Resident Evil: Village - iPhone 15 Pro

Medlem
Resident Evil: Village - iPhone 15 Pro

Nu har Resident Evil: Village släppts till iPhone 15 Pro och Pro Max.
Det första "AAA"-spelet till iPhone Pro modellerna för deras nya A17 Pro chip.

Jag vet att mobilspel för många inte är av intresse samt i många fall skapar irritation. Jag är ju en person som gillar denna utveckling, även om jag föredrar att spela på PC/PS5 så gillar jag utvecklingen att spela där man är och som man vill, speciellt om man är på resande fot ofta. Att ha möjlighet att spela vart man befinner sig är ju fantastiskt. En timme in i spelet och jag är väldigt imponerad!

Grafiken är fantastisk, fungerar otroligt bra med kontroll inkopplad och när man är på resande fot (vilket jag oftast är med jobbet) så är detta en fantastiskt sätt att kunna spela ett riktigt bra spel som inte heller försämrar upplevelsen (trots att man vill ha en TV att spela på). Jag är impad, Capcom har optimerat spelet fantastiskt på telefonen och för en kostnad på 180 SEK för bas-versionen (100 SEK för DLC).

Rekommenderar att koppla in en PS5/Xbox-kontroll, alternativt en BackBone One, till detta då touch inte är helt bra i spelet.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Releasehästryttare

Kul!

280:- är lite saftigt för ett mobil spel men Capcom brukar ju vara bra med reor på sina spel, hoppas Andriod versionen inte dröjer för länge!

Medlem
Skrivet av Devan:

Kul!

280:- är lite saftigt för ett mobil spel men Capcom brukar ju vara bra med reor på sina spel, hoppas Andriod versionen inte dröjer för länge!

280kr för ett mobilspel är bara saftigt för vad man tänker att mobilspel är idag dvs 99% free2play skräp som spelas och ser ut som det görs.
Hade det varit det normala att betala tex upp till 300kr för mobilspel hade vi idag nog haft en annan syn på vad mobilspel är.
I början vid smartphone eran så var spel som kostade 10kr bättre än många av dagens free2play


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

180 kr var inte mycket, vad jag förstått så är det ju inget "mobilspel" utan ett spel i mobilen, dvs riktigt spel inte ett spel där du måste köpa saker för att kunna komma vidare.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Devan:

Kul!

280:- är lite saftigt för ett mobil spel men Capcom brukar ju vara bra med reor på sina spel, hoppas Andriod versionen inte dröjer för länge!

Som jag förstår det är det inte en mobilversion av spelet utan samma spel som släppts på alla andra plattformar och det är ju ungefär vad spelet kostar nytt på PS och Xbox så det är väl inte dyrt? Det vore mer konstigt om dom släppte spelet för en hundring på iPhone bara för att det är en mobil.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Kul att det finns något spel som faktiskt försöker utnyttja vad en Telefon är kapabel till. Minns den gamle tiden runt Iphone 3-5 när utvecklare faktiskt försökte pusha hårdvaran så långt som möjligt med riktiga mobilspel. Innan vi fick den här free2play marknaden som vi ser idag.

Releasehästryttare

Hittade trailern:

Man kan tydligen testa det gratis så länge man har en 15 pro!

Medlem
Skrivet av Devan:

Hittade trailern:

https://youtu.be/cbcC5YEslMg

Man kan tydligen testa det gratis så länge man har en 15 pro!

Det stämmer! Första kapitlet kan man köra helt gratis


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

1
Skriv svar