Remedy ger en uppdatering om Control 2, Max Payne 1/2 remake och annat

Robot
Remedy ger en uppdatering om Control 2, Max Payne 1/2 remake och annat

Inklusive multiplayer-spelen Condor och Codename Vanguard.

#Control, #Max-payne, #Remedy


Medlem

De ligger inte på latsidan i alla fall! Har inte spelat klart första Control så har inte bråttom med uppföljaren men Max Payne-remaken är jag pepp på!

Medlem

Lite oroande kanske att en studio som gjort sig kända för narrativa singleplayer har två games as a service i sin pipeline. Jag hoppas att det inte tar fokus från det de är bra på, och att de lyckas även med sina multiplayer-spel för de är en grym studio som förtjänar all framgång.

Medlem

Control var ett spel jag blev sjukt positivt överraskad över. Jag såg när det kom och tänkte att det var ett av de där "åh, vi måste göra ett spel för att kunna visa våra coola effekter" typen av spel, för att visa RT.

Körde det inte förrän det en dag låg på x-box gamepass och jag inte hade något annat som lockade. Det är såklart bästa förutsättningarna just för att bli positivt överraskad, inga förväntningar alls.

Ett riktigt kul spel med en bra arkiv-X känsla. Flefritt? Nä, såklart inte, men går man in utan förutfattade meningar och förhoppningar, så tror jag man kommer få ett antal timmar bra underhållning.


signatur

K9
:.:

Gen
Medlem
Skrivet av Bennii:

Lite oroande kanske att en studio som gjort sig kända för narrativa singleplayer har två games as a service i sin pipeline. Jag hoppas att det inte tar fokus från det de är bra på, och att de lyckas även med sina multiplayer-spel för de är en grym studio som förtjänar all framgång.

Jag håller med, känns som väldigt olika riktningar.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Lite oroande kanske att en studio som gjort sig kända för narrativa singleplayer har två games as a service i sin pipeline. Jag hoppas att det inte tar fokus från det de är bra på, och att de lyckas även med sina multiplayer-spel för de är en grym studio som förtjänar all framgång.

Remedy öppnade väl en studio i Stockholm var det förre året eller året före.
Så de ser absolut utvecklingspotential och kollar man på deras hemsida med öppna jobb så siktar de nog att växa

Skrivet av absimilard:

Control var ett spel jag blev sjukt positivt överraskad över. Jag såg när det kom och tänkte att det var ett av de där "åh, vi måste göra ett spel för att kunna visa våra coola effekter" typen av spel, för att visa RT.

Körde det inte förrän det en dag låg på x-box gamepass och jag inte hade något annat som lockade. Det är såklart bästa förutsättningarna just för att bli positivt överraskad, inga förväntningar alls.

Ett riktigt kul spel med en bra arkiv-X känsla. Flefritt? Nä, såklart inte, men går man in utan förutfattade meningar och förhoppningar, så tror jag man kommer få ett antal timmar bra underhållning.

Finns det något spel som är felfritt? Personliga åsikter har alla, själv har jag flertalet 9/10 spel som jag inte bryr mig mer än om Leffes korv och skruvtvingar i Ritsem går i konkurs.
Poängen är att alla har personliga åsikter om spel, men själv kommer jag inte på något av det som Remedy har gjort, som inte har varit imponerande eller nytänkande.
Max Payne med bullet time och en strong story, där hade de tur med Matrix året före, men tekniken och idén fanns ju före.

AW 1 är ju mer story drivet än action, men snygg grafik förtiden och de fick ju skrota stora delar av spelet då det inte var möjligt på den tiden.

QB är ju speciellt med sin TV serie, var helt okej men inget mästerverk, men bättre än vad användare som aldrig har spelat spelet tycker…

Control och AW 2 visar ju vart Remedy siktar och många AAA spelutvecklare ska nog kolla och fundera över vad de gör när det gäller spelupplevelse och optimering.

Medlem
Skrivet av absimilard:

Control var ett spel jag blev sjukt positivt överraskad över. Jag såg när det kom och tänkte att det var ett av de där "åh, vi måste göra ett spel för att kunna visa våra coola effekter" typen av spel, för att visa RT.

Körde det inte förrän det en dag låg på x-box gamepass och jag inte hade något annat som lockade. Det är såklart bästa förutsättningarna just för att bli positivt överraskad, inga förväntningar alls.

Ett riktigt kul spel med en bra arkiv-X känsla. Flefritt? Nä, såklart inte, men går man in utan förutfattade meningar och förhoppningar, så tror jag man kommer få ett antal timmar bra underhållning.

Jag blev också positivt överraskad. Det är lite för tokigt för min del med alla dimensioner, motellet etc men det var underhållande.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Lite oroande kanske att en studio som gjort sig kända för narrativa singleplayer har två games as a service i sin pipeline. Jag hoppas att det inte tar fokus från det de är bra på, och att de lyckas även med sina multiplayer-spel för de är en grym studio som förtjänar all framgång.

Skrivet av Mirage:

Jag blev också positivt överraskad. Det är lite för tokigt för min del med alla dimensioner, motellet etc men det var underhållande.

Själv blev jag rejält besviken och tyckte det var ett B spel. Laddade hem både Control och Medium samtidigt från Gamepass och körde en knapp timma var på dessa. Dessa spel var otroligt lika typ gjorda i samma gör ditt eget spel wizzard typ. Båda spelen hade bångstyrda kontroller och tjejerna såg likadana ut och när man gick mot en vägg så såg det ut som dom gick på ett löpband. Har för mig att miljön var rätt tom och avskalad också. Typiska spel att skicka till Gamepass o PS+ kyrkogården


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

1
Skriv svar