Sätt DITT Cities: Skylines 2-betyg!

Robot
Sätt DITT Cities: Skylines 2-betyg!

Blir ditt betyg högt som en skyskrapa?

#betyg, #cities-skylines-2


Medlem

Vet inte vem som stod för optimeringen, men jag tappade lusten när inte mitt 3900XT och 7900XT drar på relativt höga inställningar..

Medlem

Jag önskar det var spelbart på min mediokra burk. Ettan har ju rullat i 5 6 hundra timmar.

Man kanske ska ha en nolla i betyg för spel som inte är särkilt spelbara?

Medlem

Jag satte en 3 i betyg för det är ganska roligt spel och trevlig spel om man vill ha något lättsamt att spela. Men det verkar vara betydligt svårare att gå med + i 2 än var det var i det första spelet.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Medlem

4 för mig då jag har riktigt kul i spelet trots problemen.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Avstängd

Spelet blir en fyra, när det är klart.

Medlem

4 av 5 från mig!

Har spelat redigt mycket sedan releasen och haft grymt kul, otroligt många förbättringar från ettan (som var grym).

Förstår dom som har problem, men har kring 50fps när min stad har ca 225k invånare, så har inte upplevt några problem med prestandan personligen. Ändrade tre inställningar, annars är allt på max (1440p).

Finns några buggar, såsom sophanteringen, men inget som har hindrat byggandet av staden. Efter ett par DLC's, uppdateringar å moddar så blir det lätt 5 av 5!

Medlem

3 av 5 pga av spelet kraschar till och från.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

4 av 5 från mig!

Har spelat redigt mycket sedan releasen och haft grymt kul, otroligt många förbättringar från ettan (som var grym).

Förstår dom som har problem, men har kring 50fps när min stad har ca 225k invånare, så har inte upplevt några problem med prestandan personligen. Ändrade tre inställningar, annars är allt på max (1440p).

Finns några buggar, såsom sophanteringen, men inget som har hindrat byggandet av staden. Efter ett par DLC's, uppdateringar å moddar så blir det lätt 5 av 5!

Instämmer med vad du skrivit. Har riktigt roligt med spelet och sättet att dra vägar på i spelet är så oerhört mycket mer roligt och tillfredsställande än vad det var i CS1. Saknar väldigt mycket av detaljerandet och sånt man tog för givet med hjälp av mods i ettan.

När de fixar de buggar som finns och spelet får ytterligare innehåll är jag säker på att det lätt kommer att vara bättre och roligare än ettan. Såg i ett blogginlägg från Colossal Order att de inte skulle släppa någon DLC förrän de är nöjda med optimiseringen av spelet. Hade gärna sett att de släppte spelet i ett bättre skick, men nu när det är som det är så tycker jag att det är helt rätt beslut!

Får inte riktigt samma fps som dig, men min burk har några år på nacken. Har inte haft särskilt många kraschar på 40 timmars spelande hittills dock. Kanske två max.

Medlem

jag spelade 4 timmar, hade inte jätteskoj, jag upplevde mest att jag drog ut områden och tittade på. Det finns säkert ett djup i spelet men jag hittade det inte. Synd, hade sett fram emot det

Medlem

Skulle ge det lite MINUS i betyg på grund av spelbarheten just nu.

Dock verkar det ju lovande... om de får någon ordning på det framöver.

Medlem
Skrivet av tokar86a:

Jag satte en 3 i betyg för det är ganska roligt spel och trevlig spel om man vill ha något lättsamt att spela. Men det verkar vara betydligt svårare att gå med + i 2 än var det var i det första spelet.

det jag märkte är att dom lagt in färgkodning där man kan bygga industri / commercial eller där dom vill bli byggda efter det blev det lättare

men för mig tappa jag musten när jag insåg att jag aldrig kunde få en ordentligt stor karta. kändes bara meh att fortsätta på denna lilla kartbit.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

men för mig tappa jag musten när jag insåg att jag aldrig kunde få en ordentligt stor karta. kändes bara meh att fortsätta på denna lilla kartbit.

Men är kartorna inte betydligt större än de i CS1? (Har inte spelat själv, men tycker jag läst detta i recensioner)

Medlem

Satte en 4a, tycker det har funkat väldigt bra sen start, visst hackar det till lite då och då, men det är ju en stadsbyggare och inte en shooter. och med de patchar som dom har släppt så har det bara blivit bättre.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

det jag märkte är att dom lagt in färgkodning där man kan bygga industri / commercial eller där dom vill bli byggda efter det blev det lättare

men för mig tappa jag musten när jag insåg att jag aldrig kunde få en ordentligt stor karta. kändes bara meh att fortsätta på denna lilla kartbit.

Låste du upp några andra tiles, eller var du kvar i första-rutan? Kartorna är typ dubbelt så stora (vill jag minnas iaf ) i SC2 jämfört med SC1 och du har gott om plats att fylla.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem
Skrivet av pizzathehut:

Men är kartorna inte betydligt större än de i CS1? (Har inte spelat själv, men tycker jag läst detta i recensioner)

Betydligt större än grundspelet utan moddar. Finns en 81-tile mod som gör att man får större karta än i tvåan. Lätt att googla hur mycket större men inte gigantisk. Sen har storlek av byggnader ändrats lite i tvåan så tror man får plats med mindre.

Gillar spelet men får inte någon feeling än tyvärr.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

1
Skriv svar