Resi-rykten: Resident Evil 9 är både en slutpunkt och en ny början för serien

Robot
Resi-rykten: Resident Evil 9 är både en slutpunkt och en ny början för serien
Medlem

Gillade både 7:an och 8:an. Men nu med något år sedan jag klarade 8:an kommer jag inte ens ihåg hur något av dom slutade. Men ser fram emot 9:an!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

For the love of god, låt Ethans händer vara!! 😅 Gillade också sju och åtta enormt så ska bli kul med en nia.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Ja tack Resident evil i virtual reality 👌👌
Capcom är hjältar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Själv ser jag mycket mer fram emot ett nytt tredjepersons-RE. Remake-fyran var fantastisk, skulle de ta exakt det gameplayet och berätta en ny historia med fler karaktärer så blir jag helnöjd.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Inomhus RE1 kamera, utomhus first person. Sen några special rum man bara kommer in i med vr. 😎

Moderator | Testpilot
Skrivet av Najkan:

Inomhus RE1 kamera, utomhus first person. Sen några special rum man bara kommer in i med vr. 😎

Alla kameravinklar!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sjuan är ett av de bästa spelen i serien i mitt tycke, åttan ett av de sämsta. Blir spännande att se hur de knyter ihop det här

Medlem

Skulle gärna fortsätta med Ethan Winters som protagonist. Gillade honom skarpt. En vanlig enkel snubbe i huvudrollen.

Älskar Resident Evil serien. Så jäkla roliga "MetroidVania" spel med skräck tema. Längtar till 9an kommer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Gillar Ethan skarpt, som ovanstående sa är det kul att lira som en ganska normal men ändå badass dude.

Tycker dock om både Leon och Claire väldigt mycket, två sexiga badasses av båda könen 😂 så hade gärna sett mer av den duon också. RE2 remaken är ett av mina favorit spel. Tycker Leon är så jävla cool och Claire är sjukt charmig! Hade varit kul att se de sammarbete med Ethan.

Fan Capcom är så bra på att skapa corny men ändå väldigt älskvärda karaktärer!

Känns som capcom verkligen är on a roll när det kommer till RE spel så har ganska gott förtroende att de komma göra något kul med nästa 😊

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

For the love of god, låt Ethans händer vara!! 😅 Gillade också sju och åtta enormt så ska bli kul med en nia.

kom och tänka på VR-modden av Re7 på PC. Det kändes väldigt konstigt att få handen avskuren (eller var det sågad?) där tidigt i början av spelet. Gå omkring och titta på stumpen, kändes verkligen som man saknade en hand 😅
En upplevelse som satt sig och jag inte glömmer.

(Tillägger att om man spelat VR-versionen på PSVR så är det inte samma som VR-modden på PC. På PC spelas det som ett riktigt VR-spel där man rör sina händer/armar fritt, därav känslan att man saknade en kroppsdel )


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Releasehästryttare
Skrivet av Molotov:

kom och tänka på VR-modden av Re7 på PC. Det kändes väldigt konstigt att få handen avskuren (eller var det sågad?) där tidigt i början av spelet. Gå omkring och titta på stumpen, kändes verkligen som man saknade en hand 😅
En upplevelse som satt sig och jag inte glömmer.

(Tillägger att om man spelat VR-versionen på PSVR så är det inte samma som VR-modden på PC. På PC spelas det som ett riktigt VR-spel där man rör sina händer/armar fritt, därav känslan att man saknade en kroppsdel )

Sågad!

Medlem
Skrivet av Najkan:

Inomhus RE1 kamera, utomhus first person. Sen några special rum man bara kommer in i med vr. 😎

Var ska dom trycka in over-the-shoulder cam någonstans?

Skrivet av korvmos:

Gillade både 7:an och 8:an. Men nu med något år sedan jag klarade 8:an kommer jag inte ens ihåg hur något av dom slutade. Men ser fram emot 9:an!

Lirade klart 8an i förrgår för första gången. Spelar om det med infinite ammo assault rifle nu 😄 8an slutade med att mina känslor pendlade mellan "noooo, don't die 😭", "boy, that's just stupid" och ett par "really!? 🤨" Jag gillade det men jag föredrog karaktärerna och den där "texas chainsaw massacre och liknande"-atmosfären i sjuan lite mer. Men det är ändå en stark del i serien 👍

Medlem

Jag ledsnade på resident evil efter 5an inte spelat någon del i serien efter det tyckte att allt var så sönder muterat i femman sen såg jag att dom gjorde 7an och 8an i första persons vy det blev ett nej tack för min del saknar skräcken och kameran från dom första spelen

Medlem
Skrivet av Molotov:

kom och tänka på VR-modden av Re7 på PC. Det kändes väldigt konstigt att få handen avskuren (eller var det sågad?) där tidigt i början av spelet. Gå omkring och titta på stumpen, kändes verkligen som man saknade en hand 😅
En upplevelse som satt sig och jag inte glömmer.

(Tillägger att om man spelat VR-versionen på PSVR så är det inte samma som VR-modden på PC. På PC spelas det som ett riktigt VR-spel där man rör sina händer/armar fritt, därav känslan att man saknade en kroppsdel )

Satt och väntade på att det skulle komma VR till 7an när man körde Riften men så kom det aldrig och orkade aldrig modda det själv så upplevde det aldrig i VR. Vilket i och för sig var rätt tur för spelet var tillräckligt läskigt på datorskärmen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Gen
Medlem

8an, nya 3an och nya 4an är riktigt bra spel. Har inte vågat köra 7an men borde kanske.

Medlem
Skrivet av Gen:

8an, nya 3an och nya 4an är riktigt bra spel. Har inte vågat köra 7an men borde kanske.

Sjuan är utan tvekan det äckligaste spelet jag spelat.

Gen
Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Sjuan är utan tvekan det äckligaste spelet jag spelat.

Uj. Jag har sett gameplay så vet vad jag har att vänta mig men det är slafsigt och köttigt så vettefan om det går

Medlem

Re7 kom aldrig i VR till PC vad jag förstått, och 8 såg mer ut som ett Metroid i upplägg. När denuvo också var med i dealen, så struntade jag i den titeln. Inga större förhoppningar på ett nionde spel.

Stämmer det att denuvo är borta från 8an? Har en äldre CPU och slipper gärna extra stressen som det programmet åsamkar.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Re7 kom aldrig i VR till PC vad jag förstått, och 8 såg mer ut som ett Metroid i upplägg. När denuvo också var med i dealen, så struntade jag i den titeln. Inga större förhoppningar på ett nionde spel.

Stämmer det att denuvo är borta från 8an? Har en äldre CPU och slipper gärna extra stressen som det programmet åsamkar.

Det finns en VR mod till Resident evil 7.
Fungerar perfekt och enda sättet jag spelat Re7 på PC 👍
I modden ingår även VRMode till Re2 & 3 Remake och Re8.

4 Remake funkar också i VR men tyvärr inte firstperson.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Skulle gärna fortsätta med Ethan Winters som protagonist. Gillade honom skarpt. En vanlig enkel snubbe i huvudrollen.

Älskar Resident Evil serien. Så jäkla roliga "MetroidVania" spel med skräck tema. Längtar till 9an kommer.

Att kalla Ethan vanlig är väl en skaplig underbedrift.

1
Skriv svar