre resurser lagda på världsbygget än att dra ut en story 3x så långt som tidigare titlar. Tror jag inte har sett någon tidigare som varit missnöjd med att GTA storyn har ”bara” varit 15-30h långt.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

För mig är det helt motsatsen. Jag gillade inte alls 4an, varken storyn eller spelkänslan. Tyckte 5an var mycket bättre, och i linje med hur San Andras, Vice City och GTA3 kändes.

Behöver inte direkt kolla jämförelser på YT då det är alltid subjektivt. Personligen kommer jag vara glad om de behåller känslan och fysiken som 5an.

Samma här, känner total apati för 4:an. Spela igenom det men minns knappt något ifrån det förutom att det var segt, repetativt och tråkigt. Spelade aldrig expansionerna så det kan ha blivit bättre där.

5:an kändes bättre på alla plan. Humor, starka scener, intressanta karaktärer, bättre action sekvenser med mer. Fullständigt älskar Steven Ogg idag och det är riktigt kul att se honom dyka upp i andra sammanhang.

Lite kul att den yngre Pete från Pete and Pete spelade Michaels son också.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://media.tenor.com/f0DOv6kVtqUAAAAC/judge-judy-watch.gif

Det är fan på tiden, öka! Udda att det inte utannonserats med trailer/datum-ish innan investors call som väl sker idag?

Hellre de väntar o när trailer väl kommer så kommer spelet inom 3-6månader istället för att visa en trailer 3-4år innan spelet släpps...

Gnällkuk
Skrivet av Gaara:

Hellre de väntar o när trailer väl kommer så kommer spelet inom 3-6månader istället för att visa en trailer 3-4år innan spelet släpps...

Jag syftade mer på att bli klar med skiten, men ja. Men megalodon-spel som denna brukar ju ha en lång pr-kampanj så att det kommer att utannonseras och börja teasas redan nu är väl mer vad vi vant oss vid.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Denna gång blir det bara ett köp, aldrig varit med om några girigare och "bättre" affärsmän än rockstar, och aldrig någon dummare än mig. Köpte en 360 med gta 5, köpte det för nästa konsoll.köpte det för PC, tror ta mig fan jag köpte det en gång till. Eller två...
Kommer aldrig hända igen. Tror jag. De kommer försöka göra om "tricket".
IOFS så har jag fått hundratals timmar av speltid, så får väl ge dem det. Blev lite sugen nu igen...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

För mig är det helt motsatsen. Jag gillade inte alls 4an, varken storyn eller spelkänslan. Tyckte 5an var mycket bättre, och i linje med hur San Andras, Vice City och GTA3 kändes.

Behöver inte direkt kolla jämförelser på YT då det är alltid subjektivt. Personligen kommer jag vara glad om de behåller känslan och fysiken som 5an.

Nu måste jag vara lite hård och fråga hur du kan tycka det är bättre när jämförelserna är så solklara när det gäller detaljer och fysiken?

Du föredrar alltså att npcerna bara ramlar ihop när du åker sakta på dom istället för att de blir påverkade av bilen och sätter händerna på motorhuven?

Jag föreslår att du kollar upp detta istället för att vara en kuk i rymden som thrustar åt alla möjliga håll 😂😂😂

https://youtu.be/GWVtZJo-HqI?si=B3VHXzfH8gCeWfJh

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Nu måste jag vara lite hård och fråga hur du kan tycka det är bättre när jämförelserna är så solklara när det gäller detaljer och fysiken?

Du föredrar alltså att npcerna bara ramlar ihop när du åker sakta på dom istället för att de blir påverkade av bilen och sätter händerna på motorhuven?

Jag föreslår att du kollar upp detta istället för att vara en kuk i rymden som thrustar åt alla möjliga håll 😂😂😂

https://youtu.be/GWVtZJo-HqI?si=B3VHXzfH8gCeWfJh

Återigen, behöver inte titta på YT-klipp när jag har spelat själv bägge spelen.

Jag gillade 5an mer än 4an, både spelmässigt och storymässigt. Simple as that. För mig så handlar det inte om vilket som känns mer realistiskt, utan mer vilket som känns som är roligast att spela, och där föredrar jag GTA 5 över 4an.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Återigen, behöver inte titta på YT-klipp när jag har spelat själv bägge spelen.

Jag gillade 5an mer än 4an, både spelmässigt och storymässigt. Simple as that. För mig så handlar det inte om vilket som känns mer realistiskt, utan mer vilket som känns som är roligast att spela, och där föredrar jag GTA 5 över 4an.

Att du föredrar att spela 5an över 4an argumenterar jag inte. Klart man kan tycka det, däremot om man tycker att spelet är mer "detaljrikt" så har man antingen missat eller glömt hur "detaljrikt" 4an verkligen var.

12
Skriv svar