Snabbkonsolen – Vilka nutida konsoler äger du?

Medlem

Alla, spelar främst på PC och PS5 dock men switchen går rätt varm nu när Mario släppts. En gamepass-konsol är väldigt smidigt och ger barnen möjlighet att testa runt. Hade hoppats på gamepass for family och kanske kunna sälja xboxen istället (barnen har också egna datorer) men det konceptet verkar ju ha skrotats för tillfället. Har alltid drömt om att kunna ha alla dock sen jag var ung och det alltid behövt kompromissas. Så nu när man är 40 och plötsligt kunde köpa alla denna generationen så....

Medlem

Kör PS5, Switch och Steam Deck. Sambon har en PS4 Pro som vi använder för att LANa när dottern väl har somnat

Ambassadör
Xbox

Alla tre.

Series X som huvudkonsol, PS5 och Switch för exklusiva spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Äger en Series X som jag inte spelat på bra länge nu. Som småbarnsförälder finns knappt tid, finns det tid så blir det lite PC-spelande. Funderar på att sälja xboxen och invänta ersättaren till Switch när nu den kommer..

Medlem

Xbox Series X med över 2,5 år gamepass ultimate.

Medlem

Xbox Series S för MSFS och gamla 360-spel. Allt annat spelas på PS5.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag äger det som ger mig störst möjlighet att spela allt jag vill spela PS5, Switch, Quest 3 och PC. Om PS fortsätter släppa sina spel på PC kanske jag skippar den i framtiden.

Lite nyfiken på folk som har PC och Xbox känns som att kasta pengar i sjön men finns säkert bra anledningar för det också.

Vi har crossplay via Series X och PC (med Xbox kontroller då). Gamepass Ultimate ger GP PC på köpet. Förutom att spara pengar så är det rätt smidigt.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Har man en bra gaming-pc är Switch den enda konsol som behövs.

Har man en bra gaming-pc så kan man även emulera Switch.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

PC - Steam Deck - Meta Quest 3
Nintendo Switch - Nintendo DS - Nintendo 3DS
Xbox Series X

Spelar mest på min PC, just nu är dock Meta Quest 3 den som dominerar och streamar även från PC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ärligt talat så ser jag ingen synergi mellan PC+PS. Ett komplement ja, men för några exklusiva titlar (man inte orkar vänta på) så blir det en rätt dyr lösning. Förutom konsolen så krävs det väl något abonnemang.

Som huvudplattform kan PS fungera. Långt ifrån alla behöver något annat än integrerad grafik för att utföra arbetsuppgifter t.ex..
Då anser jag ändå att Xbox ger mer värde (ifall man då inte är väldigt förtjust i japanska spel). Man kan trots allt logga in på samma profil och spela de spel PC:n råkar klara av.

Medlem

Switch och Xbox Series X, varav Switch får mest speltid överlag.

Medlem

Har utöver speldator Xbox och Switch. Spelar inte så ofta på Xbox då det är snålt med releaser till den som jag också vill spela på konsol hellre än PC vilket jag tycker är förjäkla synd då jag tycker själva maskinen är fenomenal - tyst och kraftfull och jag gillar verkligen att man kan växla mellan spel som är satta på paus. Har en OG Switch och har nyligen köpt en Switch Lite som jag spelar på då jag pendlar till jobbet (vanliga Switch är för stor och klumpig för det).
Har nosat lite på en PS5 men tycker hårdvaran varit för dyr och familjelivet gör att jag ändå inte har så mycket tid över för spel som jag önskar.

Medlem

Xbox series S, Switch, Ps5 och PC

Blir mest spel på Xbox och PC på nyare. Quick resume och gamepass med cross save är ju guld🙂

Annars så går Nintendo 8bit varmast😁


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

En PS5 står för 95% av allt spelande. Har en laptop för lite strategispelande. Mer hinns inte med.

Medlem

Har haft sikte på PS5 hela tiden, men inte blivit läge med småbarn och knappt någon tid att spela på ps4an. Först nu på senare tid när jag kört igenom Horizon FW och inte kan köra DLC'n eller när suget efter senaste Spiderman nu blir större och endast går att få på 5an. Börjar bli dax lite smått. På plussidan har vi även den något mindre ps5an runt hörnet, men på minussidan så är den fortfarande väldigt stor och ful med skivläsare (ett måste) sen känns en Switch mer aktuellt för barnen och om en PS5 ska in så måste tvn uppgraderas. Prioriteringarna ändras ganska mkt med kids i bilden. Inflationen har ju inte direkt gjort det lättare heller. Men det kommer 💁🏽‍♂️

Medlem
Skrivet av Mac2thaPac:

Har haft sikte på PS5 hela tiden, men inte blivit läge med småbarn och knappt någon tid att spela på ps4an. Först nu på senare tid när jag kört igenom Horizon FW och inte kan köra DLC'n eller när suget efter senaste Spiderman nu blir större och endast går att få på 5an. Börjar bli dax lite smått. På plussidan har vi även den något mindre ps5an runt hörnet, men på minussidan så är den fortfarande väldigt stor och ful med skivläsare (ett måste) sen känns en Switch mer aktuellt för barnen och om en PS5 ska in så måste tvn uppgraderas. Prioriteringarna ändras ganska mkt med kids i bilden. Inflationen har ju inte direkt gjort det lättare heller. Men det kommer 💁🏽‍♂️

PS4 kanske räcker i nuläget? Om du ändå har ont om tid för spel. Har du spelat Spider-Man?

Medlem

Jag kan inte ens underhålla tanken på att det finns människor som har tid att spela på Switch Pc Xbox och Playstation. Själv så har jag inte ens tid till enbart playstation men äger ändå en switch så att jag kan spela Dave the diver som kom ut idag!

Medlem

PS5. Skulle gärna ha Switch också men tiden räcker inte till. Utbudet av fantastiska spel är så stort till PS5 att man tvingas prioritera vissa spel och därmed går miste om många andra grymma spel. Saknar barn/ungdomsåren då man inte hade ansvar och kunde gejma hela dagarna, hehe.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

PS4 kanske räcker i nuläget? Om du ändå har ont om tid för spel. Har du spelat Spider-Man?

Mjaa har ju liksom kört igenom de spelen jag vill köra på 4an nu och vill vidare lite. Lite sugen på att plocka hem min gamla N64 och köra lite Mario party 1-3 och Kart med kidsen, men även där känns det mer optimalt att byta tv, fast en hederlig tjockis då i så fall. Blir ju inget bra på lcd led eller ännu modernare skärmar.

Oja har både första och Miles som jag plöjt igenom med nöje

Medlem
Skrivet av Mac2thaPac:

Mjaa har ju liksom kört igenom de spelen jag vill köra på 4an nu och vill vidare lite. Lite sugen på att plocka hem min gamla N64 och köra lite Mario party 1-3 och Kart med kidsen, men även där känns det mer optimalt att byta tv, fast en hederlig tjockis då i så fall. Blir ju inget bra på lcd led eller ännu modernare skärmar.

Oja har både första och Miles som jag plöjt igenom med nöje

Ja, då förstår jag. Switch tror jag även du skulle ha kul med. Jag är 50+ och älskar Breath of the Wild och Tears of the Kingdom, Mario Kart 8 är också kul

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, då förstår jag. Switch tror jag även du skulle ha kul med. Jag är 50+ och älskar Breath of the Wild och Tears of the Kingdom, Mario Kart 8 är också kul

Kan säkert bli en Switch med framöver, främst för barnens skull, men just nu känns det som man vill vänta in Switch 2 om man ändå väntat såhär länge. Har inte haft något Nintendo efter 64an då jag kom in på ps2 där och på den vägen är det. Alltid gillat Mario dock så kan säkert uppskatta Switchen för egen del också. Just Zelda körde jag aldrig som liten (nuvarande 31år) men min kollega som är 45+ har kört båda de du nämner och jag körde Horizon Forbidden West i samma veva så vissa likheter finns ju de spelen emellan.

Medlem
Skrivet av Mac2thaPac:

Kan säkert bli en Switch med framöver, främst för barnens skull, men just nu känns det som man vill vänta in Switch 2 om man ändå väntat såhär länge. Har inte haft något Nintendo efter 64an då jag kom in på ps2 där och på den vägen är det. Alltid gillat Mario dock så kan säkert uppskatta Switchen för egen del också. Just Zelda körde jag aldrig som liten (nuvarande 31år) men min kollega som är 45+ har kört båda de du nämner och jag körde Horizon Forbidden West i samma veva så vissa likheter finns ju de spelen emellan.

Jag hade själv inte haft nån Nintendo-konsol tidigare. Men jag körde igenom Breath of the Wild och det är ett av de bästa jag spelat, Mario Kart 8 är också kul, så när Tears kom så kände jag att jag behövde en egen Switch.
PS5 är ju också värt att skaffa, även om den är helt knäpp i designen. Ragnarök och Resident Evil 4 var kul, Cyberpunk fick sig ett lyft, jag gillade Ghostwire Tokyo och Deathloop också. Nu kör jag om GTA 5.

123
Skriv svar