Freja - en psykologisk thriller

Freja - en psykologisk thriller

Hejsan!
Jag jobbar på ett psykologisk thriller spel just nu.

Då detta är min första post så kan jag berätta lite om mig först.
Jag är en speldesigner med en kandidatexamen från tekniska högskolan i Blekinge.
Jobbar framförallt på rollspel, casual spel och den senaste tiden även på en thriller/skräckspel.
Publicerar spel under namnet Retroactive Fort.

Nu till Freja.

Freja är ett psykologiskt thrillerspel i första person med ett unikt tillvägagångssätt. Du spelar som en kvinna med PTSD och selektiv minnesförlust och måste hjälpa henne komma ihåg sina tidigare traumatiska upplevelser genom utforskande och arkadspel.
Istället för att gå runt och läsa papper med information så berättas storyn bland annat genom spel som huvudkaraktären brukade spela i sin ungdom. Exempelvis, tänk att hon brukade spela rollspel. Spelaren får spela en sektion från detta spel, men fiender/karaktärer i spelet representerar personer från hennes barndom.

Du kan ta en titt på spelet här: Freja
Om du är intresserad av att se vad mer jag gör eller vill prata om indiespel rent generellt, här är min server också: Discord

Moderator | Testpilot

Önskar dig lycka till Gillar konceptet så lägger det i wishlist.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Önskar dig lycka till Gillar konceptet så lägger det i wishlist.

Tack, roligt att du gillar det

Medlem

Får lite Phasmophobia-vibbar när jag tittar. Över förväntan snyggt.
Hur många är ni som jobbar på spelet?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skrivet av Hanzo:

Får lite Phasmophobia-vibbar när jag tittar. Över förväntan snyggt.
Hur många är ni som jobbar på spelet?

Tack! Förstår det. Vi har en hel del egna rum och områden, spel i spelet och annat som är vårt så att säga, men vi tog hjälp utav assets för hub arean (skol delen) då modellering inte är vår starka sida, och det hade tagit enormt lång tid. Jag tror det finns en map i Phasmophobia som använder sådana models också.
Vi är två personer som jobbar på det huvudsakligen. Sen finns det en annan som hjälper oss med musik :).

Medlem

Coolt att du läser speldesign! Låter som ett väldigt häftigt spel! Hoppas kunna spela det i framtiden! Lycka till!

Skrivet av Gertzy:

Coolt att du läser speldesign! Låter som ett väldigt häftigt spel! Hoppas kunna spela det i framtiden! Lycka till!

Tack så mycket! Wishlista det gärna så du får notis när det är ute

Medlem

Ser roligt ut så det har hamnat på wishlistan 🙂👍


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Skrivet av Stefan JL:

Ser roligt ut så det har hamnat på wishlistan 🙂👍

Nice! 🙂

1
Skriv svar