Behöver hjälp med att hitta ett spel!🙏

Medlem
Behöver hjälp med att hitta ett spel!🙏

Halloj!

Har letat överallt på internet för att kunna hitta ett specifikt spel som jag spela under barndomen, det va ett rymdskeppsspel uppifrån typ 2.5D och man styrde ett röd orange skepp, man styrde skeppet med tangentbordet och kunde åka 360 grader, man va på typ olika rymdstationer eller ett stort skepp och sköt andra rymdskepp och så fort man hamna i rymden så dog man, har för mig jag spela det nånstans mellan 2001 - 2006 på pc, fick med det i en demoskiva från antingen pc gamer eller nåt liknande.
Brukade köra det i split-screen med brorsan men fan va irriterande att jag inte kommer på vad det hette🤔
Tacksam för hjälp🙏

Releasehästryttare

Låt gamla spel ligga i minnet, sällan man kommer ihåg hur spelet va i verkligheten då våra hjärnor bara kommer ihåg det bra.

Om du vill ha nått liknande så lira No mans sky!

Medlem
Skrivet av PainInTheAss:

Halloj!

Har letat överallt på internet för att kunna hitta ett specifikt spel som jag spela under barndomen, det va ett rymdskeppsspel uppifrån typ 2.5D och man styrde ett röd orange skepp, man styrde skeppet med tangentbordet och kunde åka 360 grader, man va på typ olika rymdstationer eller ett stort skepp och sköt andra rymdskepp och så fort man hamna i rymden så dog man, har för mig jag spela det nånstans mellan 2001 - 2006 på pc, fick med det i en demoskiva från antingen pc gamer eller nåt liknande.
Brukade köra det i split-screen med brorsan men fan va irriterande att jag inte kommer på vad det hette🤔
Tacksam för hjälp🙏

Pröva att fråga i Reddit gruppen "Tip of my tongue" (tipofmytongue).

Redaktör
Ponny
Skrivet av PainInTheAss:

Halloj!

Har letat överallt på internet för att kunna hitta ett specifikt spel som jag spela under barndomen, det va ett rymdskeppsspel uppifrån typ 2.5D och man styrde ett röd orange skepp, man styrde skeppet med tangentbordet och kunde åka 360 grader, man va på typ olika rymdstationer eller ett stort skepp och sköt andra rymdskepp och så fort man hamna i rymden så dog man, har för mig jag spela det nånstans mellan 2001 - 2006 på pc, fick med det i en demoskiva från antingen pc gamer eller nåt liknande.
Brukade köra det i split-screen med brorsan men fan va irriterande att jag inte kommer på vad det hette🤔
Tacksam för hjälp🙏

Ingen aning! Men jag frågade ChatGPT. Hjälper det?

Det låter som om du beskriver spelet "Subspace" eller "Continuum." Det är ett rymdskeppsspel med top-down- eller 2.5D-perspektiv där spelare styr farkoster och deltar i flerspelarslag i rymden. Spelet inkluderar skjutstrider mellan olika rymdskepp och har ett karakteristiskt rött-orange skepp som du nämnde.

"Subspace" är ett online-rymdspel som ursprungligen släpptes 1996, och "Continuum" är en senare version som byggde vidare på det. Du kan försöka leta efter dessa titlar för att se om något av dem är det spel du letar efter. Hoppas detta hjälper dig att återuppleva dina barndomsminnen!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar