Spelhelg med USA-tripp, Norge-fisk och finsk skräck – vad spelar du?

Robot
Spelhelg med USA-tripp, Norge-fisk och finsk skräck – vad spelar du?

I helgen reser vi både i världen och till andra spelvärldar.

#spelhelg


Det blir att lira färdigt Alan Wake 2 samt SMB Wonder - båda är starka kandidater till årets spel, men det lutar åt att AW2 tar hem det priset framför bl a BG3 pch Starfield.

Medlem

Det blir huvudsakligen The Finals för min del!
Och när min partner och jag spelar kommer vi ge oss på My Time At Sandrock som släpptes igår


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Drog igång Spider-Man Remastered men tyckte det började så makalöst risigt att jag funderar på återköp. Annars blir det lite Vermintide och Darktide.

It's not a lake, it's an ocean

Alan Wake II


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ambassadör
Xbox

Det blir nog till att dra igenom Jusant, ser mysigt ut.


signatur

Jump in.

Medlem

Mer Alan Wake 2. Hoppas storyn blir bättre för vissa saker de första timmarna har varit pinsamt illa.

Medlem

Kan äntligen spela igen.
Det blir Ghosts of tabor och Into the radius.
Ja båda VR spel och dom är 👌👌👌


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Blev klar med Super Mario Wonder , toppen spel.

Ikväll blir det inge mer spel utan konsert istället , Dark Funeral står på schemat.

Medlem

The Finals!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Fortsätter i Spider-Man 2, det börjar dra ihop sig...

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Blev klar med Super Mario Wonder , toppen spel.

Ikväll blir det inge mer spel utan konsert istället , Dark Funeral står på schemat.

Vilket sammanträffande, ska också se Dark Funeral! Ska bli jävligt skoj

I övrigt ska jag nog fortsätta pressa Lies of P om jag har tid. Känns som jag börjar närma mig slutet. Vilket spel alltså!

Medlem
Medlem

Robocop. Grymt roligt hittills.

Medlem

Gloomhaven med några kompisar och fortsätta med Spiderman 2

Medlem

Jag överväger att bygga stad. Så troligen Cities Skyline II, men vet inte om det nuvarande skicket av spelet gör att jag kanske borde dra igång första Cities Skyline istället...

Medlem

Eftersom jag lirade klart Alan Wake 2 precis så startade jag upp Achilles legends untold på xsx

Medlem

Har äntligen tagit mig an Stellaris.

KoP
Medlem

My time at Sandrock.

Medlem

Jag var sugen på lite pusslande så jag kollade vad som fanns på PS Plus Extra och laddade hem The Gardens Between och Call of the Sea.

The Gardens Between har jag redan klarat då det var kort. Småtrevligt och längden var lagom med den ganska begränsade spelmekaniken det hade.

Call of the Sea har jag spelat en bit in i tredje kapitlet i. Ganska bra hittills med tydliga Lovecraft-influenser (och en direkt referens).

Skrivet av GreveGroggula:

Vilket sammanträffande, ska också se Dark Funeral! Ska bli jävligt skoj

I övrigt ska jag nog fortsätta pressa Lies of P om jag har tid. Känns som jag börjar närma mig slutet. Vilket spel alltså!

Nej vad kul ! Vilket jävla ös det va !

Jag har kommit fram till att jag suger på alla spel som är som darksouls så jag undviker dom som pesten haha ^^ Men kul att du gillade det, spelet hade riktigt härlig design.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Vilket sammanträffande, ska också se Dark Funeral! Ska bli jävligt skoj

I övrigt ska jag nog fortsätta pressa Lies of P om jag har tid. Känns som jag börjar närma mig slutet. Vilket spel alltså!

Såg dom förra helgen i trollhättan, riktigt bra!

Blir mest cs2 för mig som vanligt antar jag.

Diablo IV, klar med season journey. Ska bara försöka nöta ner Lilith.

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Nej vad kul ! Vilket jävla ös det va !

Jag har kommit fram till att jag suger på alla spel som är som darksouls så jag undviker dom som pesten haha ^^ Men kul att du gillade det, spelet hade riktigt härlig design.

Ja det var helt fantastiskt bra igår kväll! Även Offerblod och Avslut var riktigt jävla bra.

Medlem

ska dra iväg o jobba snart men när jag kommer hem till höstmörkret så blir det att fortsätta min resa i skräckvärldarna i Alan Wake 2. Ett stycke mästerverk rankar jag det som. Helvete vilket bra spel. 5 av 5. 10 av 10.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Blir lite blandat men det blir system shock 2023 o resident evil 8

Medlem
Skrivet av Margy:

Call of the Sea har jag spelat en bit in i tredje kapitlet i. Ganska bra hittills med tydliga Lovecraft-influenser (och en direkt referens).

Call of the sea ser mysigt ut, har lagt till det i min spellista 👍

Medlem
-----RESiDENT EViL----är----KUNG-----
Skrivet av Isak19:

Blir lite blandat men det blir system shock 2023 o resident evil 8

Fan, jag fastnade tyvärr inte för System Shock: Remaken trots att jag såg fram emot releasen en längre tid. Ingen vidare grafik o allt känndes bara märkligt i spelet. Annars brukar liknande spel vara min grej. T.ex. Dead Space serien. Rymd & skräck går hand i hand anser jag. Måste nog ge det en 2a chans så att jag förhoppningsvis kan ta till mig denna klassiker då jag aldrig lirade originalet back in the day som var så populärt.
________________________________________________________________________________________
Resident Evil 8: Village dyrkar jag dock. Ett stycke mästerverk so, jag varvat 2 gånger. Sugen på en 3e genomspelning snart igen. Älskar den där satans robotfabriken i slutet med de där jäkla cyborg-experimenten som Heinsenberg utförde på befolkningen. Satans vad creepy de var. Eller varför inte de där spökhuset med den där lilla dockan so, levde o förföljde dig i mörka gångar. Plus den där jätte bäbisen i källaren som smög upp på dig i kolsvart mörker...
____________________________________________________________________________________________
KUNG spel. Längtar till Resident Evil 9.Hade hoppats på Ethan Winters som protagonist igen men det blir nog "svårt"....
____________________________________________________________________
**** Gillar du skräck så kan jag tipsa om dessa tungviktare ****
___
#1. Visage --- (Steam, PlayStation 4 & PS5)
#2. MADiSON --- (Steam, PlayStation 5)
#3. Infliction --- (Steam, PlayStation 4)
#4. Outlast 2 --- (Steam, PlayStation 4)
#5. Alien: Isolation --- (Steam, PlayStation 4)
#6. Amnesia: The Bunker --- (Steam, PlayStation 4)
__________________________________________________________________
Antar att dessa skräckpärlor även finns @ Xbox olika konsoler. Lycka till och för gudsskull missa inte dessa värk.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fan, jag fastnade tyvärr inte för System Shock: Remaken trots att jag såg fram emot releasen en längre tid. Ingen vidare grafik o allt känndes bara märkligt i spelet. Annars brukar liknande spel vara min grej. T.ex. Dead Space serien. Rymd & skräck går hand i hand anser jag. Måste nog ge det en 2a chans så att jag förhoppningsvis kan ta till mig denna klassiker då jag aldrig lirade originalet back in the day som var så populärt.
________________________________________________________________________________________
Resident Evil 8: Village dyrkar jag dock. Ett stycke mästerverk so, jag varvat 2 gånger. Sugen på en 3e genomspelning snart igen. Älskar den där satans robotfabriken i slutet med de där jäkla cyborg-experimenten som Heinsenberg utförde på befolkningen. Satans vad creepy de var. Eller varför inte de där spökhuset med den där lilla dockan so, levde o förföljde dig i mörka gångar. Plus den där jätte bäbisen i källaren som smög upp på dig i kolsvart mörker...
____________________________________________________________________________________________
KUNG spel. Längtar till Resident Evil 9.Hade hoppats på Ethan Winters som protagonist igen men det blir nog "svårt"....
____________________________________________________________________
**** Gillar du skräck så kan jag tipsa om dessa tungviktare ****
___
#1. Visage --- (Steam, PlayStation 4 & PS5)
#2. MADiSON --- (Steam, PlayStation 5)
#3. Infliction --- (Steam, PlayStation 4)
#4. Outlast 2 --- (Steam, PlayStation 4)
#5. Alien: Isolation --- (Steam, PlayStation 4)
#6. Amnesia: The Bunker --- (Steam, PlayStation 4)
__________________________________________________________________
Antar att dessa skräckpärlor även finns @ Xbox olika konsoler. Lycka till och för gudsskull missa inte dessa värk.

Gillar mer action skräck

1
Skriv svar