Starfield är 3,3 bra (cirka)

Medlem

5/5 , fortfarande kul efter 200h

Medlem

Omöjligt att lita på någon typ av användarsnitt i spel som denna.

Edit 5/5 från mig.

Medlem

för mig som fortfarande inte spelat det (precis blivit med ny dator, och vill bli klar med CP2077 först) eller ens sett några gameplay videos sedan release men sett fram emot det riktigt mycket så är det så jävla tråkigt att läsa sånt här. vafandå. liksom vafan. här väntar man i femtioelva år på ett nytt rpg från bethesda, och så verkar majoriteten knappt tycka det är värt att spela. så nu blir det att man går in med noll förväntningar (eller iaf intalar sig själv det) och antagligen ändå blir besviken. fan.

Medlem

Hade verkligen hoppats på att Starfield var spelet som skulle motivera köpet av en Xbox! Men får vänta ett tag till, blev inte så hypad som jag hoppats. Har lite dålig koll på vilka tunga releaser som ligger någorlunda i närtid för Xbox, men hoppas iaf att Fable (när det väl släpps) ska motivera ett köp

Medlem

Riktigt bra spel för egen del. Cirka 150h hittills och planerar plöja ner en hel del till 😍

Medlem

älskar bethesdaspel, och klippte 120 timmar i starfield, dock minns jag i stort sett inget av det öht. det var bara inte värt att minnas. 3/5 efter alla uppdateringar och fixar. ett skitspel egentligen


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Formelhest:

Jag har samma kort och hade samma problem, men det visade sig ha med hårddisken att göra. Installerade om spelet på min M2 SSD och sen rullade det på hur bra som helst

Skrivet av Påskmust:

Du råkar inte ha det installerat på en HDD?

Okej nu blev jag taggad. Jo det har jag. Ska installera om på min M2 och se vad som händer.

Medlem

Jag gillar spelet mycket. Det har sina egenheter och svagheter, bland annat rymdfarandet som i stort bara är en glorifierad laddskärm. Har byggt en enkel outpost och placerad två NPCer där, har dåligt samvete för dem då jag aldrig besöker dem. Laborerat lite med skeppsbyggaren. "Pusslen" i templen känns helt meningslösa och onödigt krångliga för att inte tillföra något egentligt. Dessa delar tycker jag personligen är "meh" men i övrigt är jag såld på spelet. Jag har blandat main med faction quests och andra sidouppdrag och även om main driver mycket av settingen och upplevelsen så har mina bästa upplevelser kommit vid sidan av main.
Ger spelet 4/5 efter cirka 55h, skall ge mig in i min första NG+ runda ikväll, får se vad det gör för betyget

Gen
Medlem

2.5 av 5 från mig vilket är svagt OK (typ varken bra eller dåligt). Lirade dock bara i 14h innan jag avinstallerade det.

+ Gunplay
+ De detaljerade inomhusmiljöerna
+ Grafiken (vissa delar är riktigt fina)
+ Ljudet/musiken
+ Questerna

- Laddningstiderna (än om korta så ser man dem hela tiden)
- NPCerna (lika livlösa som vanligt)
- Allt som har med rymden att göra (flyga i skeppet, slåss i rymden osv)
- Grafiken (andra delar är riktigt lågupplösta)
- Allt som har med UI att göra
- Markörer
- All onödig skit man kan plocka på sig
- Avsaknad av DLSS/FG

? Skeppsbyggande
? Basbyggande
? Factions

Medlem

Starfield är definitionen av "mellanmjölk", ett perfekt 150-200 kr-spel när det är färdigpatchat och de bästa moddarna är ute. Kanske då är det på sin höjd ett 3/5. Men i skrivande stund är det ett 2/5 i min bok. Fungerar utmärkt som en looter-shooter, resten faller platt på fler än ett område tyvärr.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag skulle vilja ändra mitt betyg från en 4:a till en 2:a.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem
Skrivet av rosroborb:

Jag kan tyvärr inte uttala mig. Med mitt RTX 3070 så är det helt ospelbart med alla inställningar på low. Spelet fryser någon sekund varje gång jag avfyrar ett vapen. Det tar också flera sekunder att öppna en meny. Ljudet ligger också alltid flera sekunder efter. Jag har lyckats tvinga mig runt på Kreet ett tag. Men det känns inte värt min tid.

Låter jåtte konstigt. Kör med 3060 occh AMD 5600G och får runt 60-70 på HIGH,

Medlem

2 av 5 enligt mig, hade vart en stark 4 om inte spelet blivit ospelbart av dom gamebreakin buggarna som jag stött på.. Tänker börja om med en ny karaktär, men det lär antagligen ta något år av patchar innan jag försöker mig på det.

Medlem

Svag tvåa max. Bethesda börjar tappa greppet och jag bävar inför kommande Elder scrolls.

Medlem

Själv så har jag inte pröva spelet. Men det jag ser när folk spelar på Youtube så är det inte direkt imponerande. Sen är jag inte jätte förtjust i Bethesda spel längre. Innan spelet kom ut så var jag sugen på att köpa en Xbox på grund av hur bra spelet skulle vara. Bethesda har tyvärr inte jätte bra rykte med Fallout 4 och 76. Och spelen lär inte bli bättre för Microsoft tänker inte lägga sig i. Bethesda skulle verkligen behöva Microsoft och andra företags hjälp med framtida spel tycker jag. Dom kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst.

12
Skriv svar